Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det flere som opplever å få overskuddsfarge på håndkleet etter hårvask opptil tre måneder etter farging? (midlertidig toning).

Jeg toner håret, og vasker det daglig - likevel skjer dette.

Noen som har ideer om hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Etter tre mnd??? Aldri hørt om før, faktisk.

Skrevet

Merkelig, det har jeg ikke hørt om. Hvilken sjampo bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syns jo selv at det er litt rart, men jeg har vekslet mellom to forskjellige tonere (dog samme fargenyanse) det siste halvåret, og det skjer med begge. Hvilken sjampoo? Jeg har byttet ganske mye frem og tilbake, de jeg kommer på i farten er en frisørsjampoo fra Wella for farget hår, Aussie for farget hår, First Price sin sjampoo for normalt hår, Define sin for farget hår, og Define sin for tørt hår.

Det som er litt rart er jo også at fargen sånn sett ikke slipper på håret. Selv om det er midlertidig farge, så er eneste grunnen til at jeg toner jevnlig etterveksten. Den er like intens ellers, syns hele greia er litt rar... fargen slipper av på håndkleet, men håret ser like fint ut (og jada, andre har også sett håret mitt, så det er ikke noe jeg innbiller meg). Ifølge frisøren er ikke håret mitt slitt heller.

Så ingen andre opplever dette altså?

-ts

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. (Mulig jeg som tenker skjevt her) Men om du toner håret fremdeles, så er det vel ikke så rart at det blir overskudd? Jeg trodde du mente at du tonet håret sist for flere måneder siden men fremdeles får farge på håndkleet...

Jeg bruker kun permanent hårfarge hos frisør selv, eller striper hjemme, så jeg er ikke så vel bevandret i slike produkter lenger. Men da jeg farget håret i min ungdom så var toner midlertidig farge som ble vasket ut...

AnonymBruker
Skrevet

Var nok jeg som var litt uklar i innleggene mine! Altså, jeg toner jevnlig, men det går opptil tre måneder mellom hver gang, fordi fargen sitter så godt i håret at jeg egentlig bare trenger å fikse etterveksten :)

Så ja, er flere måneder mellom hver toning :)

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...