AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Okay, så long story short; jeg har bodd i Oslo i ca 8 måneder nå uten å finne jobb, så jeg vil søke om sosialhjelp. Jeg var innom NAV i går og sa at jeg ikke hadde adresse her, fordi jeg bor sammen med kjæresten som bor i studenthybel. De sa at jeg skulle komme tilbake i morra og ta med leiekontrakt og en bekreftelse på at jeg bor der. Spørsmålet mitt er: hvordan skriver man en sånn bekreftelse? (ikke spør hvorfor jeg ikke spurte der og da...)
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Vet du hva jeg kaller folk som deg???? Ekte latsabber!!!!!!! Det er klin umulig å ikke få seg jobb Oslo!!!! Du har bodd her i 8 mnder og ikke skaffet deg jobb? Du fortjener ikke en krone!!!! Fy ^%%#}}}#% for en holdning!!!!! 5
Gjest "gjest" Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Vet du hva jeg kaller folk som deg???? Ekte latsabber!!!!!!! Det er klin umulig å ikke få seg jobb Oslo!!!! Du har bodd her i 8 mnder og ikke skaffet deg jobb? Du fortjener ikke en krone!!!! Fy ^%%#}}}#% for en holdning!!!!! Så utrolig snilt. Det der hadde TS sikkert lyst til å få slengt i trynet. 10
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 det er bare å gå til nærmeste pitsabaker eller kiosk så får du jobb jah! jeg har fått jobb på dagen på sånne steder og hatt det som midertidlig jobb til jeg finner noe bedre som jeg trivs med! gå ut og søk da vel, still opp personlig. og det med leiekontrakt så må du gå å få en orginal kopi (vet ikke fra hvor) og skrive inn leie og hvem du leier av osv. fikk du ikke et ark om papirer du må ha med deg? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 det ligger 5000 ledige stillinger ute på finn.no, en hel haug av dem trenger du ikke engang utdannelse for å få, ser det er masse sentralbordjobber og telefoneselgerjobber blandt dem. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Så utrolig snilt. Det der hadde TS sikkert lyst til å få slengt i trynet. Sannheten svir,ikke sant??? Når man starter en slik tråd må man tåle å høre sannheten!!! eg er fryktelig snill skal jeg si deg,men blir rasende når mennesker har en slik holdning som TS!!! Oslo har jobb til alle og vet du hva?? Jeg vet det fordi jeg jobber innenfor det systemet... 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Hvordan går det an å ikke klare å finne seg jobb i Oslo? Jeg har hatt 2 jobber da jeg bodde i Oslo, ingen av dem krevde utdannelse. TS, ikke vær så kresen. Gå på NAV og be dem gi deg noen tips til hvordan du kan skrive søknad. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Det er ikke uten grunn at Oslo florerernav skandinavere,Europeere,osv i alskens jobber...Fordi de Osloensere ikke gidder å ta seg de ulike jobbene!!! Skjær ikke alle over en kam nå,for det finnesmmange av oss som faktisk gidder å jobb i stede for å heve lønna hos NAV to ganger i mnd...
Bjørn82 Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 TS. Jeg forstår litt av frustrasjonen din knyttet til at du kanskje er nødt til å gå løs på oppsparte midler for å overleve fremover. Men dessverre så er det sånn når man skal motta sosialstønad. Jeg ville forsøkt så fremst som mulig å tatt meg en jobb som ga noen kroner ekstra i mnd. Om du klarer det.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Kanskje ts ikke har mulighet til å ta hvilken jobb som helst, men ikke hadde lyst til å skrive det her inne? Kan dere ikke bare svare på selve spørsmålet, istedet for å dømme vedkommende nord og ned? 6
Binta Ba Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Sannheten svir,ikke sant??? Når man starter en slik tråd må man tåle å høre sannheten!!! eg er fryktelig snill skal jeg si deg,men blir rasende når mennesker har en slik holdning som TS!!! Oslo har jobb til alle og vet du hva?? Jeg vet det fordi jeg jobber innenfor det systemet... Jeg er ikke kresen, og søkte på rundt 45 jobber på en periode på 3mnder før jeg fikk napp. Og det var både innenfor det jeg kunne, og såkalte "enkelt å få-jobber" som du nevner. Hva jobber du innenfor? Nav? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er ikke kresen, og søkte på rundt 45 jobber på en periode på 3mnder før jeg fikk napp. Og det var både innenfor det jeg kunne, og såkalte "enkelt å få-jobber" som du nevner. Hva jobber du innenfor? Nav? Jeg jobber i et vikarbyrå,derfor VET jeg hva jeg snakker om....
Harlekin Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Jeg jobber i et vikarbyrå,derfor VET jeg hva jeg snakker om.... Det gjør du vel ikke. Alle er ikke kvalifisert til alle jobber, det skjønner du vel, og det er mange om beinet. Jeg har søkt jobb i over ett år, og jeg er enten overkvalifisert (får ikke jobb i butikk, f.eks.), underkvalifisert eller har ikke riktig utdanning/erfaring. 4
Meridian Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Vet du hva jeg kaller folk som deg???? Ekte latsabber!!!!!!! Det er klin umulig å ikke få seg jobb Oslo!!!! Du har bodd her i 8 mnder og ikke skaffet deg jobb? Du fortjener ikke en krone!!!! Fy ^%%#}}}#% for en holdning!!!!! Vet du hva vi kaller sånne som deg må gjemme seg bak AB før de tør å slenge med leppa? 1
Binta Ba Skrevet 16. mars 2012 #15 Skrevet 16. mars 2012 Jeg jobber i et vikarbyrå,derfor VET jeg hva jeg snakker om.... Jahaja. Jeg registrerte meg hos tre forskjellige vikarbyråer, og ble oppringt kun to ganger. Jeg har ikke lappen, dermed kunne de ikke hjelpe meg. Og dette var på en periode på tre måneder.
Sol79 Skrevet 16. mars 2012 #16 Skrevet 16. mars 2012 Jeg blir imponert om du ikke klarer å deg en butikkjobb i Oslo i løpet av en ukes tid. Det er godt gjort!! 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #17 Skrevet 18. mars 2012 Jeg blir imponert om du ikke klarer å deg en butikkjobb i Oslo i løpet av en ukes tid. Det er godt gjort!! Jeg prøvde å få butikkjobb i oslo over 6 måneder selv, men med 0 kundeerfaring/kassaerfaring og 100 søkere per jobb er ikke det bare bare. Da møtte jeg selvfølgelig opp personlig med søknad i hånda Fikk heller ikke vaskejobber fordi jeg ikke har fagbrev eller referanser på at jeg kan å vaske.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #18 Skrevet 18. mars 2012 Jeg blir imponert om du ikke klarer å deg en butikkjobb i Oslo i løpet av en ukes tid. Det er godt gjort!! Jeg er ikke TS, men jeg får ikke butikkjobb fordi jeg er overkvalifisert (de er redd for at jeg sier opp med en gang), og det er vanskelig å få jobbene jeg er kvalifisert til fordi bi er mange som søker. Det er ikke alltid det "bare" er å få seg en jobb. 2
Harlekin Skrevet 18. mars 2012 #19 Skrevet 18. mars 2012 Jeg er ikke TS, men jeg får ikke butikkjobb fordi jeg er overkvalifisert (de er redd for at jeg sier opp med en gang), og det er vanskelig å få jobbene jeg er kvalifisert til fordi bi er mange som søker. Det er ikke alltid det "bare" er å få seg en jobb. Samme her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå