AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Dette er litt flaut, det erderfor jeg spørr. Om få dager skal jeg på utenladstur sammen med en gruppe fra en organisasjon jeg er med i. Vi skal til Polen. Jeg kjenner ikke disse folkene særlig, og har ikke lyst å dumme meg ut på noe vis Dette er altså første gangen jeg reiser utenlands, noe jeg synest er litt flaut å innrømme (slik er det bare). Har dere noen tips om ting jeg gjerne bør vite, så jeg slipper å gjøre noe feil/ rart. F.eks. om passkontroll, tax free, penger, skikk og bruk eller hva som helst. Alt at tips mottas med takk, så kanskje kan jeg slappe litt mer av og heller glede meg til tur...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Bare gå som i en saueflokk, og sats på at bjellesauen tar ledelsen. 2
bobbi Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Skal dere reise med fly eller annen transport? Litt lettere å gi tips hvis man vet det... Ellers er jeg enig med AB'en over her - det er alltids noen å følge, helt sikkert noen reisevante i gruppen din som du kan "herme etter"
Gjest Badabing Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hvis du reiser fra Gardermoen: når du kommer inn i avgangshallen er det store skjermer hvor det står hvor man skal sjekke inn bagasjen om man har med mer enn håndbagasjen. Ta av deg yttertøy før sikkerhetskontroll, og ta av deg ting som kan gi utslag på portalen du går gjennom. Belte, mobil, store smykker. Ta pc ut av håndbagasjen. Ikke ha med shampoo og annet flytende i flasker over 100 ml. Du trenger ikke vifte rundt med passet når du skal til Polen, siden de er Schengen. Hvis du skal kjøpe ting i tax free må du vise boardingkortet. Det står som regel skilt og forklaringer om hva du skal gjøre, det er ikke noe hokus pokus God tur! Endret 16. mars 2012 av Badabing 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 - Ta med to bankkort og ha ett i veska og ett i bagasjen under reisen. På hotell er det ofte safe på rommet hvor du kan legge det ene bankkortet og passet. - Det er ikke sikkert at taxfree er billigere enn å kjøpe f.eks. parfyme i Polen, så ikke se deg blind på det. - det første jeg pleier å gjøre etter sikkerhetskontrollen, er å gå bort til gaten så jeg vet hvor langt det er. Da kan jeg vase rundt i butikkene etterpå.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Skal dere reise med fly eller annen transport? Litt lettere å gi tips hvis man vet det... Ellers er jeg enig med AB'en over her - det er alltids noen å følge, helt sikkert noen reisevante i gruppen din som du kan "herme etter" Vi reiser med fly, fra Flesland. Vet det er flere som er reisevant i gruppa, får holde ekstra godt øye med dem TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå