Gå til innhold

Kan jeg bruke egenmelding andre uka i ny jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Eller dvs, jeg har blitt ufrivillig flyttet på innen kommunen. Starter jeg da på nytt med at jeg må ha jobbet si og så lenge før jeg kan bruke egenmelding, eller kan jeg bruke det nå andre uka siden det er en overflytting og dessuten ikke mitt valg?

Jeg har nemlig denne uka vært hjemme med sykt barn og er syk selv nå. Sjefen på jobben har ikke nevnt noe om det og jeg kom ikke på dette spm selv før nå når jeg leste noe annet om det på et annet forum..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn jeg leser det er du kommuneansatt, og fortsatt ansatt i samme kommune. Da er det kommunen som er arbeidsgiveren din, og du har vært ansatt lenge nok til å benytte egenmelding.

Skrevet

Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Eller dvs, jeg har blitt ufrivillig flyttet på innen kommunen. Starter jeg da på nytt med at jeg må ha jobbet si og så lenge før jeg kan bruke egenmelding, eller kan jeg bruke det nå andre uka siden det er en overflytting og dessuten ikke mitt valg?

Jeg har nemlig denne uka vært hjemme med sykt barn og er syk selv nå. Sjefen på jobben har ikke nevnt noe om det og jeg kom ikke på dette spm selv før nå når jeg leste noe annet om det på et annet forum..

Du kan i noen bedrifter bruke inntil 8 egenmeldingsdager sammenhengende. Andre har tre. Du må spørre din sjef hvordan det fungerer hos dere. Dersom du ikke kan bruke flere egenmeldingsdager sammenhengende så får du jo sykemelding av din fastlege.

Gjest Frk.Poppins
Skrevet

Tror det er slik at bedrifter har egne regler når det kommer til dette, feks at du må ha jobbet i 2 mnd før en kan ta ut egenmld... Hør med sjefen/se i kontrakten :) god bedring:)

Skrevet

Nei, i ditt tilfelle høres det ikke urimelig ut. Du har ikke byttet arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom på nå at jeg ikke har skrevet ny kontrakt etter overflyttingen, så da går jeg ut fra at de ser på arbeidet mitt som fortløpende. Altså at jeg ikke må opptjene ny rett til egenmld.. Kommunen er forresten en IA-bedrift, det vet jeg hvertfall.

Skrevet

Sånn jeg leser det er du kommuneansatt, og fortsatt ansatt i samme kommune. Da er det kommunen som er arbeidsgiveren din, og du har vært ansatt lenge nok til å benytte egenmelding.

Riktig det Brukernavn skriver her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...