Gå til innhold

tips til velkomstdrink!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et kjempegodt tips til velkomstdrink!synes jeg da...det er rett og slett vodka m/fanta exotic.det er bare kjempegodt!og veldig enkelt.tenkte å pynte med jordbær.passer veldig godt nå på sommeren.fin farge og "sommerlig" smak!bare noe jeg ville dele med dere.skal bruke den selv. icon_biggrin.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg Fanta Exotic er altfor kvalmende. Jeg har riktignok ikke smakt den sammen med vodka, men jeg kunne aldri tenke meg å ha dette som velkomstdrink heller. Nettopp fordi jeg tror få vil like noe som er så søtt og kunstig på smak. Men mulig jeg er sær i smaken. icon_wink.gif Jeg tror uansett jeg ville spurt litt rundt om folk liker denne brusen så dere ikke ender opp med en velkomstdrink alle griner på nesa av. icon_smile.gif12

Skrevet

Vi har faktisk vurdert noe likende. Smakte brusen her om dagen, og fant ut at den ville egnet seg ypperlig som søtningsstoff i en punch!

Jeg kunne godt tenkt meg den i en drink - de fleste søte drikker blir bra når de tynnes ut med vodka, men siden jeg er gravid må nok andre ta den avgjørelsen!

Jeg vil nok ha litt frukt i - og muligens Sprite Light (som er den beskeste drikken jeg vet om) eller tonic i for å dempe søtsmaken.

Siden de fleste gutten jeg kjenner faktisk drikker Vodka Battery kan de iallefall ikke klage over søtsmak! icon_smile.gif

Skrevet

Tror den kan bli god blandet med noe annet ja, feks i en bowl. Elene syns jeg også den er litt søt.

Selv har jeg hatt litt lyst til å prøve "Blue Nun Gold edition" som velkomstdrink. Mussernde vin med bladgull. Men den blir litt dyr tror jeg, koster ca 100 pr flaske på polet, og jeg finner den ikke på sidene til systembolaget. Noen som vet om de har den i Danmark?12

Skrevet

Engel; personlig synes jeg ikke den vinen var verdt de kronene. Den bladgullen hadde så liten effekt at man like gjerne kunne kjøpt en hvilken som helst hvitvin. Men det var min og min kjæres mening da. Vi skal forresten lage vår egen drink-mix vi bestående av Sprite, Tom Collins, Fersken-essens (evnt likør), lime og sprite. Nam nam. Det er kjempegodt og er sånn mellomting mellom søtt og syrlig. Tror den blir glimrende om det er varmt også.12

Skrevet

Engel - hvis du synes Vodka + Fanta Exotic blir for søt og må blandes ut, er sikkert Blue Nun Gold like ille... Jeg synes den ble alt for søt og gjærsmaken var fremtredende.. Prøv den iallefall før du drar til Danmark for å kjøpe den!

Men den ser utvilsomt stilig ut da icon_wink.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

En god velkomstdrink kan blandes av vodka, mozel, limejuice og kiwi. Evt. også jordbær og appelsin får å få litt farge.

Benny

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et godt forslag på en alkoholfri drink. Jeg har gode minner fra denne, min bestemor lagde alltid denne på varme dager da jeg var mindre.

Schweppes grape + sitronbrus + husholdningssaft/solbærsirup + masse, masse isbiter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan ikke fatte at dere i det hele tatt vurderer denne type velkomstdrink.

Tørr champagne (ekte saker!)er det eneste som duger til en slik anledning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Anonym: Ikke alle liker tørr Champagne, og ikke alle har store summer til å bruke på sånt heller. Hyggelig for deg om du har det!

Skrevet

Hei!

Et lite tips. Den nye fantaen tror jeg inneholder kokus, og er det tilfellet så pass på hvis dere skal ha gjester med nøtte allergi.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Så avansert dere er da, tenkte vi skulle kjøre halvt om halvt med deilig hvitvin og mozell. Er ikke det bra da ? det er leskende og forfriskende....

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha en sprudlende vin som heter Peachcanei, den er ikke så sterk. De fleste liker den, gamle som unge.Mulig vi skal pynte med jordbær

Gjest Anonymous
Skrevet

Hadde bryllup lørdag 25,mai og hadde Moscato, italiensk musserende. Fikk mye skryt, den var kjempe god! Koster ca. 72,- pr. flaske.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes Blue Nun Gold Edition er forferdelig oppskrytt!! Jeg synes den virker som en billig etterligning av noe... Jeg ville ikke anbefalt den!

Moscato derimot er vanvittig god! Smaker nesten som mozell. Jeg trodde jeg fikk det første gang jeg drakk den. Eller vil jeg anbefale dere å bruke en bowle som er frisk og litt syrlig. 12

Skrevet

Vi skal ha alkoholfri drink til velkomsten vi slik at barn og sjåfører også kan nye den. Til middagen blir det alkoholholdig vin.

Er selv totalavholdende mht alkohol, og synes det er kjempekipt når jeg kommer i bryllup og får Mozell som erstatning for flotte velkomstdrinker som serveres de andre.

Drinken er kjempeenkel:

1 1/2 liter spirte

1 liter appelsinjuice

1 fl San Fransisco

Frosne jordbær

Fargen blir dyp rød i flere nyanser. Kjempegod og frisk : )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ha vært forsiktig med sprit i velkomstdrinken i et bryllup. Det er greit at man skal få opp stemningen, men det er IKKE hyggelig med overstadig berusede gjester.

Jeg ville kjørt champagne eller musserende vin, disse finnes i alle prisklasser og i forskjellige tørrhets- og søthetsgrader. Men ekte champagne koster nok min 200 kr flasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...