Ethereal Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hei Noen som vet hvordan arbeidsgivere ser på det at man har tatt en pause midt i bacheloren sin? Er det negativt at man har tatt et år fri, reist til utlandet (feks med EF, Scandinacian college of NY eller Kulturakademiet) og studert noe som egentlig ikke har noe med den utdanningen man tar å gjøre? Kunne feks. tenkt meg å studere italiensk kutlurhistorie og italiensk, men samtidig blir det veldig på siden av hva jeg studerer (psykologi). Er det i så fall bedre å studere noe som er litt mer relevant, som feks økonomi (dersom man skal fordype seg i organisasjons-psykologi feks)? Eller spiller det i det hele tatt noen rolle om man har tatt seg en friår og studert ting man bare synes er gøy, så lenge man faktisk har en bachelor? Endret 16. mars 2012 av Ethereal
beige Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 tror du ikke det kan bli hardt og sette seg på skolebenken igjen etter det friåret? hvorfor ikke bare bli ferdig når du først er i gang?
Ethereal Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2012 tror du ikke det kan bli hardt og sette seg på skolebenken igjen etter det friåret? hvorfor ikke bare bli ferdig når du først er i gang? Tror ikke det vil bli spesielt vanskelig, med tanke på at jeg kommer til å studere selv om jeg har et "friår". Friår var nok et dumt ordvalg av meg. Burde heller sagt avbrekk fra studiene. Poenget er hvertfall at jeg tenker på å ta et år fri fra den bacheloren jeg holder på med nå, og studere feks. språk eller kulturhistorie i utlandet. Jeg vil ta 30 studiepoeng hver semester da også