AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Hei vi har både hund og katt. Katten har vi hatt i nesten 2 år nå og hunden har vi hatt i omtrent 10 måneder. Dette har gått helt fint frem til for et par uker siden. De får mat på hver sin plass men av og til går katten og drikker av vannskåla til hunden. Det har vært uproblematisk frem til nå. Hunden får mat på kjøkkenet siden den ikke tør å gå i trapper og da er dette den mest naturlige plassen for oss å ha hans ting. Når katten har vært å drukket av vannskålen til hunden så finner vi alltid en liten dam med tiss rett ved siden av bordbeinet. Vi har prøvd å holde ham under oppsikt så lenge katten er på kjøkkenet, men da virker det som om han bare venter til vi har snudd oss bort. Det har altså ingenting å si når katten har vært der. Om det så går en time eller to mellom katt på kjøkken og tissing på bordbenet så skal det altså markeres. Hvordan kan vi få hunden til å slutte med dette? Vi har prøvd å fotfølge ham men det er jo egentlig en veldig dårlig løsning. Vi har gitt mye ros når han har gått til døra for å vise at han må ut men dette er jo som sagt ikke vanlig tissebehov. Jeg er rimelig oppgitt nå
Minya Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Vet ikke om det fungerer på markeringstissing, men du kan prøve å vaske med vaskepulver (vanlig vaskepulver til oppvaskmaskin eller klesvask) og så spraye på med Piss Off eller lignende produkter. Det fungerte mot den katta som dreiv å tissa på trappa vår, men jeg vet som sagt ikke om det var markering, eller om den bare syntes det var et fint sted å tisse.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Vet ikke om det fungerer på markeringstissing, men du kan prøve å vaske med vaskepulver (vanlig vaskepulver til oppvaskmaskin eller klesvask) og så spraye på med Piss Off eller lignende produkter. Det fungerte mot den katta som dreiv å tissa på trappa vår, men jeg vet som sagt ikke om det var markering, eller om den bare syntes det var et fint sted å tisse. Takk for tips Men det jeg lurer på da er om han vil slutte å markere der helt og holdent? Det skjer jo kun når katten er rundt matskålene så det er jo ikke markering uten grunn eller noe hvis jeg har lest situasjonen og sammenhengen rett. Det luktet jo ikke tiss der i utgangspunktet liksom Har du noen erfaring med det produktet i slike situasjoner?
Minya Skrevet 19. mars 2012 #4 Skrevet 19. mars 2012 Takk for tips Men det jeg lurer på da er om han vil slutte å markere der helt og holdent? Det skjer jo kun når katten er rundt matskålene så det er jo ikke markering uten grunn eller noe hvis jeg har lest situasjonen og sammenhengen rett. Det luktet jo ikke tiss der i utgangspunktet liksom Har du noen erfaring med det produktet i slike situasjoner? Teorien er at han skal slutte å markere/tisse der når det ikke er noen lukt som tilsier at det skal/kan markeres/tisses der. Men jeg har som sagt ikke noe erfaring med hundemarkering og vaskemetoden min, men det er forsøket verdt ialle fall. Om du bruker klikk-trening eller annen form for opplæring, kan du jo introdusere det om du klarer å ta han på fersken. Annet enn det har jeg ingen gode tips :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå