AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 I sikringsskapet mitt er det fire automatsikringer. To har blitt byttet fordi de var gamle og elektrikeren som var her mente de var slitt, og at de kunne være litt ustabile. Jeg har også lyst til å bytte ut de to andre til ny type med jordfeilvern, med samme ampere og treget, altså samme type. Til Aeg, eller annen merkevare, som kan kjøpes ifra ClasOhlson f.eks. Knallbra og ganske billig. Er det vare å slå av hovedsikringa til leiligheta i gangen, for så å vippe ut de gamle sikringene og sette inn nye? Jeg har også en jeg kjenner som er elektriker. Bør jeg få han til å bytte de ut for meg?
El Chupacabra Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Anbefaler deg til å sette fagfolk til den jobben. Ufaglærte bør ikke tenke tanken på å fikle/skru i et sikringsskap! Få elektrikeren til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Javel, jeg får eventuelt spørre elektriker-kameraten min om hjelp ts
El Chupacabra Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Veldig fornuftig. Mente ikke å være formanende, men jeg tenker på både din sikkerhet og på mulig brannfare dersom ikke jobben er gjort forsvarlig. Lykke til med oppgraderingen av sikringene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå