Gå til innhold

Hvordan vite om damer er hyggelige eller flørter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier så vet jeg aldri om ei jente faktisk flørter og er interessert eller bare er hyggelig. Har pga sosial angst og dårlig selvbilde nærmest hele livet hatt ekstremt lite kontakt med det motsatte kjønn så jeg klarer ikke å "lese" hva damer gjør.

Har desverre ingen eksempler på tilfeller hvor jeg har snakket med jenter og ikke visst hva de ville (snakker fremdeles veldig lite med dem) men håper noen kan gi meg noen hint :) Har lest på sånne typiske "om hun retter på klærne eller leker med håret liker hun deg" men tenker at sånt kan bety så mangt egentlig så stoler ikke på sånn.

Takk på forhånd for hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvertfall et godt tegn om hun spør om ting ... som går ut på din personlighet,interesser, vaner o.l. Da er hun interessert i deg som person..

Og om du er smart ,spør du også ting om henne av henne hvis du er interessert... for da føler hun seg attraktiv og interessant :))

Om hun rødmer litt om du kommer med et kompliment ..og enda bedre om hun sier ja om du spør om hun har lyst å treffe deg på middag, kino, bowling, kafe o.l.

Skal tenke på om jeg kommer på flere slike tegn :)

Skrevet (endret)

Det du kan gjøre er å leve med lette vrangforestillinger slik som jeg gjør og anta at alle damer på denne jord er interessert i deg. Du er en sexy mann og hun er en kvinne, hvorfor skulle hun ikke være interessert?

Selvsagt må jeg i svake øyeblikk innse at dette ikke er sant, men det er allikevel en morsom måte å bevege seg gjennom livet på.

Om hun flørter åpenlyst og i det hele tatt prater til meg så sier det jo seg selv at hun er interessert.

Og om hun er avvisende, overlegen og til og med sur, så greier jeg å rasjonalisere at hun på et eller annet nivå er interessert. Kanskje hun er frustrert fordi hun egentlig har lyst på meg, men har en kjæreste hjemme. Whatever. :)

Vrangforestillinger. :rodmer:

Men for å gi deg et praktisk eksempel som jeg har brukt to ganger tidligere når jeg har vært i tvil, så kan du si følgende:

"Beklager, men jeg er av og til ganske dårlig på å lese en kvinnes signal. Er du interessert i meg eller er dette bare vennskapelig?"

I den første av de to så det ut som hun kortsluttet innvendig et lite øyeblikk da hun tydeligvis ikke var vant med slike spørsmål og i den andre situasjonen svarte hun med å kysse meg.

Great success.

:)

Endret av -J-
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det du kan gjøre er å leve med lette vrangforestillinger slik som jeg gjør og anta at alle damer på denne jord er interessert i deg. Du er en sexy mann og hun er en kvinne, hvorfor skulle hun ikke være interessert?

Selvsagt må jeg i svake øyeblikk innse at dette ikke er sant, men det er allikevel en morsom måte å bevege seg gjennom livet på.

Om hun flørter åpenlyst og i det hele tatt prater til meg så sier det jo seg selv at hun er interessert.

Skjønner ikke at kvinner finner slike som deg attraktive med et slikt ego.... :kjefte:

• Liker 1
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Se på blikket og kroppsspråket hennes.

Er hun ofte i godt humør rundt deg? Ler hun og smiler mye? Ser hun mye på deg? Virker det som at hun kanskje prøver å stille seg i et godt lys i dine øyne? Isåfall så liker hun deg. Eller hun kan være ei som bare vil ha bekreftelse på at hun selv er deilig og derfor går inn for at alle gutter skal falle for henne.

Sorry, men dette er faktisk ikke verdens letteste nøtt. Vi jenter er innimellom motbydelig uforutsigbare! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at kvinner finner slike som deg attraktive med et slikt ego.... :kjefte:

Det er en viss selvironi i dette her, oppfatter jeg i det minste. Jeg har samme "angrepsmetode" på verden, og sånn unngår jeg ofte å bli såret.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror jeg er ganske uforutsigbar akkurat her.. Jeg går inn for å være hyggelig mot alle jeg møter, har øyenkontakt og smiler mitt fineste smil :) Hvis jeg får et kompliment kan jeg rødme uansett om jeg liker personen eller ikke, syns det er litt flaut uansett. hehe..

Eller.. kanskje jeg ser litt mer på personen jeg er tiltrukket av? Muligens, men det ville du aldri oppdaget selv tror jeg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen fasit. Enkelte vil faktisk prøve å unngå personen de liker pga nervøsitet eller andre ting. Overlegenhet kan noen ganger bety: jeg liker deg, men jeg tørr ikke snakke med deg, så du må lede ann. Eller tar jeg helt feil her?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, jeg har ingen anese, og jeg er jente selv! :fnise:

Jeg har flere ganger fått beskjed om at det ser ut som jeg flørter med folk jeg ikke oppfatter meg selv som annet enn normalt hyggelig med, samtidig som mine flørteforsøk stort sett ender med at min utkårede virkelig ikke skjønner at det er det jeg prøver på. For ikke å snakke om alle de situasjonene som kan oppstå når jeg er normalt høflig og utadvendt på jobb...! :daane:

Skrevet

Jeg kjører også samme taktikk som -J-, med stort hell. Alle kvinner har lyst på meg inntil det motsatte er bevist. Selvfølgelig er jeg klar over at dette ikke er virkeligheten, men dette lille selvbedraget funker veldig bra.

Nå er det fortsatt sånn at det stort sett er gutten som må risikere mest, og være først på banen både når det gjelder dating og tilfeldig sex. Og som nevnt er det i enkelte tilfeller nærmest umulig å vite hva jenta egentlig vil. Da er det bedre å anta at hun er interessert enn omvendt. At menn har dette mindsettet gagner også dere kvinner i det lenge løp. De av dere som ikke tar initiativ selv (som etter min erfaring gjelder de fleste) får mer å velge i jo flere gutter som tar aktivt initativ.

AnonymBruker
Skrevet

Endel jenter er mer hyggelige mot jenter enn gutter generelt, de fleste uten å være klar over det, for å unngå at gutter tror de flørter. Omtrent alle jenter jeg kjenner som ikke gjør dette kommer igjenn og igjenn å skjønner ikke hvorfor gutt etter gutt har prøvd seg på de eller liker/er blitt forelsket i de.

Jeg var en av disse før, og merket stor forskjell når jeg sluttet med enkelte av de tingene jeg bare så på som hyggelige før, kroppskontakt(fikling), si "den så du flott ut i" i stedet for "du fikk sexy rumpe i den buksa" og slike ting.

Ganske mange jenter kommer også med mange spøker av sekuell art også bare for å være hyggelig, men det gjør ikke jeg.

Tror enkelt og greit det er veldig vanskelig å vite, jenter er veldig forskjellige. Jeg sier ofte ting mer eller mindre rett ut, "jeg liker deg, vil du være med på date?"

Skrevet

Jeg hadde i dag besøk av 4 gutter som var hos meg å så film. Jeg er veldig betatt av han ene. Det som skjer med meg da er at jeg er veldig åpen og tullete med de andre guttene, men med den jeg liker snakker jeg ikke så mye med, og tørr ikke helt å være meg selv rundt han. Jeg tar meg selv i å se en del på han, og fikle med håret og komme med et lite smil i ny og ne. Tror det er en del jenter (utenom de som er veldig tøffe og trygg) som oppfører seg slik. Men hovedtegnet er vel at vi ser bort i hans retning ofte. Gjør jenta det, men selv om hun ikke prater og flørter med deg, er hun nok interessert og det er bare å gå bort å prate me a :jepp:

• Liker 2
Skrevet

:gjeiper:

SÅ seriøs var han nok ikke.. jeg lo! Men uansett vil jeg påstå at det er bedre å være litt høy på pæra enn å ha elendig selvtillit. Man skal jo leve med seg selv for resten av livet, så man kan like gjerne like seg selv og drite i alle som ikke gjør det.

• Liker 3
Skrevet

Så fint at de andre kvinnene her inne forstod hva jeg mente da og ikke forveksler selvtillit med arroganse eller selvironi med selvhøytidelighet.

Dessuten tror jeg du er den her inne som er mest tiltrekt av meg, du vet det bare ikke selv enda. Eller så vet du det, noe som frustrerer deg grenseløst, fordi du normalt ikke blir tiltrekt av slike arrogante fyrer som meg selv og du skjønner ikke hva som skjer. Eller fordi du er opptatt med en annen fyr nå og timingen er dårlig. Eller fordi...

:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid det er forskjell på å være hyggelig og å flørte.

Noen ganger liker jeg en gutt, men jeg liker han ikke bare som en potensiell kjæreste - jeg liker han som person. Så jeg er igrunnen mest bare hyggelig.

Jeg er gammeldags nok til å synes at en mann skal ha baller nok til å vise sin interesse. -J_'s måte synes jeg er litt feig, fordi han krever at kvinnen skal si om hun er interessert, uten at han har tilkjennegitt sin interesse først. Det er litt dårlig, men selvsagt bedre enn å ikke tørre å ta initiativ selv.

Det verste som finnes, er i hvert fall gutter som prøver å snike seg inn via vennskap først. Det er skikkelig dårlig gjort, og ikke minst feigt. Dessuten kan det sjelden funke.

Nei, gutter. Gi komplimenter og ta intitiativ.

Skrevet

Det verste som finnes, er i hvert fall gutter som prøver å snike seg inn via vennskap først.

Forhold utvikles også på denne måten, om du ikke visste det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gammeldags nok til å synes at en mann skal ha baller nok til å vise sin interesse.

Nei, gutter. Gi komplimenter og ta intitiativ.

Håper jeg ikke møter på damer som deg. Skulle bare mangle at ikke damene kan gi komplimenter og ta intitativ også!!!

Skrevet

Du finner det ikke ut før du flørter tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så damer liker plutselig ikke menn med selvtillit nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så damer liker plutselig ikke menn med selvtillit nå?

Får da være grenser.... og dessuten... menn med selvtillit = knullet mange = turn off

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...