AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Hei, jeg er en jente som er 17 år og født i 1995. Jeg kom inn på Sonans videregående i Oslo, jeg skal jo egentlig gå andre året til høsten, men grunnet et friår går jeg altså første året. Kommer det til å være noen som er like gamle som meg eller eldre i første året? Hvordan er miljøet der? Elevene? Er det mye/lite fester? Og hvordan er lærerne osv.. Noen som har noe å si, negative ting eller anbefaler denne skolen? Takk.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Dårlig miljø. Er du åpen homofil eller noe som er imot innvandrernes regler, så må du se for deg ett år med trakkassering der. Det KRYR av muslimer der. Har gått der selv og det var IKKE verdt det!!!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 ønsker du et sosialt miljø er det vel best å gå på "vanlig" vgs. på sonans (jeg vet ikke om den i oslo, men det er vel omtrent samme undervisningsopplegg på alle sonans skolene) er det forelesninger og ikke klasseromundervisning. Det er en del eldre mennesker der, de fleste går der for å bli ferdig med vgs, og thats it. De er ikke der for å ha det like sosialt som på vanlige skoler.... så trur nok du må litt mere i for å bli kjent med folk der, og for å bli bedt på fester osv.... er mange utlendinger på den i oslo har jeg hørt ja.... men gjør ikke det noe for deg, så går det vel greit? Kjæresten min går sonans i en annen by, og han drar på skolen, er på forelening, også går alle hjem. Lærerne lager ikke gruppearbeid for dere, ingen klasseturer eller noe for å få dere til å bli kjent. Kjæresten min har kommet i prat med noen der, men det har ikke vært noe miljø før å bli ordentlig kjent med hverandre.... Med mindre man er kjempeflink til å ta intiniativ til sånt selv...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Gikk et halvt år på Sonans i Oslo, og syntes det var veldig dårlig. Jeg tok bare noen få fag, men var utrolig dårlig oppfølging, og det aller meste måtte vi lære oss selv.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Det KRYR av muslimer der. Har gått der selv og det var IKKE verdt det!!! For det første så er ikke alle som er litt mørkere enn deg muslimer! Dette er noe av det styggeste og dummeste jeg noensinne har lest. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Altså er det INGEN norske der? Joda, det er mange nordmenn på sonans. Men undervisningen er ikke så bra, hadde heller gått på en offentlig vgs. om jeg var deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå