AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Hei. Jeg driver å slanker meg, trener ca 40-50 minutter 5 dager i uken. Vil det da gå bra å skjeie ut med en halv liter pepsi max i helgene? Eller vil det senke vektnedgangen?
Gjest Solsmil Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 det blir bare så dumt at jeg vet ikke om jeg gidder å svare på det engang...
noisy Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Ja, det vil gå bra, så lenge du ikke skyller ned brusen med fire burgere og to poser potetgull. :-) 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Hei. Jeg driver å slanker meg, trener ca 40-50 minutter 5 dager i uken. Vil det da gå bra å skjeie ut med en halv liter pepsi max i helgene? Eller vil det senke vektnedgangen? Hvis du leser på flaska er det omtrent null kalorier, så det har ingenting å si.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 det blir bare så dumt at jeg vet ikke om jeg gidder å svare på det engang... Jeg syns det ser enda dummere ut når noen svarer med en sånn kommentar (jeg er ikke TS) 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 det blir bare så dumt at jeg vet ikke om jeg gidder å svare på det engang... enig 1
Xtra_lilje Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 greit at det er 0 kcal, men det er da nok av annet dritt som kan påvirke kroppen din: http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit
Gjest Elfrida Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 greit at det er 0 kcal, men det er da nok av annet dritt som kan påvirke kroppen din: http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit Jeg nekter å tro at man blir feit av en halv liter lettbrus i uka, eller at det på noen måte er skadelig! MEN jeg har erfaring med at mengden mat jeg spiser lett blir større dersom jeg drikker brus til, enten det er sukkerbrus eller juksebrus. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 greit at det er 0 kcal, men det er da nok av annet dritt som kan påvirke kroppen din: http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit Jeg drikker brus og alnker meg, ingen problemer i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #10 Skrevet 16. mars 2012 Jeg drikker brus og alnker meg, ingen problemer i det hele tatt. *slanker 1
Gjest BabyBlue Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Slanking handler i korte trekk bare om antall kalorier inn og antall kalorier ut, så en flakse brus som inneholder så godt som 0 kalorier vil ikke få deg til å legge på deg. Men så har aspartam den effekten på mange at man får søtsug og roter i hyllene etter annet godt. Og da ender man ofte opp med snacks som ikke passer helt for de som skal ned i vekt... Men om du ikke har problemer med det trenger du ikke være redd for å "skeie ut" med lettbrus =)
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #12 Skrevet 16. mars 2012 greit at det er 0 kcal, men det er da nok av annet dritt som kan påvirke kroppen din: http://www.kk.no/872902/lettbrus-kan-gjore-deg-feit Ja, for KK er en troverdig kilde? 1
Xtra_lilje Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 Ja, for KK er en troverdig kilde? Like pålitelig som KG . Ikke særlig mye hjerneaktivitiet som trengs for å skjønne at alt det kunstige stæsjet som er i lettbrus ikke er veldig bra for kroppen. 1
Gjest Solsmil Skrevet 16. mars 2012 #14 Skrevet 16. mars 2012 Like pålitelig som KG . Ikke særlig mye hjerneaktivitiet som trengs for å skjønne at alt det kunstige stæsjet som er i lettbrus ikke er veldig bra for kroppen. nei, men hvis hun spiser sunt, trener 5 ganger i uka og drikker en halvliter lettbrus på en lørdag, så vil det neppe ha en særlig stor innvirkning på vektnedgangen hennes. det er ikke bra å drikke lettbrus, men jorda går ikke under hvis man skeier ut med en halvliter en lørdag liksom. man burde ikke bli helt hysterisk
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Du verden. Jeg er ny her på forumet og skjønner jo at man ikke kan stille hvilke som helst spørsmål uten at man får stemplet som "dum". Jeg synes det var et helt reelt spørsmål jeg. Selvom jeg vet at det ikke er kalorier i lettbrus har jeg nemlig hørt at den andre "dritten" den inneholder ikke akkurat slanker en. Ikke vet jeg, men jeg lurte litt på det samme og synes ikek spørsmålet var dumt. Har fått litt svar her i tråden da - om at det visstnok er søtsuget som kan gjøre at det ikke er bra siden man kanskje får lyst på og spiser noe søtt når man drikker lettbrus. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Slanka meg over 50 kg mens jeg drakk Pepsi Max hver dag. 1
Gjest Hikken Skrevet 19. mars 2012 #17 Skrevet 19. mars 2012 Jeg vet at noen kan gå opp i vekt fordi de påstår at de blir mer sultne av lettbrus. Selv mister jeg bare matlysten når jeg drikker Pepsi Max, og kan fint gå 3 dager uten mat så lenge jeg har tilgang på Pepsi. :gjeiper: Om du spiser sunt og trener regelmessig vil det neppe ha noen virkning på vekten
helsesjokolade Skrevet 31. mars 2012 #18 Skrevet 31. mars 2012 Du høres jo heldigvis ikke så mye ut med 0,5 liter i uken med pepsi max men tror mangen drikker alt for mye av det der. Hadde selv ett problem med at jeg drakk alt for mye kaffe kansje 8-12 kopper pr dag også drukket for mye pepsi maks til tider. Fikk stadig hodepine og forsto ikke at det var pga at jeg var avhenging av koffein osv.Nå drikker jeg kansje 1 kopp kaffe pr 3 mnd og en sjelden gang pepismax som blandevann tynnet ut med 1 til 5 deler farris. Vær forsiktig meg brus lettbrus og kaffe der. Når vi er tørst vil kroppen ha Vann ,gi den det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #19 Skrevet 31. mars 2012 Jeg drikker en stor flaske ( 1,5 liter ) i helgene, og har ikke gått opp ett gram
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #20 Skrevet 31. mars 2012 Det som er med lettbrus og lettsaft det er at det kan ha en tendens til å øke sultfølelsen. Ikke med en gang, men etter en stund. Jeg husker ikke helt nøyaktig hvordan det fungerer, men skal forsøke å forklare slik som jeg husker: Når man drikker lettbrus/lettsaft så tror kroppen at man har fått i seg sukker (energi), derfor stiger et eller annet nivå i kroppen. Vanligvis, om man faktisk hadde fått i seg sukker, ville insulinet deretter stige for å balansere det der nivået jeg ikke husker, men siden man ikke har fått i seg sukker, stiger ikke insulinnivået. Da reagerer kroppen med å gjøre deg sulten for at du skal få i deg noe mat (energi) slik at insulinnivået kan stige. Ellers så var det omvendt, at insulinnivået stiger først og så skal det andre nivået (som jeg ikke husker) stige etter. Ble usikker nå Herregud så rotete! Men uansett, litt lettbrus i helgene må man unne seg eller så ryker man på hele slankekuren. Så drikk det med god samvittighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå