Evie Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Hei! Når vi skal gifte oss kjøper mannen seg smoking, og jeg kjøper kjole. Ser dog at flere her inne kjøper seg dyre brudekjoler men leier smoking/sjakett til mannen. Er det bare jeg som mener at en smoking eller sjakett er en mye bedre investering enn en brudekjole? Jeg tenker ikke her på de som kjøper en rimelig kjole for jeg vet det kan være dyrt å leie, men de som bruker flere tusen på egen kjole. Bare interressant å høre hva andre tenker. 1
Gjest Tekola Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Det er litt rart, ja. Her i huset fikk mannen bunad av sine foreldre, synes det var en fin løsning
effy Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Jeg er enig i at smoking er en bedre investering, men en sjakett bruker man vel ikke mer enn en gang? Så da blir det like dårlig investering som en brudekjole. Da vi giftet oss måtte jeg kjøpe min kjole (ingen salonger som hadde den kjolen til leie) og mannen måtte leie sjakett (de var ikke til salgs). Så det er ikke alltid man har valget.
Evie Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2012 Man kan da bruke en sjakett flere enn en gang, men er vel litt personavhengig :-) 1
Gjest Doh Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Vi gjorde det sånn. Leide sjakett for ca 1200 kr og kjøpte kjole til meg. Jeg tenker at en sjakett er en sjakett, mens brudekjoler finnes det mange tusen modeller av. Ikke like lett finne en leie-kjole man elsker som det er å finne en man kan kjøpe(kjolen min fantes ikke engang i Norge). Dessuten blir brudekjoler stygge etter hvert hvis den blir leid ut mange ganger. Derfor kjøpe jeg, og prøver nå å selge den igjen
Portvinpiken Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Sier meg litt enig i TS sitt innlegg. Min forlovede skal kjøpe smoking da dette jo tross alt er et plagg han kommer til å bruke mer enn jeg kommer til å bruke brudekjolen. Jeg har forsåvidt kjøpt kjolen også siden jeg hadde lyst til det :-). Sjakett er derimot en litt annen sak, da det kanskje ikke byr på mange anledninger å bruke den i.
Crissy1986 Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Vi skal leie sjakett til mannen og har kjøpt brudekjole til meg. Fikk Brudekjolen på salg til 4000,- så det virket som en bedre løsning å kjøpe den enn å leie
Gjest Tirkes Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 Enig med TS, vi kjøpte begge deler. Det er ikke sikkert at herr Tirkes finner så mange anledninger til å bruke sitt antrekk igjen - men vil jeg det? Vi har heller ingen planer om å selge noen av delene. Jeg har nemlig en plan. Planen krever at jeg får en sønn, at sønnen er hetero og at damen hans har en kjolesmak helt ulik min. Da skal jeg skremme henne med å drasse kjolen min ned fra loftet og pludre i vei som om jeg forventer at denne SKAL brukes. Bare for å se hvor blek'a blir. Man må jo innvie nye folk i familien på skikkelig vis! :D 10
Kite Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Her hvor jeg kommer fra er det faktisk ikke mulig å leie brudekjole. Det er ingen som leier ut lenger på grunn av at det ikke lønner seg for firmaene... Derfor er det mange som blir nødt til å kjøpe kjolen, men kan leie brudgommens klær. Vi skal selv kjøpe begge deler. Mannen kan jo bruke sitt flere ganger, noe jeg ikke kan med brudekjolen min.
Lyra Skrevet 17. mars 2012 #10 Skrevet 17. mars 2012 Her i huset har mannen fått helt ansvar for sitt antrekk selv, så om han kjøpte eller leide var ett fett for meg så lenge det ikke ble så altfor dyrt. Vi har kjøpt antrekkene våre begge to, dressen hans er faktisk over dobbelt så dyr som kjolen min.
FruN Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 HerrN kjøpte dress, og jeg kjøpte kjole. Jeg skal sy om min kjole da, så jeg kan bruke den igjen
SmallTalk Skrevet 17. mars 2012 #12 Skrevet 17. mars 2012 Hvis det noen gang blir bryllup her i huset, så regner jeg med at vi kommer til å svi av en god sum på en skikkelig dress til samboeren. En fin dress er tross alt noe som kan brukes flere ganger og som det lønner seg å legge litt penger i. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 17. mars 2012 #13 Skrevet 17. mars 2012 Vi kjøper inn bunad til den kommende mr Offensive Pie. Selv om vi kjøper inn kjole til meg også, betyr det at hans antrekk blir minst tre ganger så dyrt som mitt.
Biel Skrevet 17. mars 2012 #14 Skrevet 17. mars 2012 Min mann leier sjakett og jeg kjøper brudekjole. Hadde det vært en salong som hadde leid ut kjoler her i byen, ville jeg absolutt prøvd det før jeg kjøpte. Dessverre var ikke dette mulig, men jeg har kjøpt kjolen brukt til det ihvertfall jeg synes var en ok pris Vi har vært innom tanken at min kjære kjøper seg en skikkelig fin dress til bryluppet, men så fann vi ut at sjakett egentlig passet utrolig flott og når den kan leies for 1000 kr så gjør vi det istedetfor å kjøpe. Alle må finne de løsninger som passer de best, og det er ikke alltid like lett å vite forhånd hvilke muligheter som finnes. Håper for all del ingen av gjestene synes det er teit at jeg har kjøpt meg kjole, mens han leier sjakett!
augustbrud2013 Skrevet 10. mai 2012 #15 Skrevet 10. mai 2012 Jeg har tenkt litt på dette selv. Jeg har lyst på drømmekjolen selvfølgelig, og vet ikke hvor bra leiemulighetene er, så jeg ser for meg å kjøpe kjole. Jeg er en ganske standard størrelse 36 og tror derfor ikke det bilr noe problem å selge kjolen etterpå. Jeg har selvfølgelig lyst til at min mann skal få kjøpe et antrekk også, alternativet er da en dress, da sjakett og smoking ikke kommer til å bi brukt senere. Men blir ikke dress litt "kjedelig", hvis jeg har en veldig pyntet kjole? Det går ikke an å selge hans klær videre, da han er 196 og har en heller uvanlig kroppsform:P
Amens Skrevet 10. mai 2012 #16 Skrevet 10. mai 2012 Gubben og jeg bruker like mye på dress og kjole. Men han kan jo bruke sin igjen. Jeg tviler på at jeg vil få muligheten til å bruke min igjen.... Med litt flaks vil noen låne den om noen år... Om man tenker logisk på det er det helt vannvittig å bruke 20000,- på ett antrekk man skal bruke en gang og dermed tvinge gubben til å leie noe han strengt tatt kan få brukt igjen. Jeg vurderte en stund å kjøpe en dyr kjole som jeg kunne brukt igjen, men gikk bort fra det. Ville enda vert rart å bruke den i andres bryllup og julebordene på min jobb er som regel ikke så fine...
csj061 Skrevet 10. mai 2012 #17 Skrevet 10. mai 2012 (endret) Jeg skal kle meg ut som brud på alle karneval og halloweener de neste 10 årene!!! :jepp: Fra spøk til revolver: Veldig få som leier ut brudekjoler i våre dager, ergo, man må kjøpe, og det KAN bli en dyr affære.... Jeg har gitt min mann frie tøyler på antrekk og pris (er tross alt han som betaler det meste siden jeg ennå er student) Eneste kriteriet er at det ikke kræsjer med mine farger som er Hvit, Rød og Sølv. Jeg håper han kjøper seg en skikkelig stilig dress han kan bruke i maaaaange år fremover :D Endret 10. mai 2012 av csj061
Anglofil Skrevet 11. mai 2012 #18 Skrevet 11. mai 2012 (endret) Her leide mannen sjakett og jeg kjøpte kjole. Men det er fordi vi ordnet hvert for oss, jeg brydde meg ikke om hva min mann gjorde, og han brydde seg ikke om hva jeg gjorde. Jeg betalte for min kjole selv, jeg betalte i grunn hele bryllupet, men klærne fikk han betale selv. Så da ble det til at hans foreldre leide sjakett. Uansett: min mann bruker jo aldri noe annet enn svart dress, så det å kjøpe en sjakett ville i såfall blitt meningsløst (tenker nå på kommentaren om at menn kan bruke sjaketten), han ville aldri fått bruk for den. Jeg betalte derimot 1000 kr for min kjole, så kjolen kostet ikke mye. Hans sjakett kostet rundt 5000 kr å leie. Jeg synes det var dyrt, men mannen bestemmer. Mvh Yvonne Endret 11. mai 2012 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå