Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 15 år skal overta min forholdsvis nye bærbare pc da jeg trenger en annen og bedre data til utdanning.

Min venninne sier at det ligger mange spor på min data selv om jeg sletter webleserlogg, Temporary Internet Files osv. (ikke får jeg slettet alt i Temporary Internet heller)..

Jeg undersøkte litt på nettet og leste at det er noe som heter Index.dat filer.

Her kunne en gå manuelt inn å slette alle spor, åpne alle filer m.m.

Er det noen som har kjennskap til dette? Og hvordan det kan gjøres?

Legger ved info jeg kom over;

Hva er Index.dat filene?

De Index.dat filene brukes av Internet Explorer og Windows til å lagre historie, Internet cache, cookies, brukerdata poster og annen informasjon om dine PC-aktivitetene.

Hvis informasjonen er for stor til å passe i de Index.dat filene selv, er den plassert i eksterne filer og filen Index.dat fungerer som indeks eller innholdsfortegnelse, som hjelper Internet Explorer for å finne full informasjon.

Selv om noen av deres funksjoner er nyttige, de er farlige privatliv trussel - enhver person med enda litt kunnskap om Index.dat til steder og struktur kan se historien til nesten alle dine datamaskinen aktiviteter.

Index.dat filer er ikke den eneste privatliv trussel, men de er de mest obskure og farlig fordi de er vanskelige å finne og enda vanskeligere å slette.

Må nevne at min sønn er veldig flink med data og jeg ønsker ikke at han skal finne spor på pc'en han ikke bør se....

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Du kan formatere den eller gjenopprette fabrikkinstillingene. Dog må du da legge inn alle programmer på nytt, men med mindre han da virkelig jobber for å finne ting vil han ikke finne noe. :)

Skrevet

Kjøp ny harddisk til den :goodbye:

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ny harddisk til den :goodbye:

Det kan jeg gjøre. :)

Men lurer likevel på hvordan dette kan gjøres...

AnonymBruker
Skrevet

Du kan formatere den eller gjenopprette fabrikkinstillingene. Dog må du da legge inn alle programmer på nytt, men med mindre han da virkelig jobber for å finne ting vil han ikke finne noe. :)

Han er nyskjerrig... Og tror han vet at jeg og min mann har kost oss inne på nettet i sammen...

Skrevet

En runde med DBAN og deretter reinstallere med gjenopprettingsplata som (sikkert?) følger med maskinen, stopper de aller, aller fleste snokere.

Skrevet (endret)

Legg inn alt på nytt, da er alt borte :) Antar det er win7 på maskinen, i tilfelle er det ganske så rett frem.

Endret av magaraa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...