Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg studerer GLU 5-10 med integrert master. Iløpet av de 4 første studieårene får jeg to undervisningsfag på 60 sp hver, ett undervisningsfag på 30 sp, 60 sp pedagogikk samt ex.phil, ex.ped og ett metodeemne på 30 sp til sammen. 5. året inneholder 30 sp fordypning på masternivå i ett av fagene på 60 sp og en fagdidaktisk masteroppgave på 30 sp. Etter dette blir man lektor i grunnskolen.

Men det faget jeg ønsker å fordype meg i er det uvisst om det vil tilbys undervisning i på masternivå, grunnet for få søkere. Alternativet blir fordypning i det andre skolefaget, men det er egentlig ikke aktuelt for min del.

Derfor lurer jeg på om det vil være mulig for meg å ta de 4 første årene ved nåværende studiested og ta master i fagdidaktikk på 120 sp ved et annet studiested? Fordi studieprogrammet til lærerutdanninga på mitt studiested er lagt opp annerledes enn normalen for GLU 5-10, blir det vanskelig for meg å søke overgang etter 2. studieår, da jeg vil mangle 20 sp i pedagogikk, grunnet ex. ped og ex. phil første studieår. Etter 3. studieår vil jeg ha 60 sp i to undervisningsfag, men fortsatt kun 40 sp i ped, derfor vil det være mer gunstig i hht. normal studieprogresjon å ta de 4 første årene her jeg er nå.

Grunnen til at jeg spør er fordi vi har blitt fortalt at det ikke er mulig å slutte etter 4 år og la være å ta masteren, men hvis jeg tar en "vanlig" master ved et annet studiested bør det vel ikke være problematisk?

Jeg skal snakke med rådgiver på skolen min, men spør først her, da h*n ikke er så veldig villig til å hjelpe...

Ett spørsmål til, hvis dette i teorien fungerer, vil jeg da bli lektor med opprykk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...