Gå til innhold

Ville du fortalt det til partneren din dersom du var utro?

1. 1. Ville du fortalt det til partneren din dersom du var utro?

• Ja
      18
    • Vet ikke.....
      11
    • Det h*n ikke vet har h*n ikke vondt av...
      2
    • Nei
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde deg en utenomkjærstelig romanse, eller hadde ONS en gang, eller en heftig flørt med en på jobben som gikk litt for langt...

Ville du bekjent dine synder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fighter
Skrevet

Jeg hadde ikke klart å latt være. Dessuten hadde jeg hatt så dårlig samvittighet at jeg ikke hadde klart å gått videre uten å ha blitt tilgitt.

Skrevet

Jeg hadde heller latt være å være utro.... :blunke:

Skrevet

Måtte svare "vet ikke". For jeg kan ikke forestille meg at jeg skal være utro noen gang, så da blir det vanskelig å vite hvordan jeg ville håndtert det i forhold til mannen.

Skrevet

Vet ikke.. det kommer så an på omstendighetene rundt...

Ser ikke for meg at jeg hadde falt for en sånn fristelse, men hadde jeg gjort det så hadde det uansett kommet an på...

Gjest Fighter
Skrevet

Jeg regner med at det var et hypotetisk spørsmål, og at spørsmålet ikke forutsetter at jeg har tenkt til å være utro. Kan ikke forestille meg at jeg vil såre mannen min så mye.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg stemte "nei". Jeg ville aldri i verden ha fortalt det om jeg hadde vært utro. Jeg ville heller holdt byrden og den dårlige samvittigheten for meg selv i stedet for å la han lide i tillegg. Forutsatt at jeg ønsket å forsette forholdet vårt, selvfølgelig.

Dersom han hadde vært utro, ville jeg heller ikke ønsket å vite noe.

Skrevet

Det ville nok stått stempla i panna mi at jeg hadde dårlig samvittighet, så det er ikke sikkert jeg trengte å si noe engang...

Skrevet

Ja, dersom jeg hadde gått over en linje vi to er enige om at ikke aksepteres å gå over, så hadde jeg helt klart sagt ifra!

Når jeg trår over slike linjer, så er det ikke lenger mitt valg om vi to skal holde sammen, da er det han som må ta standpunkt til om han klarer eller ønsker å leve med meg selv med den feilen jeg har begått.

Han vet også at dette er mitt syn, og at jeg ønsker å vite det dersom han skulle være den som var utro.

Og nei, jeg har ingen som helst tro på at noen av oss kommer til å være utro! Men jeg har opplevd både å svike og å bli sveket i tidligere forhold, og vet at det kan skje. Og da vet jeg også av erfaring hvordan info-flyten må være oss i mellom dersom noe skulle skje.

Skrevet

Jeg ville fortalt det. Ikke tale om at jeg kunne sett ham inn i øynene etterpå og late som om ingenting hadde hendt..

Gjest Madam Felle
Skrevet

:Nikke:

Skrevet

ja det ville jeg ha fortalt,synes det at når man har delt noe med andre som burde vært forbeholdt kjæresten bør kjæresten få vite det slik at han får ta valget om å bryte eller fortsette.for meg er det helt feil å kreve å ha i pose og sekk,gresset er grønnere der man vanner!

fordi om man risikerer å miste partneren sin,får man stå for det man har gjort(burde ikke satt hverken partner eller seg selv i denne situasjonen i første omgang)

Skrevet

Er nok den beste ideen, ja.. :D Støtter denne!

Skrevet

Jeg har stemt vet ikke, rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å sitte i en før-situasjon å si hva jeg hadde gjort hvis jeg mot all formodning hadde vært utro mot min samboer. Jeg er av den oppfatning at jeg helst ikke vil uttale meg bastant om hvordan jeg ville ha handlet i en vanskelig situasjon, før jeg har vært i situasjonen.

Om jeg ville fortalt at jeg hadde vært utro kommer nok litt ann på sitasjonen. Var det en feil og ønsker jeg å gå videre i forholdet til min samboer ville jeg kanskje ikke fortalt ham det. Hvis forholdet vårt hadde vært dårlig en stund og jeg egentlig ville ut av forholdet ville jeg helt sikkert fortalt det.

Når det gjelder spørsmålet om jeg ville vite hvis han hadde vært utro mot meg er jeg også litt i tvil... Selvfølgelig vil jeg helst at forholdet vårt skal være basert på ærlighet, men på den annen side, hva hvis det var en engangs feil fra hans side? Jeg vet ikke helt...

Jennifer

PS. Det er kanskje feil forum å stille dette spørsmålet på, for som kjent er det jo ingen faste brukere her inne som noen gang har vært eller kunne finne på å være utro... :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ha bært på det alene, både gleden, byrden og sannheten! :blunke:

Syns ikke jeg har noen rett til å belaste min partner med mine feilsteg!

Det kunne ha gjort vondt verre! :evil:

Men, jeg er ikke utro, så jeg slipper å ta stilling til det. Gir ikke mine edleste følelser til hvem som helst der ute. 8) De er forbeholdt min utvalgte!

Så det så..........

Skrevet

Jeg har vært utro. Har jeg nevnt i dette forumet før. Og jeg syns det var det mest riktige å fortelle det. Er ikke et forhold basert på ærlighet og ingen hemligheter da? Jeg syns ikke det var riktig at jeg skulle ta en bestemmelse om dette forholdet skulle gå videre, uten at han visste hva jeg hadde gjort. Det hadde ikke vært riktig mot han. Jeg mener at man viser mer respekt ved å innrømme hva man har gjort. Alt kommer for en dag. Er det ikke så det heter? Hva skal du si når han finner det ut av seg selv eller hører det fra en annen?

Dette med dårlig samvittighet vil matre deg uansett. Man får stå for sitt utroskap, ta ansvar!

Gjest Nefertiti
Skrevet

Jeg ville fortalte det. Man må stå for det man har gjort, om det var en tabbe eller ikke. Kan ikke basere et forhold på en løgn.

Skrevet

Dette har vi snakket om, og jeg vet at det ikke er sikkert jeg ville fått vite noe om det skjedde en engangsgreie. Han vet at ikke han nødvendigvis ville fått vite det heller.

Om man klarer å lide i stillhet og spises opp av dårlig samvittighet, uten at den andre merker noe som helst får tiden vise. Jeg tror det vil være svææært vanskelgi å ti stille.

Men jeg mener at man skal passe seg for å dytte sin dårlige samvittighet over på den andre, om man vet det aldri aldri skal gjenta seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...