Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har avlagt alle eksamener, og sende like over jul en søknad om å få dette godkjent som en bachelorgrad. Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar å få svar på disse søknadene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har avlagt alle eksamener, og sende like over jul en søknad om å få dette godkjent som en bachelorgrad. Noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar å få svar på disse søknadene?

Du skal ha fått en bekreftelse på bestillingen per epost. Denne er greit å ta vare på.

Vanlig produksjonstid er 2-3 mnd. :) Ja, det er standard. Det er mange vitnemål som skal produseres, og alle må sjekkes etter regelverket.

Går det lenger tid enn dette, er det smart å ta kontakt og sjekke at alt går riktig for seg.

Skrevet

Du skal ha fått en bekreftelse på bestillingen per epost. Denne er greit å ta vare på.

Vanlig produksjonstid er 2-3 mnd. :) Ja, det er standard. Det er mange vitnemål som skal produseres, og alle må sjekkes etter regelverket.

Går det lenger tid enn dette, er det smart å ta kontakt og sjekke at alt går riktig for seg.

Ok takk for svar:-) måtte sende alt i sneglepost pga vitnemål og sånn, så har ikke fått noe bekreftelse. Får sende dem en mail og høre om de har fått det, om ikke annet...

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar:-) måtte sende alt i sneglepost pga vitnemål og sånn, så har ikke fått noe bekreftelse. Får sende dem en mail og høre om de har fått det, om ikke annet...

Sneglepost? Sukk... Når du først skal snakke om sneglepost i denne sammenheng, så er det vel ikke post/email man skal kommentere ;)

Det kommer litt an på hvor du søker bachelorgrad fra. Selv søkte jeg fra NTNU (Dragvoll) like etter jul, og fikk bachelorgraden i posten i midten av februar.

Skrevet

Jeg skjønner. Studerer du tilfeldigvis ved UiO? Regner med at du måtte sende inn dokumenter fordi du har ekstern utdanning som skal være med i graden? Bachelor eller mastergrad? :)

Skrevet

Nei det er hio (nå hioa)... Men hadde også noen eksamener fra andre høgskoler så var vel derfor det ble så styrete! (skulle trodd de ulike skolene kunne maile hverandre ting nå, men neida.. Det er papir som gjelder hehe)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke huske hvor lang tid det tok, men jeg fikk først en regning i posten fra dem på litt under tusenlappen, og den måtte betales før søknaden ble behandlet. Så det tar noen ekstra dager bare på det. :sovne:

Vet ikke om det gjelder alle bachelorgrader.

Skrevet

Jeg ringte dem istad. Status var "til behandling".. Og jeg sendte papirene før jul hehe

Skrevet

Nei det er hio (nå hioa)... Men hadde også noen eksamener fra andre høgskoler så var vel derfor det ble så styrete! (skulle trodd de ulike skolene kunne maile hverandre ting nå, men neida.. Det er papir som gjelder hehe)

Det er ikke noe sånn intern kontakt, de må ha bekreftede kopier. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...