Gå til innhold

Hvordan ta kontakt og bli kjent

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på videregående og har blitt interessert i en i en parallellklasse jeg har et fag med. Jeg støter stadig vekk på han i gangene på skolen, men vi kjenner jo ikke hverandre så jeg hilser ikke med noe annet enn et smil i ny og ne.

Han er veldig god venn med noen gutter i klassen min jeg er mye med, og i et friminutt var jeg med han og de og ei venninne av meg ute for å trekke litt frisk luft og småprata litt da. Jeg blir litt klønete i sånne situasjoner og kan komme med litt smådumme kommentarer og bli veldig morsom, i følge meg selv i allefall. Jeg har hatt et forhold tidligere, men da var det på forhånd mye basert på FB-samtaler, men det er jeg ikke så keen på å gjøre igjen, for da kan det bli veldig kleint når man skal snakke IRL. Men vi er venner på FB da.

SÅ mitt spørsmål til dere er: hvordan kan jeg på han her på kroken? Han virker veldig sjenert på førsteinntrykket, noe jeg også kan være, men det kommer helt an på dagsformen! Siden vi ikke har mer enn 4 timer sammen i uka på skolen og vi har en uskreven regel i disse timene med faste plasser, blir det også litt vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har helt rett i at det kan bli kleint etter mange timer på FB, så jeg ville ikke ha gjort annet på nettet enn å feks like profilbildet hans (om han bytter, om du går inn på profilen og liker det derfra kan det bli litt for overentusiatisk?), like en status nå og da osv. Ikke for ofte i alle fall :) Også burde du prøve å slappe av i nærheten av ham. Tenk over situasjoner som kan oppstå, og forsøk å slapp av når du forestiller deg disse :) Snakk om noe hyggelig, still spørsmål til ham og vær interessert når han snakker :) Syns alltid slik er så vanskelig selv, hehe!

AnonymBruker
Skrevet

TS.

Takk for svar :) Jeg har allerede likt profilbildet hans, uten at det var nytt, men det er jo ikke det mest vågale heller, jeg reagerer ikke sånn voldsomt når folk gjør det med meg. Han er ikke særlig aktiv på fb har jeg fått inntrykk av, har sjelden statuser, men det er jo absolutt et sted å starte!

Men nei, det er ikke lett, er veldig få ganger jeg har sjansen til å snakke med ham også, føler det blir litt kleint å bare starte en samtale når vi tilfeldigvis henter bøker i skapet samtidig. Eller? Hva kan det i så fall være om? Jeg er ganske sjenert når jeg ikke er sammen med folk jeg kjenner godt, så ser ikke helt for meg starte en samtale med ham, SELV OM jeg veit jeg ikke har noe å tape. Herregud, det skal ikke være lett! :tongue:

Skrevet

Har dere ikke fester der hele skolen er samla?

Jeg syns ihvertfall det er enklere å bli kjent med noen med alkohol i blodet... Om dere møtes på fest er det ofte enklere å snakke sammen når man er edru også syns jeg.

AnonymBruker
Skrevet

TS.

Har ikke hatt det til nå nei. Skolen er veldig oppdelt i klikker og når man drar ut er det med de man er med til vanlig. Er ikke 18, så vi drar bare på hjemmefester. Men hadde jeg bare hatt bittelitt alkohol i blodet en gang vi møttes hadde ikke det å ta kontakt vært noe problem i det hele tatt, og er helt enig med deg i at det også er mye enklere å snakke sammen når man er edru også da! :)

Men jeg må få han til å legge merke til meg på en annen måte, uten at det blir kleint! Jeg veit bare ikke hvordan.

AnonymBruker
Skrevet

TS.

Har ikke hatt det til nå nei. Skolen er veldig oppdelt i klikker og når man drar ut er det med de man er med til vanlig. Er ikke 18, så vi drar bare på hjemmefester. Men hadde jeg bare hatt bittelitt alkohol i blodet en gang vi møttes hadde ikke det å ta kontakt vært noe problem i det hele tatt, og er helt enig med deg i at det også er mye enklere å snakke sammen når man er edru også da! :)

Men jeg må få han til å legge merke til meg på en annen måte, uten at det blir kleint! Jeg veit bare ikke hvordan.

Helt ærlig TS.... hadde jeg vært mann, ville jeg ikke fattet noe interesse for deg om jeg hadde vært klar over at du poster 20 tråder her om dagen. Jeg synes det er helt sykt, har du vurdert psykolog? Nå blir jeg sikkert slaktet her, men har du så mange issues som du har på alle plan, tror jeg en ordentlig samtalepartner ville hjulpet deg. Ikke masse folk på dette forumet.

Skrevet

Helt ærlig TS.... hadde jeg vært mann, ville jeg ikke fattet noe interesse for deg om jeg hadde vært klar over at du poster 20 tråder her om dagen. Jeg synes det er helt sykt, har du vurdert psykolog? Nå blir jeg sikkert slaktet her, men har du så mange issues som du har på alle plan, tror jeg en ordentlig samtalepartner ville hjulpet deg. Ikke masse folk på dette forumet.

Herlighet, jenta må da få lov til å spørre folk her om råd, det er jo ikke noe galt i det!

TS: Det enkleste er jo å få han til å legge merke til deg på en fest, siden man blir jo litt mindre sjenert når man er full. Har liksom ikke noen tips til hvordan du ellers kan ta kontakt med han bortsett fra det som allerede er nevnt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...