Gå til innhold

Noen her som jobber full stilling, har barn, mann OG hest(er)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer det?

Har hester selv, men ingen barn enda. Har samboer, og starter på studier til høsten etter noen års pause fra skolebenken.

Drømmen er full jobb, mann, barn og kunne drive litt med avl i EGEN stall i tillegg. :rodmer:

Men jeg vet ikke helt hvor en skal hente tida fra når den dagen kommer. Blir vel ikke stall her før jeg er blitt gammel... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har klart alt det der, men ikke alle har hatt hest på egen stall, da. Jeg tror det går fint om man har mye overskudd, og kanskje at man kan ta med ungene i stallen en gang i blant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som har det.

Jeg kjenner til og med en alenemor som hadde full jobb, barn og hest samtidig som hun studerte et ganske heavy studium ved siden av.

Skrevet

Jeg har ikke hest. Men jeg jobber som daglig leder (altså minst 100%), har mann (som driver et hotell, og jobber minst 150%), baby og hund. Det er ikke noe problem om man er innstilt på å ha en aktiv hverdag. Man legger jo opp dagen sin etter hva man skal få ut av den :)

Jeg har også ei venninne som har mann, baby, 5 hunder, og 2 hester. Hun jobber ikke, men hun driver aktivt med både hunde- og hestedressur, og hundeavl - dagene går opp for dem også.

Så drømmen din er nok ikke umulig å få realisert, men da må du være innstilt på å ikke sitte i sofaen hele kvelden, eller sove lenge om morgenen, det er det som er det hardeste enkelte dager.

Skrevet

Jeg kjenner flere som har det.

Jeg kjenner til og med en alenemor som hadde full jobb, barn og hest samtidig som hun studerte et ganske heavy studium ved siden av.

Imponerende!

Hadde ikke jeg klart i mine villeste fantasier engang. :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som har seks barn, jobb, mann og to-tre hester. Og hund og to katter. De to eldste døtrene tar seg av en del i forbindelse med hestene (det er de som rir mest osv), og de har nok flere jenter som hjelper til med fôring og møkking. Blir ikke mye avl der i gården, og det er helt klart at hestene tar plassen til de fleste andre mulige fritidsaktiviteter (noe som selvsagt er helt greit så lenge barna er interessert i det, men det kan man jo ikke garantere).

Men er det noe å stresse med nå, da? Du må jo nesten bare se an ting. Om det fungerer for andre trenger det ikke nødvendigvis å fungere for deg, og omvendt.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kjenner flere som har klart det, men kanskje ennå flere, som ikke har klart det. Barna skal jo prioriteres både tidsmessig og økonomisk. Så det blir ofte at stalltiden blir etter at ungene har lagt seg.

AnonymBruker
Skrevet

Imponerende!

Hadde ikke jeg klart i mine villeste fantasier engang. :sjenert:

Jeg er den anonyme du siterer. Jeg fatter ikke hvordan hun fikk det til, jeg heller. Hadde noen stilt et spørsmål her inne om det hadde vært realistisk å få til, ville jeg uten tvil svart nei. Det er en umulighet for de aller fleste.

Skrevet

Jeg har Gubbe, unger, bikkjer, katter, høner, kaniner og hester, og må jo innrømme at det er jo omtrent som en full jobb i seg selv, *s*

For tiden jobber jeg ikke, pga en skade, men jeg har vært i full utdannelse mens jeg har hatt hele denne sulamitten, og det ER fullt mulig.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk klarer det. Da jeg var i jobb hadde jeg hest etterpå, og da var jeg hjemme hos meg selv halv ti om kvelden. Jobba 9-17.

Og da hadde jeg hverken samboer eller noe annet i livet....

Skrevet

Jeg har tre hester på utegang her hjemme, trenger ikke dra noe sted for å komme til dem. de står på fri tilgang av grovfor, (og vann seff...) Det betyr at det er minimalt med møkking, i forhold til å ha dem på boks, og om jeg en dag har for mye familie å ta meg av, så får de såpass med egen bevegelse at det ikke gjør noe om jeg ikke trener dem hver dag. Ungene mine rir og kjører også, så de er med på det. Men det er klart at om jeg hadde hatt hest stående et annet sted enn her på gården, da hadde det blitt mer slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...