Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for meg som har fått ny jobb! Jeg synes blomster er noe av det koseligste jeg vet, så jeg er veldig fornøyd nå :-)

Men utover det, har jeg ikke peiling på hva jeg går til nå. Har noen noen gode/dårlige erfaringer å dele? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Regza
Skrevet

Egentlig bare gode. Med unntak på at de var fæle på å feilprise!

Koselig jobb å ha, med unntak av valentines og morsdag, herregud for ett kjør.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jobbet på mestergrønn for 5 år siden. Det er faktisk ganske krevende. Sette sammen buketter, og kunne masse ulike blomsterarter og vite hvordan de skal vannes, stelles, gjødsles og hvor mye lys plantene skal ha. Men nå er ikke jeg glad i sånne kreative yrker hvor kundene står å tripper, mens du skal settes sammen en "flott" bukett.

Skrevet

En av de triveligste jobbene jeg har hatt var i blomsterbutikk, dessverre var det en stor kjede og de fokuserte alt for mye på det å "selge"/lure kunder, noe som gjorde at jeg ikke orket å jobbe der mer. De var heller ikke flinke til opplæring, pga selger-fokuset. Men jeg kunne gjerne tenke meg å jobbe for en annen butikk eller gartneri:) har også vært inne på tanken om å ta blomsterbindingkurs og diverse:)

Skrevet

Så fint å høre! Kreativ under stress foran kunder virker ikke som noe stort problem, så det går nok bra. :) Erfaring med å pakke inn blomster har jeg null av, så jeg håper ikke det er noe vanskelig hokus pokus, han sa det var det viktigste jeg måtte kunne. Lærer sikkert det fort da.:)

Skrevet

Er utdannet gartner og har vært innom det meste (butikk, hagesenter, gartneri, planteskole...). Har egentlig ikke så mye råd annet enn å sette deg litt inn i det. Spesielt sommerblomster blir det mye spm om. Hva sneglene ikke spiser, hva man kan sette ut tidlig, hva som passer på grav osv. Les deg litt opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...