Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet dukker nesten alltid opp på jobbintervjuer? Hva pleier dere å svare, og hva tror dere arbeidsgiver vil oppnå med å stille dette spørsmålet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de vil vite om du har selvinnsikt.

Trikset er vel å svare ting som i utgangspunktet er litt negativt, men som også kan komme bedriften til gode. Jeg pleier å si at jeg er i overkant selvkritisk fordi jeg legger æren min i å gjøre ting riktig, hvilket også er sant.

I tillegg pleier jeg å legge til at jeg er morgentrøtt og avhengig av Pepsi Max, sånne uskyldige småting som (sannsynligvis) ikke vil komme i veien for jobben uansett :)

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg tror IKKE det er lurt å si negative ting som liksom kan være positiv også, type "jeg er perfeksjonist, og må fullføre det jeg begynner på". Arbeidsgivere med litt mellom ørene gjennomskuer den rimelig lett. Det beste er vel bare å innrømme de feilene man har. Alle har dårlige sider, og ved å faktisk innrømme dem kan man samtidig vise at man har litt selvinnsikt, og ikke bare prøver å smiske seg til jobben.

Skrevet

Jeg ble nettopp stilt dette klisjé-spørsmålet på intervju. Min verste egenskap er at jeg ofte mener at min måte å gjøre ting på er den beste, og at jeg dermed er litt arrogant og bedrevitende. Dette er noe jeg jobber hardt med å kaste av meg, både privat og på jobb. Jeg var ærlig om dette (pakket det inn litt finere enn her, selvsagt), og fikk jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...