Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra en annen tråd:

Det kan vel oppstå litt problemer rundt det at man er i forskjellige faser av livet? En 17-åring går fortsatt på skolen, mens en på 26 gjerne er i full jobb.

Slike ting hører jeg ofte. Men er det nå egentlig et problem at den ene er i jobb mens den andre studerer? Er ikke dette bare noe folk gjentar til det kjedsommelige uten å tenke over det?

For meg virker det som et større problem at den yngste parten har mindre livserfaring.

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

At en studerer og en jobber er vel ikke i seg selv et problem.

Men den som jobber har jo faste tider han skal forholde seg til og tjener naturligvis en del mer.

En student har mer fleksibiliet i forhold til tid, og i studietiden så kan det bli en del fester, gjerne midt i uka.

Slike ting kan jo gjøre at det kan være vanskelig å opprettholde et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville vel tro at mye av problemene kommer på sikt.

feks er kanskje en mann på 30 ivrig på å få barn, kanskje gifte seg, kjøpe hus etc..

en på 21 derimot, er kanskje mer ivrig på å fullføre utdannelse, få seg en fast jobb (som jo kan være kjekt når man skal kjøpe hus) ikke veldig interessert i barn enda, fester osv. Da vil det jo bli en real kræsj for å si det slik..

og selvfølgelig er det jo ikke kjempestas for en på 26 å aldri kunne dra ut i helgene med kjæresten, for h*n er ikke gammel nok. kjæresten kan aldri kjøpe med seg alkohol, tobakk, kjøre/hente om det skulle være behov, kan ikke kjøpe hverken hus eller bil, en 17-åring kan ikke en gang signere en leiekontrakt uten mor eller far..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...