Gå til innhold

Where there's a will, there's a way!

Gjest PinkLeaf

Anbefalte innlegg

Gjest PinkLeaf

Startmål:

Høyde 180

Mage 87

Hofter 101

Lår 62

Arm 30

Har ingen mål jeg trakter etter, men de skal bli mindre, hvertfall! :trene:

Så da er spørsmålet - jeg har to treningsdager i uka, mandag og torsdag. Skal det bli:

Mandag - spinning

Torsdag - styrke

eller

Mandag - mølle og styrke

Torsdag - mølle og styrke

Åpent for diskusjon og gode tips! :jepp:

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PinkLeaf

I går var den store dagen, første trening i den nye boken min. Siden jeg hovedsaklig dro på trening for å overtale kjærestebeistet til å melde seg inn ble det ikke så hard trening, men greit med en myk start.

Jeg begynte med to kilometer på mølla, og klarte å presse meg de siste par hundre meterne på 8,5 - i motsetning til 6,9 og 7,1 som jeg pleier å synes er tungt nok. Så da virker det som kondisen har holdt seg selv om jeg har lagt litt på meg det siste halvåret.

Det var så fullt der i går at jeg måtte vente på hvert eneste apparat, og da ble det mye dødtid. Jeg tror jeg skal bytte treningsdag til søndag formiddag, for da må det jo være færre folk! Også må jeg huske en liten notisbok og penn så jeg kan notere hva jeg gjør, og få oversikt over fremgang!

Jeg husker ikke alle apparatene, men:

Mage: 35 kg 12*3

Biceps: 15kg 8*3 (jeg har visst mistet masse armstyrke! :lete:, i fjor hadde jeg 25 på det tyngste)

De andre husker jeg ikke.. Må ha med boka neste gang.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja... Egen treningsdagbok :)

Så heldig du er som får med deg mannen, Mr. Mann her i hus nekter :ler:

Går/ løper du med noe stigning på mølla? I tilfelle du ikke gjør det, så er det absolutt å anbefale.

Selv har jeg 4-5 % stigning når jeg går (varmer opp) og løper med 2-2,5%, da kjenner du det skikkelig. Kjenner leggene virkelig får kjørt seg!

Dessuten forbrenner du mer kcal også :jepp:

Søndager er veldig kjekke dager å trene på, hvertfall her jeg er.. Verste jeg vet er å stå og se dum ut mens jeg venter på at noen skal bli ferdig :fnise:

Nå ble jeg inspirert til å skrive opp programmet mitt på styrke jeg også, får jo mer oversikt. Og det hjelper vel en hel del når motivasjonen er på bunn :)

Stå på PinkLeaf! Jeg skal heie på deg :fnise:

Endret av Lampeskjermen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Så koselig at du blir med inn hit, Lampeskjermen! :jepp:

I går starta vi med en veiledingstime med pt, for å få tilrettelagt et program. Jeg har klart å legge det igjen på senteret, men tror jeg husker det sånn ca.

Horisontal Leg Press 2*6-12

Bakside lår (sånn ligge på magen med bena under "vektene" - leg curl?) 2*6-12

Brystpress 2*6-12

Skulderpress 2*6-12

Frivekter, vanlig biceps 2*12

Triceps med tau på apparat 2*12

Nedtrekk 3*6-12

Situpmaskin som tar med nedre magemuskler 2*6-12

Ryggmaskin 2*6-12

På rygg skulle jeg egentlig hatt en sånn der du holder deg fast med bena og løfter overkroppen, men siden jeg har hypermobile knær, så må jeg bruke maskin i stedet.. Fikk også beskjed om å bruke det første settet som oppvarming med halv belastning, noe jeg aldri har hørt om før, men sikkert greit. :)

Så nå skal jeg bruke dette i seks uker, to dager i uken, og så få en ny veiledningstime for å komme ordentlig i gang.

Og da jeg var ferdig med pt-timen, så fant jeg ut at spinning starta! Så da stakk jeg innom, litt redd, men likevel nysgjerrig.. Spurte om hjelp fra instuktøren til stille inn sykkelen, og pratet litt så hun visste at jeg ikke kom til å kjøre så hardt (pga astma). Hun var kjempeflink til å motivere og hjelpe meg i gang, så jeg følte jeg holdt tempoet til de andre. Det var et par strekk der vi skulle spurte stående som jeg måtte sitte, men da smilte hun bare oppmuntrende til meg, så holdt jeg hvertfall bena i gang. Ante ikke at setet var sååå smalt, da! Haha, vondt! :ler: Fikk forsåvidt vondt i hele kroppen da jeg kom hjem, vondt i hodet og svimmel - følte meg neste fyllesyk. Tror jeg skal ha litt mer energi før jeg prøver dette neste gang! Hadde ikke den med næringsrike middagen, så følte meg egentlig passe oppbrukt allerede etter pt-timen.. :fnise:

Jaja, i dag er jeg støøøøl, og det er digg. Håper bare hodepinen letner, for jeg skal på jobb snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oi, glemte jammen å svare deg - nei, jeg har som regel ikke hatt noe stigning, men har vurdert å begynne med det.. Kanskje jeg skal teste det på torsdag! :jepp:

Hehe, jeg har jo egentlig trent en stund selv, men bare sporadisk de siste 6 mnd. Jeg spurte om ikke han ville bli med så vi kunne gjøre noe sammen utenom sofatid, og har ikke fått han med meg før nå - og spurte første gang for to år siden.. :ler: Men nå tror jeg han egentlig ble motivert selv, og har fått tre dager i uken-program av pt. Han har alltid vært ganske muskuløs og slank, men han har gått i samme forholdsfellen som meg - at de "ikke er noen krise" å legge på seg et par kilo.. Man merker det nesten ikke heller! :ler:

Fordelen nå er at vi kan dra hverandre på trening, og slippe å komme i den derre "jeg kan dra ned i morgen"-fella.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Ooo! I kveld er det treningstid igjen! Jeg skal prøve det nye programmet jeg fikk av pt på mandagen, og er spent på hvordan det blir. Ble også anbefalt å gå 40 minutter rask gange på mølla (og skal ta med litt stigning også, Lampis ;)). Kanskje jeg skal ta the Hill-funksjonen, som stiller inn stigning litt hist og her så jeg bare tråkker i vei på kanskje 6,5 tempo..

Jeg kunne ønske jeg visste hva det tallet på mølla sto for. Føler meg så noob når jeg snakker om seksertempo, syvertempo, og åttekommafemtempo.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Da var dagens trening overstått! I dag glemte jeg selvfølgelig programmet på senteret - igjen, så jeg får notere mer nøyaktig neste uke.

Horisontal Leg Press 2*12 - 50kg

Bakside lår (sånn ligge på magen med bena under "vektene" - leg curl?) 2*12 - 10 kg

Brystpress 2*12 - 10kg

Skulderpress 2*12 - 10kg

Frivekter, vanlig biceps 2*12 3kg

Triceps med tau på apparat 2*12 5kg

Nedtrekk 3*12 15-20 (husker ikke :sjenert:)

Situpmaskin som tar med nedre magemuskler 2*12 - 25kg

Ryggmaskin 2*12 - 25kg

Ikke så mye, men det er jo bare andre trening etter jeg gikk ordentlig inn for det. Også oppvarming på mølle, med hill-funksjon så jeg fikk litt varierende stigning. :)

Kjenner ikke noe særlig at jeg har trent nå, men jeg kjente det veldig godt akkurat da jeg holdt på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Lenge siden det var aktivitet her, Pinky! :nei:

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Oi, ja det er sant! Men vi var på trening på onsdag kveld (4/4), faktisk!

Nå har jeg husket å ta med programmet mitt hjem også:

Jeg skal som sagt ta 15 reps i oppvarminssettet, og så et "ordentlig" sett à 6-12 reps.

Horizontal leg press: Første uka: 20kg -> 50kg

Andre uka: 30 kg -> 60kg

Horizontal leg curl: Begge uker 5kg -> 10kg

Brystpress: Første uka: 5kg -> 10kg

Andre uka: 5kg -> 15 kg

Nedtrekk til bryst: Første uka: 10kg -> 15kg

Andre uka: 10kg -> 20kg

Skulderpress: Første uka: 5kg -> 10kg

Andre uka: 5kg -> 15kg (Men da klarte jeg bare syv reps på andre settet :sjenert:)

Stående enarms hantelcurl: Første uka 2kg -> 3kg

Andre uka 2kg -> 4kg

Triceps extensions: Begge uker 5kg -> 10kg

Sittende tåhev: Begge uker 5kg -> 10kg

Situpsmaskin som tar med nedre magemuskler: Begge uker 15kg -> 25kg

Ryggmaskin: Begge uker 15kg -> 25kg

Torsdag og fredag gikk vi lange turer, var ute i tre-fire timer begge dagene. Deilig!

Denne uka rekker jeg ikke trening før søndag, men det får bare være.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Sniker litt her inne også jeg!

Kjekt å få kjæresten med på trening! Vi trener dessverre på ulike treningssentre, kjedelig.. Men men, jeg er student og trener billigst på universitetet, og han vil helst trene i nærheten av leiligheten. Så da blir det sånn.

Forresten, hvis du ikke har funnet svaret på det allerede: 6,5-tempo på møllen betyr at du går/jogger (jeg vet ikke hvor fort du klarer gå :fnise: ) 6,5 km i timen! Tror jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Haha, det er jo egentlig superlogisk! Føler meg litt tufs for å ikke ha skjønt det! :sjenert::hoho:

Jeg ville nok også valgt å trene på skolen hvis det ikke var så langt dit, det er i nabokommunen. Der koster det 350kr per semester i stedet for 249 kr i måneden. Men det er jo forsåvidt fortsatt billig i forhold til andre steder. :)

Så greit at du skrev her nå forresten, for jeg glemmer rent bort denne boka, jeg! :sukk: Jeg har jobbet så mange kvelder i det siste at jeg ikke har rukket trening, men det blir jo litt gåing på jobb, da! :jepp: Det er jo noe.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg ble plutselig litt usikker når du ikke visste. Merkelig å gå fra ganske sikker, til eh - jeg tror det? på så kort tid :gjeiper: Men ja, er nok kilometer/timen.

Jeg synes det er så greit å trene før skolen (de dagene jeg begynner kl 10) eller etter skolen, så trenger jeg ikke tenke på det resten av dagen :fnise: Frister ikke å være på skolen, reise hjem, og så reise tilbake for å trene om kvelden.

De siste ukene har jeg nesten ikke trent, på grunn av praksis og mye jobb. Men jobb = 7 timer hvor jeg går konstant, så det går nok greit. Har ikke veldig dårlig samvittighet for de ukene i alle fall. Men denne uken har jeg fått trent igjen, herlig! Kun 2 ganger forsåvidt, men jeg er fornøyd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest PinkLeaf

Æsj, nå er det lenge siden jeg har vært flink! Heldigvis er nakken bedre etter et par ganger hos naprapat, og jeg har lov til å trene igjen. Jeg har også bestemt meg for å kutte ned kraftig på hvitt mel og sukker, for det vet jeg hjelper raskt på meg. I dag er første dagen, og jeg har alliert meg med en venninne. Vi skal begge kutte ned, og når vi holder på å sprekke, så skal vi sende melding eller ringe hverandre. Jeg innbiller meg at terskelen for å sprekke er litt høyere når jeg må si i fra til henne først. :ler:

I kveld er plan å trene igjen, og jeg skal ta med notatboken! Spent på hvordan formen er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...