Gå til innhold

"klump" i halsen..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjære klager over at han har en slags klump i halsen. Det er ikke noe som er i veien for spising eller drikking, men det føles like fullt som om det er noe der sier han. Den er like over halsgropen (nei det er ikke adamseplet :P ), og en kjenner ikke noe "utvendig" bare "innvendig" altså! Noen som har noe ide om hva i alle dager dette kan være for noe?!

:o

-"iddfluedsarammet" stassy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemet, og legen sier det er spiserørsbrokk.

Gjest Fashionista
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det samme (tror jeg) en gang, en klump som ikke lot seg svelge bort. Det var i en periode hvor jeg studerte i utlandet, og jeg tror det hadde sterk sammenheng med en kombinasjon av stress og dårlige matvaner som muligens førte til magekatarr som igjen påvirket spiserøret. Mener jeg har lest om dette på noen legesider, men det er lenge siden, så jeg husker ikke helt. Det gikk over av seg selv etter en del måneder.

Gjest Fashionista
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det samme (tror jeg) en gang, en klump som ikke lot seg svelge bort. Det var i en periode hvor jeg studerte i utlandet, og jeg tror det hadde sterk sammenheng med en kombinasjon av stress og dårlige matvaner som muligens førte til magekatarr som igjen påvirket spiserøret. Mener jeg har lest om dette på noen legesider, men det er lenge siden, så jeg husker ikke helt. Det gikk over av seg selv etter en del måneder.

Skrevet
Jeg har samme problemet' date=' og legen sier det er spiserørsbrokk.[/quote']

:o

Jeg har også slike tendenser. En klump i halsen jeg ikke blir kvitt. Trodde kanskje det var en form for allergi. Kansje det er spiserørsbrokk jeg har?

Hva gjør man med denne brokken da?

Skrevet

Samboeren min har også klaget på det i det siste (etter influensa) Men vet ikke hva det er.

Gjest Mettan (ikke innlogget)
Skrevet

Jeg hadde også følelsen av å ha klump i halsen etter en halsinfeksjon i november. Ble ganske fokusert på den (og litt stressa fordi jeg var redd for at det var noe alvorlig) slik at jeg hele tiden "kjente etter" om den var der. Nå er den imidlertid borte, dels fordi halsen omsider ble helt bra, dels fordi jeg slutta å tenke på den hele tiden.

Har lest at klumpfølelse i halsen også kan skyldes stiv nakke/anspenthet.

Skrevet

Jeg fikk ingenting for dette, annet enn beskjed om å slutte og røyke, og holde meg unna sprit. :-?

Skrevet

Jeg hadde det samme sist vinter etter en lang runde med influensa. Fastlegen sa det var 3 muligheter: Struma, svulst i bukspyttkjertelen (tror jeg det var) eller "irritasjon". Ble henvist til spesialist som sendte ned noe greier for å titte - og fikk fastslått at det var "irritasjon" som følge av den influensaen jeg hadde hatt (og fortsatt hadde). Øverste delen av luft/spiserørene var såpass irritert at de var hovne og dermed litt "stive". Når man svelger vil dette kjennes ut som en klump sitter fast akkurat der. Dette vil gå over av seg selv, men det tar tid. Kulde og vintervær hjelper ikke. Jeg ble frisk etter ca. 5 mnd, når varmen endelig kom tilbake.

Vil anbefale en tur til spesialist, for å utelukke andre "skumle" årsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...