Gjest Badabing Skrevet 16. mars 2012 #1 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Har hatt den typiske hvite stuen, og er veldig lei! Har lyst til å male i en lun og koselig farge. Har valnøttfarget gulv (litt mørkere enn eik). En del møbler og stil i naturfarger, teak, mørkt tre og beige sofa. Noen som har forslag til farger som kan passe mørkt gulv? Har sett litt på Jotun Mohair, men usikker på om den blir for mørk til å male en hel stue i? Fargekart: http://ladypurecolor.jotun.no/pure_city Bildet med de grønne krakkene: http://www.kulor.no/slik-bor-vi/hoestens-farger-article898-149.html Endret 16. mars 2012 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 16. mars 2012 #2 Del Skrevet 16. mars 2012 cafe latte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Del Skrevet 16. mars 2012 Caffe latte er det vel forhåpentligvis ingen som maler med lenger, det er så 2002. Jeg liker bedre sober enn mohair. Om det fungerer vil avhenge av lysforhold og hvor mye helt hvitt det er ellers i rommet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 17. mars 2012 #4 Del Skrevet 17. mars 2012 Caffe latte er det vel forhåpentligvis ingen som maler med lenger, det er så 2002. Jeg liker bedre sober enn mohair. Om det fungerer vil avhenge av lysforhold og hvor mye helt hvitt det er ellers i rommet. hvem bryr seg om årstall så lenge man liker fargen... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 17. mars 2012 #5 Del Skrevet 17. mars 2012 Du kan eventuelt male bare en vegg. Da kan du bruke en litt sterkere farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Del Skrevet 27. mars 2012 Jeg tror ikke den er for mørk, men kanskje den er for kald for resten av møblene dine? Sånn som du beskriver det, høres det ut som møblene er veldig varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #7 Del Skrevet 27. mars 2012 Har hatt den typiske hvite stuen, og er veldig lei! Har lyst til å male i en lun og koselig farge. Har valnøttfarget gulv (litt mørkere enn eik). En del møbler og stil i naturfarger, teak, mørkt tre og beige sofa. Noen som har forslag til farger som kan passe mørkt gulv? Har sett litt på Jotun Mohair, men usikker på om den blir for mørk til å male en hel stue i? Fargekart: http://ladypurecolor.jotun.no/pure_city Bildet med de grønne krakkene: http://www.kulor.no/slik-bor-vi/hoestens-farger-article898-149.html Kommer an på størrelsen på din stue. Ser for meg at det blir mørkt. Dette er slik trendy farge,en farve en blir fort lei av. Rommet blir mye mindre med slike farver. Med de møblene du har,så vil jeg velge en lys farve. Mørke farver kommer og går,men de lyse er alltid in. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 27. mars 2012 #8 Del Skrevet 27. mars 2012 Anbefaler deg å kjøpe en liten prøveboks av fargen du har mest lyst på. Det koster deg 50,- sånn ca, men er en billig investering kontra det å kjøpe feil maling til et helt rom. Fargene på et fargekart vil ikke være slik det vil se ut hjemme hos deg. I et fotostudio har man et annet lys enn hva man vil ha i et vanlig hjem. I tillegg spiller det en rolle om du har et nord- eller sørvent rom, og farger "stjeler" fra hverandre, noen mer enn andre, og dette vil også ha noe å si på hvilken fargeopplevelse du får. Og, beklager, begge fargene er fine, men jeg ønsker ikke å si at den ene fargen passer bedre enn den andre. Når du sier valnøttfarget gulv, litt mørkere enn eik, så får jeg en farge opp i mitt hode, andre får en annen farge, fordi farger er følelser og opplevelser. Eik er ikke eik, selv om det som regel er "vanlig" eik.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #9 Del Skrevet 27. mars 2012 Prøvebokser kjøper vi som regel i fleng, men jeg må liksom begynne et sted, og vet ikke hvor Kaffe latte har vi på jobben, så den er jeg litt lei. Vi har hatt en fondvegg nå, men det er jeg også lei. Tror jeg vil ha hele stuen i samme farge. Noen som vet om en lys farge som kunne passet da? Litt usikker på hvor rommet er vendt. Mot sør kanskje? Har et vindu mot vest, verandadør mot sør og et vindu mot øst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smula Skrevet 27. mars 2012 #10 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvit lin synes jeg er en fin farge. Veldig pent til hvite lister og tak. Siden smaken er så forskjellig er det ikke lett å komme med forslag. Lykke til! Strever litt selv med fargevalg jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 27. mars 2012 #11 Del Skrevet 27. mars 2012 Vår stue er foreløpig i Lys Toscana - en farge "alle" malte for 10 år siden...vi og... Vi har vært veldig fornøyde med fargen. Delikat farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 27. mars 2012 #12 Del Skrevet 27. mars 2012 Hvit lin synes jeg er en fin farge. Veldig pent til hvite lister og tak. Siden smaken er så forskjellig er det ikke lett å komme med forslag. Lykke til! Strever litt selv med fargevalg jeg. Den ef veldig fin, jeg har faktisk sett på den. Kunne ønske meg samme fargetone, men litt mørkere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå