_Ulve-elsker_ Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Hei! Jeg og kjæresten min har prøvd og lage barn i 4 måneder nå, begynner og lure på om det ikke er meningen at jeg skal ha barn.. Trodde jeg var gravid og skulle og kjøpe test, men så fikk jeg veldig veldig vondt nederst i magen, har aldri noen gang kjent en så voldsom smerte før.. Også en liten stund etter fikk jeg mensen. Men vi får vel bare fortsette og prøve. Hvor lenge prøvde dere før du ble gravid? *Beklager hvis det er mye skrive feil*
Gjest Elyssa Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 4 måneder er ikke mye, selv om det føles sånn ut Prøv å slappe av og kose dere. Nyt det å ha sex uten å måtte tenke på prevansjon. Det er når du stresser minst at den sitter! Vi ble gravide i PP6
Nimorna Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Vi prøvde i 6 måneder før leieboeren flyttet inn
Gjest Katten. Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Det gjennomsnittlige paret bruker ett år med prøving før de blir gravid
Gjest Modig mor Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Det gjennomsnittlige paret bruker ett år med prøving før de blir gravid Dette stemmer vel ikke helt? Åtti prosent blir gravide i løpet av et år, så gjennomsnittet må være kortere tid. Men det kan ta et år uten at det er noe som helst i veien, det stemmer.
Gjest Katten. Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Mener jeg leste noe slikt på lommelegen eller noe lignende - kan selvfølgelig ta feil
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Hei, det beste tipset er å ikke stresse, for da tar det gjerne enda lengre tid. 80 % blir gravde etter 1 år med aktiv prøving, hele 90 % etter 1,5 år.
Eliine Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Hei! Jeg og kjæresten min har prøvd og lage barn i 4 måneder nå, begynner og lure på om det ikke er meningen at jeg skal ha barn.. Trodde jeg var gravid og skulle og kjøpe test, men så fikk jeg veldig veldig vondt nederst i magen, har aldri noen gang kjent en så voldsom smerte før.. Også en liten stund etter fikk jeg mensen. Men vi får vel bare fortsette og prøve. Hvor lenge prøvde dere før du ble gravid? *Beklager hvis det er mye skrive feil* Hei du! fire måneder er ikke på langt nær unormalt uten å enda ha blitt gravide Mange faktorer spiller inn...Har du nylig sluttet på prevensjon? Følger du med på syklusen din? Evt benytter deg av eggløsningstester? Har dere mye sex rundt tiden for eggløsning? Håper du har begynt å ta 400 mg folat daglig? Ellers bør du begynne snarest:) Dette bør man helst ha tatt 3 mndr FØR man blir gravid, og 12 uker ut i svangerskapet. Ingen krise hvis man blir gravid før man har tatt folat, men da bør man begynne så fort som mulig. Lykke til med prøvingen! Snart sitter spiren skal du se!
Athene Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Det gjennomsnittlige paret bruker ett år med prøving før de blir gravid Det er feil, på ett år har 85-90% blitt gravide. De "fleste" blir gravide på 3-4 måneder, det vil si 50% av de som prøver. Man sier at 65% blir gravide ved 6 måneders prøving. Så fire måneder er lkke lenge i det hele tatt, TS. Og det er alt for tidlig å begynne å bekymre seg. Dersom du nettopp har sluttet på hormonprevansjon på toppen tar det enda lengre tid.
ablaze Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Jeg ble gravid i 4PP. Da hadde jeg også gitt opp den initielle optimismen og slappet litt mer av (begynte å lure på om det aldri skulle gå!) Og plutselig så satt den Ikke mist håpet!!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2012 #11 Skrevet 16. mars 2012 Tok ett år for oss. Og den satt som et skudd også.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2012 #12 Skrevet 18. mars 2012 Jeg sluttet med p pillen i september ifjor, og vi har ikke blitt gravide enda.. har vært prøvere i ca 4 måneder (blir 5 om et par uker..). Jeg trodde at siden vi er "unge" (midten av tjueåra) at det skulle gå lett og spesielt siden "alle" venninne mine blir gravide på én - to - tre.. noen uten at det var planlagt og mens de (visstnok) gikk på pillen.. Og her driver vi å prøver å bli gravide, også skjer det ingenting.. rart det der, kjenner jeg blir litt stresset!
mamma til ei Skrevet 19. mars 2012 #13 Skrevet 19. mars 2012 Stresset veldig med å bli gravid . tok seks månder husker jeg Syntes det var lang tid .Flere venniner som ble gravid med en gang . Nå har vi prøvd i flere år med nr 2. sukk.. Lykke til ts og alle prøvere
_Ulve-elsker_ Skrevet 16. april 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2012 Tusen takk for alle svar! Men har enda ikke greid det :\.. Trodde jeg var gravid, da jeg var kjempe kvalm stort sett på morgenene og kveldene, og spiser mye mer osv. Men tok en test idag der det viste negativt:\ jaja, vi får vel bare fortsette og prøve
Maiava88 Skrevet 16. april 2012 #15 Skrevet 16. april 2012 Fire måneder er ingenting!! Ikke stress med det. Bruk EL-tester og ha sex regelmessig rundt EL. Vi har strevd med dette i TO år, men nå ble det endelig vår tur
Gumman87 Skrevet 16. april 2012 #17 Skrevet 16. april 2012 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg TS. Har også prøv i 4 mnd og jeg merker at jeg stresser noe jævlig!!
Gjest Frk.Franzen Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 Vi begynte prøvingen i oktober og jeg fikk ikke positiv test før 24 mars. Det er vel pp5-6 eller noe. Tenkte også på at det kanskje ikke var meningen at vi skulle få det til iom det tok så fryktelig lang tid. Men akkurat idet vi hadde tenkt å gi opp og heller utsette prøvinga noen år så ble jeg gravid. Så fungerer tydeligvis å slutte å tenke og stresse så med med det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå