Rembrandt Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Hei, jeg skal på jobbintervjue etter så lang tid og ønsker å få tips fra dere smartinger om hvordan jeg bør være forbredt til å kapre denne jobben? Hvilken strategi gir best utfall? Trenger gode tips takk....
Gjest Tekola Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Ærlighet! Vær deg selv. Og så kommer det jo naturligvis litt an på hva slags jobb og hva slags arbeidssted det er. Prøv å finne ut hva slags folk de foretrekker og dra frem de sidene ved deg som passer til det
Chord Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Gå igjennom de vanligste spm du kan få på et arbeidsintervju (ta gjerne en titt på denne siden), og tenk igjennom hva du kan svare. Pust rolig, slapp godt av, og vær blid og hyggelig. Husk at dette bare er en samtale for at de skal få se hvordan du er som person, og for å bli mer kjent med deg. Så vær deg selv
Pannekakehore Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Hei, jeg skal på jobbintervjue etter så lang tid og ønsker å få tips fra dere smartinger om hvordan jeg bør være forbredt til å kapre denne jobben? Hvilken strategi gir best utfall? Trenger gode tips takk.... Du må være den personen som jobben er ute etter. Om du klarer dette ved å fake, være ærlig, lyve osv, det spiller ingen rolle. Når du først har fått tilbudet, så kan du vurdere om du vil ta det. Jobbintervjuer er en skuespill-session hvor du må presentere bare gode sider ved deg selv, men det må samtidig virke naturlig. Du må ikke være så slick at det ikke virker som om det er en robot som prater, men du må vite hva bedriften er ute etter, og selge de sidene av deg som passer inn der.
Gjest finurlig Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 1. Kle deg pent og nøytralt, smink deg deretter. 2. Ha med deg CV/Søknad, kopier av vitnemål og referanser/attester i en mappe. 3. VÆR PUNKTLIG!! Å komme forsent kan koste deg jobben. 4. Er det flere enn 1 intervjuer, se på alle mens du snakker. Selv om en stiller spørsmål, er alle like delaktige. 5. Tenk igjennom spørsmålene du svarer på. 6. Skriv ned minst 2 spørsmål du kan stille dem (f.eks. Har dere ansatt noen med min utdannelse før, hvordan har det fungert, etc) Lykke til! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå