Gå til innhold

Silverstar tallerken sølvpuss


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har prøvd det?

Man tilsetter bordsalt i vann og legger platene i. Sølvtøy skal bli helt blankt etter noen sekunder.

De påstår at det brukes av profesjonelle og på museer.

Ser de selger det på TV-shop, og det høres jo litt for fantastisk ut for meg da.

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke bruke penger på TV-shop, du får akkurat samme virkning ved å tilsette en håndfull salt til lunkent vann og legge i et ark aluminiumfolie. Legg i det du vil ha pusset og i løpet av et par minutter er det blankt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat den reklama på tv3 jeg også, og syns det virket litt for utrolig! Har ikke veldig stor tiltro til det som TV-shop kommer med...

Er det virkelig sant at det går like bra med salt og aluminiumsfolie? Det skal jeg jammen prøve!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig sant at det går like bra med salt og aluminiumsfolie? Det skal jeg jammen prøve!

K

Jeg har også lurt på den der....

Ikke at jeg pusser så mye, men aluminiumsfolie skal jeg ihvertfall prøve neste gang....

Takk for tipset! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plata er bare aluminium så du får samme effekt med aluminiumsfolie, lunkent vann og salt. Det tar lenger tid enn et par sekunder da... så vær tålmodig. Hvis du ser godt på reklamen så ser du at filmen er speedet opp når de viser virkningstiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plata er bare aluminium så du får samme effekt med aluminiumsfolie' date=' lunkent vann og salt. Det tar lenger tid enn et par sekunder da... så vær tålmodig. Hvis du ser godt på reklamen så ser du at filmen er speedet opp når de viser virkningstiden :ler:[/quote']

Ja, det er sant det, det tar litt lenger tid. Og det holder heller ikke med bare en spiseskje salt som de viser i reklamen, man må ha minst en håndfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for tips Arkana. Det skal jeg jammen prøve.

Hvis det virker er det jo helt fantastisk.

Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe igjennom Tv-shop, men har lurt litt på dette med silverstar og om det virkelig virker.

Værste jeg vet er å pusse sølv, så i stede for å pusse har jeg slik søvpusserveske for å dyppe sølve i, men det er jo giftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg hørte engang at den metoden der tærer mye mer på sølvet enn vanlig pussing gjør. Noen som vet om det stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg hørte engang at den metoden der tærer mye mer på sølvet enn vanlig pussing gjør. Noen som vet om det stemmer?

Ja, men ikke mer enn vanlig sølvpuss, dvs du må pusse veldig ofte og mye før at sølvlysestaken forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt fra en gullsmed at man IKKE må bruke denne metoden! Tror det hadde noe med at saltet etser bittesmåhull i metallet slik at det lettere blir ødelagt...(Eller noe i den duren.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke mer enn vanlig sølvpuss, dvs du må pusse veldig ofte og mye før at sølvlysestaken forsvinner.

Hehe, det burde ikke være et problem her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har hørt fra en gullsmed at man IKKE må bruke denne metoden! Tror det hadde noe med at saltet etser bittesmåhull i metallet slik at det lettere blir ødelagt...(Eller noe i den duren.)

Oj, kanskje en skal være forsiktig da. Men uansett kan det jo ikke være værre en giften jeg bruker da.

Det er i hovedsak noen sølvsjeer og bunadssølvet jeg bruker å pusse, og det er jo kanskje en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...