Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har lever søknaden så inlegget kan bare slettes, tusen takk for svar pingelill

Endret av siine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Så spennende at du skal søke sommerjobb for første gang, lykke til!:)

Du har et par skrivefeil/rare setninger som er enkle å rette på.

- " i forbindelse" i stedet for "i forbindelseN".

- Samme setning kan du gjerne forenkle, og dele i to, fks: "Jeg har tidligere vært på utplassering hos ***************camping i forbindelse med skolen. Der hjalp jeg til med ting som vasking, varepåfylling og prising. Jeg fikk også erfaring med kundebehandling." Det samme kan du gjøre med flere setninger i søknaden din. Vær konkret og bruk korte, enkle setninger.

- Mange arbeidsgivere setter pris på medarbeidere som fks kommer på tiden, er effektive, har godt humør, gode til å samarbeide og å se helhet i system. Om dette er egenskaper du har, ville jeg skrevet det :)

Selv synes jeg det er veldig greit å stikke innom først - å prate litt med andre ansatte om det trengs folk, evt til hva. Om mulig også prate med sjefen/daglig leder. Da kan du i såfall levere søknaden rett til han/henne, men det er ikke noe galt i å levere søknaden til de i resepsjonen heller. Minuset er jo da at du ikke får pratet med daglig leder selv, og vist deg frem!

Husk at det de ansattes førsteinntrykk av deg også er viktig, selvom det ikke er de som står for ansettelsen, så det lønner seg å være hyggelig mot dem. :)

Ønsker deg masse lykke til!! :)

• Liker 1
Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar! Ja dette er egenskaper jeg har, men vet ikke helt hvor jeg skal få presset det inn uten at det bli veldig skrytete?

Skrevet

Tips til hva jeg kan skrive på konvolutt? Og hvis jeg er 17 og blir 18 skriver jeg det eller skriver jeg 17 (født i 1994) feks?

Skrevet

Jeg er en jente på 16 år (født 1995) som søker sommerjobb hos dere på . Jeg har tidligere vært på utplassering på **********-camping i forbindelse med skolen. Der jeg ble satt til ting som vasking, varepåfylling, prising, samt erfaring med kundebehandling. Har også vært med på vare-telling tidligere. Og har lært mye av arbeidsoppgaver hjemme som jeg tror jeg kan få nytte av når jeg jobber hos dere. Jeg liker å jobbe praktisk, ha ting å gjøre til enhver tid og vil derfor jobbe effektivt hos dere. Spiller også håndball på fritiden, som gjør at jeg er vant med at det skjer flere ting samtidig, og er fokusert i det jeg holder på med. Er glad i å samarbeide med andre mennesker, kommer presist, og er i godt humør. Er glad i utfordringer og er veldig glad i å prøve ut nye ting.

Hos dere i på ***********, kan jeg bidra med kjøkkenhjelp, som stuepike eller andre oppgaver dere måtte trenge hjelp til. Jeg har mulighet til å starte 21 Juni og jobbe til 21 August.

Med vennlig hilsen ****************

Bedre?

Skrevet

Mye bedre! :) Dette går nok veldig bra!

Jeg har aldri levert søknader i konvolutt selv, så det vet jeg faktisk ikke. Men du kan jo fks skrive

"xxxx hotel"

adresse

v/daglig leder (enten navn eller bare det)

og på baksiden ditt eget navn og adresse/telefonnummer.

:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så snill du er, Pingelill! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...