Gå til innhold

negativ test i dag også

smil

Anbefalte innlegg

Tok CB test i dag. Testet negativt. Er 6 dager over tida nå. Så da er jeg vel ikke gravid. Skal i hvert fall prøve å ikke tenke på at jeg kan være det. Får vel vente noen uker og se om mensen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sorella (ikke pålogget)

Æsj så kjedelig! Samme her!

MEN jeg har lest om tilfeller her inne hvor det har gått over en uke etter IKM før testen viste positiv. Det er ulikt for alle.

Jeg har testet 3 ganger (10 dgr siden første gang) og alle er negative så jeg kan vel vente litt med å kjøpe flere tester før jeg blir ruinert (litt vel ivrig kanskje)

Jeg får vel heller håpe på EL og mens...

Krysser fingrene for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 45 dager siden siste mens. Det har skjedd bare en gang før, og da var jeg gravid...Men jeg tester negativt nå. Tok siste test på onsdag. Forstår ikke dette jeg. Tror jeg tar meg en tur til legekontoret på mandag. Mener jeg leste noe her inne om at det av og til ikke "vises" på urinen at man er gravid, men at en kan få bekreftet det ved hjelp av blodprøve? Jeg må nemlig vite det veldig snart. Skal snart ta røntgen av ryggen, og det bør jeg vel utsette om jeg er gravid?

Må kanskje legge til at jeg egentlig ikke hører til i kategorien "prøver". Har egentlig ikke planlagt å bli gravid nå, selv om jeg godt kan tenke meg å bli det snart igjen. Forrige gang jeg ble gravid, ble jeg det to mnd etter jeg sluttet med p-piller. Men nå blir jeg litt bekymret for at det skal være noe "galt" med meg. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får mensen, hvis jeg ikke er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, har fått negativ test jeg også. Ikke noe mens og har sååååå lyst til å få to streker på denne evindelige testen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorella (ikke pålogget)

Det er utrolig kjedelig å ikke få det krysset (på CB) men bare to rette streker... Jeg syntes den streken der krysset skal være er utrolig svak, mye svakere enn i det andre vinduet....men det har vel ingenting å si!!

Jeg har heller ikke hatt mens på en og en halv måned (siden jeg sluttet på pillen) men testene er negative så det er vel bare å vente å se. Legen min sa det kunne ta noen måneder før jeg fikk fast syklus og mensen tilbake. Hvis det ikke skjer setter vel legen det i gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare si at kroppen kan være ganske så irriterendes når man prøver, når jeg fikk positiv test nå var det på dag 73 i syklusen (det lengste jeg hadde hatt før var en syklus på 39 dager). Og jeg var ikke en av de som slo ut sent på test, jeg hadde bare hatt sen eggløsning. Var utrolig frustrerendes når jeg ikke skjønnte hva f... kroppen min holdt på med, men til dere som venter; så lenge ikke mensen har kommet er det håp! Og kanskje har du EL når du minst venter det, så bruk ventetiden til masse sengekos :wink:

Lykke til, håper det klaffer snart for dere alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, for oppmuntrende ord. Ja, som sagt fikk jeg denne hersens mensen i dag så slik gikk det denne gangen :evil:

Jeg får vel telle dager fra i dag da...Regne med eggløsning om ca 14 dager vel ?

Har hørt at dersom man hopper i halmen alt for ofte blir det lite futt i sædcellene...? Er dette riktig ?

Uff, lurer på hvordan jeg er å ha i hus om dagen jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har EL 14 dager før neste mens igjen, så du må telle dager tilbake fra når du venter mensen. Var det som var så vanskelig for meg, fordi jeg ikke visste når jeg skulle ha mens siden det varierte så mye.

Det med at man kan ha sex for mye er bare en myte, spermiene blir ikke brukt opp eller for slitne, så det er bare å kose seg masse. Og hvis du er redd for å ikke treffe EL er jo den beste metoden å sikre seg det på å ha sex masse :wink:

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er det jo sånn at de små rompetrollene kan holde seg levende i opptil fem dager (tror jeg.) Så det betyr at du kan bli gravid pga et samleie som fant sted fem dager før EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle oppmuntringer :P

Er helt ny bruker her inne på KG og må si dette forumet passer meg midt i blinken nå.

Kan nevne da at vi ikke har noen barn fra før ( har dere kanskje allerede forstått pga min uvitenhet )

Er en spennende tid det her.

Tror jeg hadde et rimelig hysterisk ansiktsutrykk i dag tidlig når jeg oppdaget at jeg hadde fått mensen. Har liksom gått denne helgen og jasset meg opp og vært opptimistisk. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok like overrasket som deg om mensen kommer nå. Prøver å ikke tenke på at jeg kan være gravid, men det er vanskelig å la være... Jeg har forresten et barn fra før, og har vel vært her på kg i snart tre år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok test igjen i dag. 12 dager over nå. Den var negativ. Så jeg regner med at jeg ikke er gravid. Men får jeg ikke mensen når jeg venter den neste gang, tar jeg en tur til legesenteret. Utsatte røntgentimen min. Det er best å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du fremdeles tror du er gravid så er det jo "bare "å dra til legen og ta en blodprøve. Gjør det med en gang du - dersom du forklarer problemet så får du sikkert utført det på dagen - bedre å få vite det på den måten, enn å kaste bort dyre dommer på graviditetstester

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme i dag Smil, - dro på apoteket og kjøpte to tester!

Jeg gledet meg og var optimistisk, - men neida! Den var negativ den også! Ganske irriterende!!!

Jeg har ikke hatt mensen siden begynnelsen av desember (da sluttet jeg på pillen) så jeg må jo bare teste med jevne mellomrom i tilfelle jeg skulle være så heldig å ha hatt EL og blitt gravid.... ??

Skal til min årlige kontroll sjekk hos legen fredag så da kan han kanskje gi meg noen råd?? Men han gir meg vel ikke noen hormon preparater før det har gått lengre tid?

Jeg tror hele tiden jeg kjenner de små tegnene, men den gang ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en normal mens etter at jeg sluttet med pillen, så da fungerer vel kroppen min normalt igjen? Kanskje jeg skulle fått tatt en blodprøve ja. Er de helt sikre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...