Gå til innhold

GreenSky, Suzy, Glamourgirl og Løwen... her er dagens...

LilleBille

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Lurven :o :o :sjarmor:

Vannmannen - På det sensuelle plan er dette en av de dagene da du brenner lenge og sakte, som en tyristokk.

Unnsyld meg... Men hva er egentlig en tyristokk? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Tyristokk... Det er tømmer fra nåletre, gran eller furu, tror jeg mulig einerbusk. Ved som brenner sent og gir god varme... Ble litt itvil hvilket tre, nå skulle vel ikke ha svart... typisk meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en stokk fra et gammelt tre (tror det er furu)

som er veldig lett å få fyr på.

som brukes når man skal tenne bål i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en stokk fra et gammelt tre (tror det er furu)

som er veldig lett å få fyr på.

som brukes  når man skal tenne bål i skogen

.. mao lett å tenne.. og holder lenge... drømmemann :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnsyld meg... Men hva er egentlig en tyristokk?

Tyri er ved fra rotstokken på nåletrær, som inneholder mye harpiks og dermed antenner lett og brenner svært lenge. Du må grave opp tyri fra under bakken og stubber av en viss alder har den fineste tyriveden...

Jeg har vært i skogen med bestefaren min... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

Takk, Suzy! Har vært i skogen med bestefar jeg også, men på vestlandet var det mye brakerot (einer) og birkerot (bjørk) som ble brukt, og Tyri huska jeg bare ikke hva var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Brakerot, ja. Jeg sier også brakerot, ikke einer.

Synes dialekten din er ganske lik min, glammy, i og med at vi snakker blanding av sør, vest og øst begge to. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. hadde dere en koselig Valentinsdag da???

Vekten - Du kommer neppe til å gå ut, men du er i det varme og kjærlige hjørnet i kveld.

... følelsen sitter lenge i ser jeg.... :ler:

Jomfruen - Du er veldig forståelsesfull i romantikken, og du vil gjerne at dere skal få i stand en avtale.

:kul:

Væren - Det ser ut til å være en kveld da du bør ta en tur på et nytt sted, og treffe nye mennesker.

:wink:

Krepsen -Denne dagen og kvelden kan bli overraskende annerledes enn det du hadde tenkt deg.

:o

Vannmannen - I et forhold kan det være mye prat og lite handling, men det vil snart bli motsatt.

:ler:

HA EN GOD MANDAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten - Du kommer neppe til å gå ut, men du er i det varme og kjærlige hjørnet i kveld.

Krepsen -Denne dagen og kvelden kan bli overraskende annerledes enn det du hadde tenkt deg.

Her er det bare å kjøre på for meg skjønner jeg :sjarmor:

Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
.. hadde dere en koselig Valentinsdag da???

JA!!! :)

... følelsen sitter lenge i ser jeg.... :ler: :oops:

HA EN GOD MANDAG!

Du og Bille! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl

:-) hmmmmmmmm.... Hele helga var flott, skal jeg si deg. Kino med et vennepar på fredag, med til hørende overnatting og, krmt..kos. Våkna lørdag morgen av at jeg fikk koooos, så fikk jeg frokost på senga med, med avis og jålekaffe, kort og gave, rosa hjertesmykke :P . Vi ble i senga ganske lenge 8) så dro jeg hjem og ordna meg før vi gikk ut og spiste treretters middag. Østers, ytrefilet og "dessert for to", deretter gikk vi på Bar Bocca og drakk nyyydelige drinker, og jeg røykte en kjempestor sigar. :kul: Vi gikk hjem tidlig, og lå i senga og så Team Antonsen reprise og leste og prate og koste. Søndag gikk vi lang tur på Høvikodden, var på museum og hadde ordentlig kjæreste dag. Ganske så fornøyd jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukker tungt* :-(

Jeg har øvd fra morgen til kveld hele helga (revy'n) og hatt svigermor og stebarn på besøk...

Ikke noe tid eller rom for romantikk (selv om vi stjal oss til litt på søndagsmorgenen... :sjarmor: )

Gleder meg til det blir litt mindre travelt jeg :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
:ler: Jeg får det sånn framover, så det var utrolig godt å få en ordentlig godhelg! Skal på to ukers turne, og forkynne det glade budskap med gift to-barns-far. Da blir det ikke så mye kos, tenker jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:ler: Jeg får det sånn framover' date=' så det var utrolig godt å få en ordentlig godhelg! Skal på to ukers turne, og forkynne det glade budskap med gift to-barns-far. Da blir det ikke så mye kos, tenker jeg...[/quote']

Det er vel like greit det... :ler:

Har tenkt å ta ut billetter til dere i løpet av uka. Fremdeles klare for visitt 5. mars?

Mannen var veldig keen på at du skulle ha med kjær'sten så det ikke blir så ensomt for ham. Skjønner'n godt jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

:P Noen nevnte "verbal bordtennis" når det gjaldt oss, husker ikke helt hvem :roll: Altså, jeg gjør mitt beste for å komme. Skal til Karmøy i embetsmedfør 4. og 5. med retur på dagen den 5. Når er forestillinga? Og hvor lang tid må vi regne opp til dere? Jeg bestiller flybilletten sjøl, så jeg satser på at det går bra!

Klem glammy-jenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh!! Flott!!!

Forestillingen begynner klokka 19 og dere må nok regne med å bruke ca 2 timer opp hit fra Oslo.

Kommer dere i litt god tid kan jeg også hilse på, men jeg må nok overlate dere i Mannen sine snille hender mens jeg sminker meg til forestilling og sånt.

Er dere oppe her i 18 tida er det temmelig passe, tenker jeg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...