Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør for å føle deg bra?

Hvis selvtilliten synker gradvis nedover og du har en drittdag..

Hva får deg til å føle deg bedre?

Hva kan redde dagen din?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kjenner at dagen er dårlig så spiller jeg piano, går en tur med musikk på øret, setter meg ned i sofaen og ser på national geographic mens jeg strikker og drikker vin, leser en god bok, skyper med ei venninne eller tar en laang dusj og pleier meg selv etterpå.

(Eller så setter jeg meg ned og sturer en stund mens jeg hører på Joni Mitchell)

Ikke nødvendigvis alt på en dag :gjeiper: Men dette pleier å hjelpe.

Skrevet

Hjemme spa er en klassiker.

Ser på favorittserien med litt snacks (nøtter, blåbær). Lager meg spinatjuice (bare fargen gjør meg glad). Kjøper blomster. Lager te i den søte te-kannen min.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg setter på en sang som gjør at jeg får lyst til å danse, så danser jeg rundt og føler meg awesome.

Er jeg enda lengre nede så setter jeg på Kings of Leon og synes synd på meg selv til det går over :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade, fruktsalat og shopping er alltid en vinner :nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fjonge meg opp sånn at jeg vet at jeg ser bra ut og så tar jeg en runde i byen med litt shopping og cafebesøk.

Andre alternativet mitt er å stelle godt med meg selv og det betyr først og fremst en god middag. Om det nå følges av vin, sjokolade og en feelgoodfilm eller egenpleie er ikke så nøye. Det viktigste er at jeg steller godt med meg selv.

Skrevet

Som andre har nevnt over her, så trener jeg og bruker en del tid på hjemmespa. (Tørrskrubber kroppen, steller hender og føtter, legger ny negllakk gjerne i en fresh farge, smører meg inn med god bodylotion, peeler ansikt og legger på ansiktsmasker. Er nøye med å shave det som skal shaves. Bruker renseshampoo og en god hårkur.)

Ellers er det ikke til å skyve under en stol at det hjelper veldig mye å unde seg noe nytt, slik at en føler seg fin.

Går også hver måned til frisør, og en sjelden gang til hudpleier.

Når jeg ikke føler at jeg har en spesielt god dag, og jeg har tid til det, bruker jeg litt ekstra tid på badet. Kanskje jeg krøller håret litt, og tar på meg noe litt ekstra fint. Skjørt eller kjole. Høye hæler er en selvfølge.

Gjest just words
Skrevet

Jeg prøver først å:

Aksepter bare det faktum at noen dager er du duen og andre dager er du statuen..

Men de dagene jeg er statuen og har en skikkelig møkka dag så er hjemme spa en klassiker, en deilig bad med flust av levende lys og behagelig musikk, peeiling, ansiktsmaske, fotbad, lakke negler med mer..

Eller jeg prøver yoga

Ellers så drar jeg for gardinene, setter på noe litt flau plastikk musikk med høy rytme faktor og danser med alle de teiteste trinnene jeg vet om (har til og med tatt det opp på film så jeg kan ha noe å le av i ettertid) :fnise:

Eller setter på en film, feel good film er knall på reinværs dager..

Skrevet

Trening, smoothie, te, nyvasket sengetøy og den evige klassikeren hjemmespa. Nylakkede negler er obligatorisk. Sjelden jeg gjør alt da.

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg tid, så snører jeg fjellskoa og går meg en tur - opp og vekk! - gjerne i noen timer.

Eller jeg rydder, kaster og vasker til jeg føler meg bedre. (Ingenting er som å endelig kaste klassebildet fra det året man helst vil glemme, f.eks.)

Har jeg mindre tid får det duge med en diger kaffedrikk av den typen som egentlig er en dessert, med krem og sjokolade og greier.

Gjest Odd Molly
Skrevet

Trening. Gjerne tung styrke. Laste ned ny bra musikk til å ha med.

Badstue etter trening, scrub og masse deilig fuktighetskrem.

Joggebukse og T-shirt, en bra film etterpå.

Skrevet

-Går en tur med iPoden på øret

-Trener

-Ser på film i senga

-Ser på gamle bilder/minner

-Leter etter morsomme ting på internett :P

-Tar på meg favorittparfymen/putter aromaterapiolje i oljebrenneren

Gjest kittycat
Skrevet

Liker eg å slappe av foran pc'en eller tv'en og lage god mat. Gjerne ta en joggetur og lang dusj med herlig kur. En enkel er Aussie sin 3 minute miracle (div. typer, farget hår, langt, skadet) elsker å vræe med dyr. Gå tur med hund, lukte på de, mate de og se de lykkelig når de løpet. aw<3

Skrevet

Det som redder dagen min når alt er crap er å bli meg typen på en tung styrketreningsøkt. Han er fantastisk til å pushe, motivere og fokusere meg. Deretter dusjer vi sammen og koser, enten i senga eller på sofaen. Følelsen av sterke armer rundt meg gjør meg mo i knærne.

Når jeg er alene, derimot, hjelper det ofte å lage en bedre middag (selv om det bare er til meg), slappe av med en god serie eller bok og drikke mozell light (av en eller annen grunn). Ofte blir jeg også kontaktsøkende og prøver å få til noe sosialt med venner. Jogging, klatring, kino, café, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...