AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Del Skrevet 15. mars 2012 Hei! For å gjøre en lang hud-historie kort så er jeg 24 år, sliter med uren hud, "grov" hud og store porer. Har ikke så mange kviser lenger, men har hatt mange i tenårene, så har endel arr og røde merker. Har fet T-sone og tørre kinn. Har prøvd mange flytende foundationer, sikkert 20 typer, men alle føles som de tetter huden, så jeg får mer kviser og de ser ikke pene ut på huden heller, så flytende foundation har jeg mer eller mindre gitt opp. Brukte en stund loreal sin mineralfoundation, den var grei, men fikk litt urenheter. Gikk så over til I.D matte mineral foundation, den gjorde huden bedre, fikk kun en liten kvise i ny og ne, men jeg syns dekk-evnen var for dårlig over tidligere arr og røde merker. Så byttet jeg til mineral hygienics, syns den har super dekkevne og ser naturlig ut. Men nå har jeg brukt den i ca 1 mnd, og har fått mange svære dype kviser på haka, mange år siden jeg har hatt et slikt utbrudd, og jeg kan ikke komme på noen annen grunn enn at jeg reagerer på mineral hygienics. Så nå må jeg begynne på nytt å finne en ny foundation. Har noen tips? Helst en mineralfoundation, siden det virker som det er det huden min tåler best. Har tenkt på glo minerals eller everyday minerals, men har lest noen tråder her om at mange får uren hud av sistnevnte. Er det noen som har omtrent samme hudtype som meg som har tips`? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 15. mars 2012 #2 Del Skrevet 15. mars 2012 Synd du reagerte på MH, har den selv, og er superfornøyd! Har du vurdert tikei? Har lest at det er mange som er fornøyd med den, og mineral foundation er veldig smak og behag. Anbefaler deg å lese om foundation på nettet i forveien før du kjøper de, da det er surt å bruke penger på makeup man ikke bruker. Hvis du har grov hud anbefaler jeg deg scruben til MD formulations, den er super : D Det å eksfoliere huden jevnlig er spesielt viktig for folk som bruker mineral foundation, da det bare blir seende verre ut på tørr/flakete hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Del Skrevet 15. mars 2012 Synd du reagerte på MH, har den selv, og er superfornøyd! Har du vurdert tikei? Har lest at det er mange som er fornøyd med den, og mineral foundation er veldig smak og behag. Anbefaler deg å lese om foundation på nettet i forveien før du kjøper de, da det er surt å bruke penger på makeup man ikke bruker. Hvis du har grov hud anbefaler jeg deg scruben til MD formulations, den er super : D Det å eksfoliere huden jevnlig er spesielt viktig for folk som bruker mineral foundation, da det bare blir seende verre ut på tørr/flakete hud. Jeg var også superfornøyd med mineral hygienics, men er nok dessverre den jeg reagerer på. Skal lese litt mer om Tikei, takk for tipset! Jeg bruker et serum fra MD forumlations, men skal sjekke ut scruben også! Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #4 Del Skrevet 16. mars 2012 Noen flere med tips? TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana Del Rey Skrevet 17. mars 2012 #5 Del Skrevet 17. mars 2012 Cosmobeauty sin er kjempe bra! Jeg kjenner ikke jeg har den på, og den dekker veldig bra. Jeg får heller ikke kviser av den. Og er ikke alltid jeg tar den av før jeg legger meg heller. Jeg er kjempe fornøyd med den hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 17. mars 2012 #6 Del Skrevet 17. mars 2012 Prøv Green People. Har lest at mange reagerer på Tikei og jeg. Lurt å kjøpe prøver før man kjøper full size produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seleneluna Skrevet 17. mars 2012 #7 Del Skrevet 17. mars 2012 glo minerals - pressed base Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkLinnea Skrevet 17. mars 2012 #8 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg kjenner meg veldig igjen, det ser ut til at jeg får kviser av MH og også Kissme, et norsk merke. Min foreløpige konklusjon er at jeg reagerer på mika, et stoff som er i de fleste mineralfoundationer. Noen mener hvertfall at mika kutter opp huden med mange mikroskopiske rifter, som øker sjansen for irritasjon og kviser. Jeg har derfor bestilt en prøve på et obskurt amerikansk merke uten mika bare for å teste. Jeg kan finne navnet for deg om du er intressert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkLinnea Skrevet 17. mars 2012 #9 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Prøv Green People. Har lest at mange reagerer på Tikei og jeg. Lurt å kjøpe prøver før man kjøper full size produkter. Denne har forresten Beeswax. Er ikke det en poretilstoppende ingrediens? Endret 17. mars 2012 av FrkLinnea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #10 Del Skrevet 17. mars 2012 Kan det være børsten? Noen ganger har jeg litt dårlig tid og børster på meg mineralfoundation før ansiktskremen har trukket helt inn, og da tror jeg at børsten blir "smittet"/skitten og ellers samler lettere støv. Pleier da å vaske den når jeg kommer hjem fra jobb, så den tørker til neste dag. Bruker forresten fra Body Shop og er fornøyd med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #11 Del Skrevet 17. mars 2012 Glominerals er en av de tingene jeg har reagert mest på - inneholder også bismuth.... Jeg får som deg utbrudd av absolutt alt, og jeg har prøvd masse merker inkludert de du nevner nå. Det kjedelige med å få råd er gjerne at man får fra de som faktisk ikke har prøvd en hel rekke forskjellige typer og faktisk fått utbrudd, så man ender opp med å prøve alt mulig. Si ifra i tråden igjen om du finner noe som ikke gir reaksjoner Lurer på om kanskje jeg også reagerer på Mica, selv om jeg jo også får utbrudd av foundationer uten mica(type flytende/vanlig pudder etc.....). Har selvsagt prøvd å kutte ut sminke også, men det ser ikke ut til å gi særlig bedre hud egentlig. Jeg får ikke store utbrudd, bare masse milier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #12 Del Skrevet 17. mars 2012 Prøv Green People. Har lest at mange reagerer på Tikei og jeg. Lurt å kjøpe prøver før man kjøper full size produkter. Dette inneholder jo talc, jeg var av det inntrykk at det var en nei-ingrediens i sminke? det skal visstnok stoppe igjen porer og irritere huden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrkLinnea Skrevet 17. mars 2012 #13 Del Skrevet 17. mars 2012 Si ifra i tråden igjen om du finner noe som ikke gir reaksjoner Lurer på om kanskje jeg også reagerer på Mica, selv om jeg jo også får utbrudd av foundationer uten mica(type flytende/vanlig pudder etc.....). Har selvsagt prøvd å kutte ut sminke også, men det ser ikke ut til å gi særlig bedre hud egentlig. Jeg får ikke store utbrudd, bare masse milier. Jeg får også utbrudd av flytende foundation, men da er det fordi disse som regel har mange andre poretettende ingredienser. Nå for tiden bruker jeg ikke MH på haka, bare litt på nesa fordi den er litt rød. Så lenge jeg er flink til å rense får jeg ikke milier. Skal si fra om jeg finner en foundation som funker. Bare send meg en PM om jeg glemmer det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #14 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg kjenner meg veldig igjen, det ser ut til at jeg får kviser av MH og også Kissme, et norsk merke. Min foreløpige konklusjon er at jeg reagerer på mika, et stoff som er i de fleste mineralfoundationer. Noen mener hvertfall at mika kutter opp huden med mange mikroskopiske rifter, som øker sjansen for irritasjon og kviser. Jeg har derfor bestilt en prøve på et obskurt amerikansk merke uten mika bare for å teste. Jeg kan finne navnet for deg om du er intressert. Jeg har ikke hørt om mika før, men det kan godt hende jeg reagerer på det! Tar gjerne imot navnet på det merket, og det hadde vært fint om du skriver i tråden her om det funker for deg, om du husker det Kan det være børsten? Noen ganger har jeg litt dårlig tid og børster på meg mineralfoundation før ansiktskremen har trukket helt inn, og da tror jeg at børsten blir "smittet"/skitten og ellers samler lettere støv. Pleier da å vaske den når jeg kommer hjem fra jobb, så den tørker til neste dag. Bruker forresten fra Body Shop og er fornøyd med den. Tror ikke det er børsten, har byttet børste, og prøver å vaske den jevnlig.. Men skal vaske den i kveld, å se om det hjelper. Takk for alle tips! Jeg vet at mange reagerer på bismuth, jeg har jo brukt ID matte og mineral hygienics, og begge disse er uten bismuth, så det må være noe andre stoffer jeg reagerer på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #15 Del Skrevet 17. mars 2012 Min tanke er at du hadde fått de kvisene uansett om du hadde brukt foundation eller ei. Gå til lege og få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mEditari Skrevet 17. mars 2012 #16 Del Skrevet 17. mars 2012 Om du får kviser selv uten foundation så vil jeg gjette at du trenger andre hudpleieprodukter(?). Om du har uren hud uansett, så vil jo de fleste foundation bare forverre problemet som allerede er der. Sånn er det ihvertfall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2012 #17 Del Skrevet 17. mars 2012 Min tanke er at du hadde fått de kvisene uansett om du hadde brukt foundation eller ei. Gå til lege og få hjelp. Har vært hos hudlege mange ganger på 10 år, og prøvd mange piller, kremer osv. Så har på en måte gitt opp det. Jeg vet at kvisene hadde vært der uansett, men jeg ønsker en foundation som ikke gjør det verre, for det er det mange som gjør. ID er den eneste som ikke har gjort det verre, men den dekker litt dårlig syns jeg. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myldre Skrevet 17. mars 2012 #18 Del Skrevet 17. mars 2012 http://noen.strawberrynet.com/m/makeup/lancome/teint-idole-silky-mat-spf-16-----05-beige-noisette-/103677/ Denne har jeg brukt i ca.6 mnd. Slet med fet hud i pannen og tørr og rød hud ellers. Bruker cliniques rens og krem for fet hud og har aldri hatt finere hud. Merker heller ikke at jeg bruker foundation, også er det jo spf 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foya Skrevet 17. mars 2012 #19 Del Skrevet 17. mars 2012 Har vært hos hudlege mange ganger på 10 år, og prøvd mange piller, kremer osv. Så har på en måte gitt opp det. Jeg vet at kvisene hadde vært der uansett, men jeg ønsker en foundation som ikke gjør det verre, for det er det mange som gjør. ID er den eneste som ikke har gjort det verre, men den dekker litt dårlig syns jeg. TS Jeg bruker også den matte og bruker laaaaang tid på å legge det. Hvilke preparater har du forsøkt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemonaid Skrevet 17. mars 2012 #20 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg har dette problemet selv, jeg har gått over til Mineral Hygienics og vil aldri gå tilbake til noe annet :-) Dette merket bør du prøve ut! Gir god dekkevne og gir INGEN urenheter! Fås kjøpt på vakkerhud.no :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå