Gjest Kevlarsjäl Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har tidenes luksusproblem: vannet i springen blir aldri ordentlig iskaldt, det er lunka! Jeg heller vannet over på flaske og setter det i kjøleskapet, men det får ikke samme smaken, det føles flatt og dødt. Hva kan jeg gjøre for å få vannet kaldere direkte fra springen?
Kamikatze Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 La det renne for fullt litt lenge? Bor du et stykke opp i etasjene, kan det ta sin tid. Du kan også begynne å tappe kjøleskapsvannet like etter at du har dusja, kjørt vaskemaskin og annet som får sendt kaldtvannet nærmere kranen din. Ha vannet på glass, istedenfor plast. Og står det en stund i kjøleskap, kan du helle det over i en tom beholder og tilbake igjen, noen ganger. Det tilfører oksygen og motvirker den tamme litt småemne smaken. En dråpe sitronsaft eller fra annen sitrusfrukt frisker også opp.
skrue Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 La vannet renne en stund. Kan love deg at vannet er kaldt når det kommer inn i huset. Er det lunkent er det dessuten et tegn på at det har stått stille i rørene en stund. Hvor lenge avhenger av isolasjon og hva slags rom røret føres igjennom.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 La vannet renne en stund. Kan love deg at vannet er kaldt når det kommer inn i huset. Er det lunkent er det dessuten et tegn på at det har stått stille i rørene en stund. Hvor lenge avhenger av isolasjon og hva slags rom røret føres igjennom. Å, spennende! Føler at det er innmari sløseri å la det renne i fem minutter før jeg drikker av det, da.. Ellers var jo tipset til Kamikatze om å helle kjøleskapsvann frem og tilbake mellom beholdere en god ide.
skrue Skrevet 17. mars 2012 #5 Skrevet 17. mars 2012 Har bodd oppover i blokk selv tidligere og likte ikke heller å la det renne. Men, akkurat der gikk grensen. Jeg kunne i perioder vaske glass i fint lunket vann i 40 sekunder kanskje før det ga seg.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #6 Skrevet 17. mars 2012 La vannet renne lenger. Så snart du får friskt vann fra utenfor husets murer bør det være kaldt, ned på 4-5 grader eller rundt der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå