Gå til innhold

Foundation som ikke gir kviser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vichy Normaderm Teint foundation syntes jeg er god, den tetter ikke porene og virker mattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest FrkLinnea

Jeg har ikke hørt om mika før, men det kan godt hende jeg reagerer på det! Tar gjerne imot navnet på det merket, og det hadde vært fint om du skriver i tråden her om det funker for deg, om du husker det :)

Cory Cosmetics heter de, fikk den i dag så relativt rask levering..oppdatering følger, men må nok prøve den en mnds tid før jeg gjør meg opp noen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker også den matte og bruker laaaaang tid på å legge det. Hvilke preparater har du forsøkt da?

Bsiron, Diane, dalacin, tetracykliner, epiduo, pluss tre eller fire andre tablettkurer jeg ikke husker navnene på.

Jeg har dette problemet selv, jeg har gått over til Mineral Hygienics og vil aldri gå tilbake til noe annet :-) Dette merket bør du prøve ut! Gir god dekkevne og gir INGEN urenheter! Fås kjøpt på vakkerhud.no :-)

Har prøvd Mineral Hygienics, var kjempefornøyd de første 3 ukene, men nå har jeg fått noen kjempe kviseutbrudd av den..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette problemet selv, jeg har gått over til Mineral Hygienics og vil aldri gå tilbake til noe annet :-) Dette merket bør du prøve ut! Gir god dekkevne og gir INGEN urenheter! Fås kjøpt på vakkerhud.no :-)

Har ganske god erfaring m Clinique, men skal prøve disse mineral hygienics som mange skriver om. Men hvordn finne riktig nyanse på nettet? Må jo nesten gå i butikk først og prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ganske god erfaring m Clinique, men skal prøve disse mineral hygienics som mange skriver om. Men hvordn finne riktig nyanse på nettet? Må jo nesten gå i butikk først og prøve...

Veldig lett å finne riktig tone hvis du har brukt I.d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FrkLinnea

Bah, foundationen var like hvit som mel og var helt umulig å blende ut, den var stiv og tørr. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få tak i noe som fungerer uten mica:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bah, foundationen var like hvit som mel og var helt umulig å blende ut, den var stiv og tørr. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å få tak i noe som fungerer uten mica:(

Det var dumt! Har du forresten prøvd I.D matte? Jeg fikk ingen urenheter av den, men den hadde dårlig dekkevne syns jeg.. Så det er den eneste foundationen jeg har prøvd som har vært grei mot huden..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frkfreken

Det var dumt! Har du forresten prøvd I.D matte? Jeg fikk ingen urenheter av den, men den hadde dårlig dekkevne syns jeg.. Så det er den eneste foundationen jeg har prøvd som har vært grei mot huden..

TS

Nope, det har jeg ikke, men ser den også har mica, så tror ikke jeg gidder i denne omgang. Jeg har bestilt Maybelline (!) pure, av alle ting, selv om jeg har lovet meg selv aldri billigmerker og aldri flytende foundation. Det reflekterer vel bare hvor desperat jeg er;) men den skulle visst være oh so bra, ifg diverse amerikanske blogger. Lov å håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nope, det har jeg ikke, men ser den også har mica, så tror ikke jeg gidder i denne omgang. Jeg har bestilt Maybelline (!) pure, av alle ting, selv om jeg har lovet meg selv aldri billigmerker og aldri flytende foundation. Det reflekterer vel bare hvor desperat jeg er;) men den skulle visst være oh so bra, ifg diverse amerikanske blogger. Lov å håpe!

Jeg har prøvd maybelline pure, men jeg syns ikke den var noe bra.. hehe :) men det kan jo hende den virker bra for deg!

Jeg har prøvd veldig mange flytende foundationer, men har ikke vært fornøyd med en eneste en.. Så har brukt mye penger på det! Har kjøpt både billige og dyre merker..Ser at maybelline har kommet med en ny foundation som heter fit me, kanskje jeg skal gi den et forsøk..

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frkfreken

Jeg har prøvd maybelline pure, men jeg syns ikke den var noe bra.. hehe :) men det kan jo hende den virker bra for deg!

Jeg har prøvd veldig mange flytende foundationer, men har ikke vært fornøyd med en eneste en.. Så har brukt mye penger på det! Har kjøpt både billige og dyre merker..Ser at maybelline har kommet med en ny foundation som heter fit me, kanskje jeg skal gi den et forsøk..

TS

hehe, jeg er like skeptisk til begge våre forsøk;) jeg har forresten fått mye mindre behov for foundation etter at jeg begynte med MDs Continuous renewal serum for sensitiv hud, siden aknearrene nesten ikke synes lenger. men hold meg oppdatert, så sier jeg fra om jeg finner noe bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hehe, jeg er like skeptisk til begge våre forsøk;) jeg har forresten fått mye mindre behov for foundation etter at jeg begynte med MDs Continuous renewal serum for sensitiv hud, siden aknearrene nesten ikke synes lenger. men hold meg oppdatert, så sier jeg fra om jeg finner noe bra:)

Det var bra å høre, fordi jeg har bestilt et sånn prøve-kit fra MD, der det serumet var med.. Har ikke vært noe flink til å bruke "ordentlige" hudpleieprodukter, så skal forsøke MD nå..

Men jeg lurer på hva slags dagkrem du bruker sammen med MD? Jeg sliter også med å finne en god dagkrem.. Nå har jeg tenkt å fortsette å bruke ID en stund, siden jeg fikk et kjempeutbrudd etter noen uker med mineral hygienics, så skal jeg se om den gjør huden bedre igjen.. :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kva med somme av dei koreanske bb-kremane då? No trur eg at eg kjem til å bli BB-krem evangelist, altså, men desse skal jo liksom behandle huda samstundes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frkfreken

Men jeg lurer på hva slags dagkrem du bruker sammen med MD? Jeg sliter også med å finne en god dagkrem..

Jeg bruker hydra floral dagkremen til decleor, http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydra-Floral-Moisturising-Cream-50ml, men skal bytte over til emulsionen når sommeren kommer, for den er lettere http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydra-Floral-Moisturising-Emulsion-50ml .Jeg er hvertfall heelt overbevist om at jeg ikke får utrbudd av disse. Det koster litt, men feelunique tilbakebetaler moms og tollgebyr, og så er de veldig drøye:)

Endret av Frkfreken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du huske om du brukte en tablettkur som heter Roaccutan eller Isotretinoin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TS.

Fjerner du sminken og rengjør hudenfør du legger deg?

Jepp det gjør jeg!

Jeg bruker hydra floral dagkremen til decleor, http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydra-Floral-Moisturising-Cream-50ml, men skal bytte over til emulsionen når sommeren kommer, for den er lettere http://www.feelunique.com/p/Decleor-Hydra-Floral-Moisturising-Emulsion-50ml .Jeg er hvertfall heelt overbevist om at jeg ikke får utrbudd av disse. Det koster litt, men feelunique tilbakebetaler moms og tollgebyr, og så er de veldig drøye:)

Okay, da skal jeg vurdere decleor :)

Kan du huske om du brukte en tablettkur som heter Roaccutan eller Isotretinoin?

Nei, den kuren har jeg ikke gått på. Bivirkningene skremmer meg litt.. En hudlege jeg var hos for en del år tilbake sa at det var ikke garantert noen varig bedring av denne, grunnen til min urene hud er at jeg har en hormonforstyrrelse i kroppen, og den kuren lager ikke balanse i hormonene, så siden det er de som er årsaken til problemet mitt så har jeg ikke så lyst til å prøve å gjennomgå en sånn kur om det kanskje ikke virker.

Vet ikke om jeg har "ille" nok problemer til å få den heller.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, den kuren har jeg ikke gått på. Bivirkningene skremmer meg litt.. En hudlege jeg var hos for en del år tilbake sa at det var ikke garantert noen varig bedring av denne, grunnen til min urene hud er at jeg har en hormonforstyrrelse i kroppen, og den kuren lager ikke balanse i hormonene, så siden det er de som er årsaken til problemet mitt så har jeg ikke så lyst til å prøve å gjennomgå en sånn kur om det kanskje ikke virker.

Vet ikke om jeg har "ille" nok problemer til å få den heller.

TS

Jeg har også hormonubalanse i kroppen, men Roaccutan funket som fy på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert denne eller denne? Milde produkter uten bismuth, tetter ikke porer. Jeg er superfornoyd!

Hvilke butikker forhandler disse? Eller må man kjøpe på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...