Gå til innhold

Prest i Oslo området

Jens

Anbefalte innlegg

Vi er nå på leting etter prest, men vet ikke hvor vi skal lete. Kan noen anbefale en fin prest?Tør ikke ta sjansen på "hvem som helst"så om noen har sett noen prest "in action i bryllup i Oslo, ville jeg blitt kjempeglad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke høre med Tex? Synes å huske at hun hadde det samme problemet for ikke så grådig lenge siden og fant en grei løsning til slutt... (Det er en tråd om dette her inne et eller annet sted...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så lett å "shoppe prest". De fleste holder seg til sin menighet hvis det ikke er noe helt spesielt, f.eks. venner som skal gifte seg. Jeg tror ikke de jeg jobber med ville viet deg et annet sted uten å kjenne deg, i hvert fall, og de er kjent for å være hjelpsomme med mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke så lett å "shoppe prest".

Høh, det er faktisk ikke lett i det hele tatt!! :-?

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med bispedømmekontoret i Oslo, der har de lister over prester som kan leies for anledningen. Ellers har jeg noen navn og nummer du kan forsøke hvis du ikke får napp der, men de pleier å hjelpe alle som er i prestebeit, sa de.....

Hvorfor har du ikke prest da? Kan ikke huske å ha hørt at du har dette problemet før...?

Hvor skal du gifte deg?

Vil ikke presten i kirken der du skal gifte deg vie dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss ikke i den kirken vi sogner til, og dermed fikk vi beskjed om att vi måtte ha med prest fra der vi sogner til(majorstua). Men, jeg vil ikke bare bruke en eller annen prest, som før jeg vet ordet av det begynner å snakke om dommedag etc.....vil gjerne få anbefalt noen. Så, vi får ikke bruke presetn i kirken vi skal gifte oss men ha med egen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik at du må ta til takke med den presten du får.

Vi holdt på i neste fire mnd med å få tak i prest, for meg kunne vi godt endt opp med en blind gammel sullik uten bein og halvt døv, bare vi fikk en til slutt...

Ta kontakt med menighetskontoret du tilhører og hør om de vil stille prest for dere.

Dessuten er det vel ingen prester som snakker om dommedag, og ihvertfall ikke i en vielse. Du må nok senke kravene dine betraktelig, kjære venn, selvom jeg vet om mange fine prester er det nok slik at de fleste jobber nok fra før og ikke er spesielt innstilt på å jobbe unødig mye overtid.

Men som sagt, på bispedømmekontoret kan du få hjelp.

Anbefaler deg ellers å søke opp min depserate på-prestejakt-tråd, så skjønner du mer av hva jeg snakker om.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har det synet på prester at de snakker om dommedag så snart de får anledningen, må du nok revurdere synet ditt! Dere skal ha en vigselssamtale, og ut fra den formes vielsen. Si til presten hvordan din drømmevielse er, så kan det hende du får det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får med deg prest fra Majorstua, så får du i alle fall IKKE en "slem" prest.

Soknepresten, Hans Jakob Kinge, er en radikal, erfaren, følsom og veldig fin fyr. Han får helt frysninger av konservative sulliker.

Han andre kjenner jeg ikke, men var det ikke han som bodde sammen med en mann da? Det kan jo tyde på at han ikke er så altfor konservativ han heller... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig hvis du får sogneprest Kinge fra Majorstua. Han er glimrende! Det er ikke mer å si om det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå fått prest fra Majorstua. Han heter Jens Narstein Olsen. Noen som har hørt om han? Uansett, nå har vi ihvertfall prest! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå fått prest fra Majorstua. Han heter Jens Narstein Olsen. Noen som har hørt om han? Uansett, nå har vi ihvertfall prest! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var han andre jeg snakket om. Du husker kanskje det var litt bråk i avisene når han fikk jobben?

Jeg kjenner ham ikke, men jeg vet at menighetsrådet var veldig opptatt av at han skulle få jobben. Det tar jeg som et godt tegn, for de er flotte folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Han heter Jens Torstein Olsen og er så langt fra noen dommedagsprest. Han er partner med Erling Lae, og jobben i Majorstua menighet er den første han har hatt på mange år. Her kan du lese om hans første gudstjeneste på i Majorstua kirke. Jeg synes absolutt ikke du skal bekymre deg - du har fått en kjempefin prest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dalwhinnie
Enhver som er gift med Erling Lae må da være en kjernekar :blunke:

Jeg var faktisk i kirka den søndagen presten (altså Olsen) velsignet det nye byrådet i forbønnen. Vi var en del som trakk litt ekstra på smilebåndet da :kgblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...