Gå til innhold

Cookie dough kake med is på toppen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker at jeg var på Pizza Hut for noen år siden og fikk en kjempegod dessert. "Cookie dough kake" med is på toppen. Jeg har så lyst til å prøve å lage en slik og fant en oppskrift jeg tenkte jeg skulle prøve. Men jeg trenger litt hjelp og håper noen kan hjelpe.

Har funnet oppskriften her

Adapted from Nestle

* 1 unbaked 9-inch graham cracker crust (AllRecipes but I omitted the

cinnamon) or deep-dish pie crust

* 2 large eggs

* 1/2 cup all-purpose flour

* 1/2 cup granulated sugar

* 1/2 cup packed brown sugar

* 3/4 cup (1 1/2 sticks) butter, softened

* 1 cup chocolate chips (I omitted the nuts, so I did 1 cup semi-sweet and 1/2 cupish of milk chocolate)

* 1 cup chopped nuts (optional)

* ice cream (recommended!)

Det jeg lurer på:

I det første punktet viser hun til en oppskrift på AllRecipes (Denne) Hva er "finely ground graham cracker crumbs" Forstår jo at det er en type kjeks, men noen som kjenner til disse og vet hva jeg kan finne her i Norge som smaker likt? Og ser at man kan stille inn på porsjoner, tror dere den skal stå på 8 stk til en normal paistørrelse?

Packed brown sugar, kan jeg da bruke det fra Dansukker, brun farin.

Takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Million
Skrevet (endret)

Siden det står "unbaked" graham cracker crust, så høres det ut som om det er kake/kjeks-deig. Kanskje det er derfor desserten heter "Cookie-dough"? Tror man får kjøpt den deigen på boks, hvis ikke så kan du jo lage deigen det refereres til (i Allrecipes). Pepperkakedeig uten så mye krydder?

Dansukker's brun farin er super!

Går det i dass kan du bruke resten av det brune sukkeret til å lage Irish Coffee. Populær som dessert den også :-)

Endret av Million
Skrevet

Graham crakcer crust er det vi som regel tenker på som ostekakebunn. Altså en blanding av finmalte Digestive- eller Kornmokjeks og smør. Tror "cookie dough" alluderer til selve paifyllet, som ser ut til å bestå av vanlige cookieingredienser, men i et annet blandingsforhold.

Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe. Jeg kan knapt bake etter norske oppskrifter.. Men det hørtes farlig godt ut :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Må det være en kake? I USA finnes også noe som heter Pizookie. Det er kjempegodt! Basically så er det en stooooor cookie, med enten sjokolade eller noe annet i. Mens den fremdeles er lunken så tar du is på toppen og serverer. NYDELIG :rodmer:

Hvis du googler Pizzookie så finner du sikkert bilde :)

Graham crackers kan sammenlignes med digestive kjeks ja, bare litt søtere. Du kan nok Google de også, veldig vanlige i USA. :)

http://www.seriouseats.com/recipes/2009/08/how-to-make-a-pizookie-or-a-pizza-cookie-recipe.html

http://www.google.no/search?q=pizookie&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safari

http://www.google.no/search?q=equivalent+of+a+graham+cracker&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb&client=safari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...