Arkana Skrevet 15. januar 2004 #21 Skrevet 15. januar 2004 Åja. Det kan du helt sikkert, vanilje er jo kjempegodt så jeg tror neppe det kan bli for mye smak (hvis du ikke stapper boksen full da). En annen ting er jo at kjøpt vaniljesukker inneholder kunstig vanilje, mens hjemmelaget da inneholder ekte.
Iset Skrevet 15. januar 2004 #22 Skrevet 15. januar 2004 jeg så nettopp en boks med ekte vaniljesukker på Coop Mega. inneholdt ekte vanilje. var en liten hvit boks. stod ved melet.
Glitterchick Skrevet 15. januar 2004 #23 Skrevet 15. januar 2004 Jeg finmaler ikke vaniljestengene med sukker/melis slik du gjør da. Jeg bare fyller en gammel vaniljesukkerboks e.l. med melis og legger i 1-2 vaniljestenger og lar den stå og trekke smak et par uker før jeg begynner å bruke den. Ah, det er det jeg gjør med kaffesukkeret mitt! Men er så utrolig glad i vanilje at i mitt hjemmelagde vaniljesukker liker jeg å ha med biter fra stengene og frøene. yummiyummi!
BlaBla Skrevet 15. januar 2004 #24 Skrevet 15. januar 2004 Jeg finmaler ikke vaniljestengene med sukker/melis slik du gjør da. Jeg bare fyller en gammel vaniljesukkerboks e.l. med melis og legger i 1-2 vaniljestenger og lar den stå og trekke smak et par uker før jeg begynner å bruke den. Når stengene har stått der i ett par uker tar du dem ut da? Er de brukenes til noe annet da?
Gjest Myumi Skrevet 15. januar 2004 #25 Skrevet 15. januar 2004 Når stengene har stått der i ett par uker tar du dem ut da? Er de brukenes til noe annet da? Du skal ikke ta de ut, bare la de stå til sukkeret er brukt opp. Når du lager nytt sukker må du ha nye stenger for da har de mistet for mye smak.
Gjest Anonymous Skrevet 15. januar 2004 #26 Skrevet 15. januar 2004 Anbefaler dere å kjøpe fers vaniljestang på innvandrerbutikkene.
Gjest bamsemumsa Skrevet 7. mars 2014 #27 Skrevet 7. mars 2014 Gammel post ser jeg, men kanskje noen kan svare meg..? Skal man bruke både stangen OG frøene hvis man skal male det i foodprosessor sammen med sukker?
Brunhilde Skrevet 7. mars 2014 #28 Skrevet 7. mars 2014 Gammel post ser jeg, men kanskje noen kan svare meg..? Skal man bruke både stangen OG frøene hvis man skal male det i foodprosessor sammen med sukker? Ja, det ville jeg gjort for skikkelig god vaniljesmak!
Gjest navnelapp Skrevet 7. mars 2014 #29 Skrevet 7. mars 2014 Ja, bruk heile stanga når du lagar vaniljesukker i matmølle. Tørleffs har vaniljesukker med ekte vanilje, ein kvit boks med grøne striper på. Dei har dette vaniljesukkeret i dei aller fleste ordentlege matbutikkar no for tida.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #30 Skrevet 9. mars 2014 Jeg handler vanilje på nettet. Ofte litt billigere, eller like dyrt men MYE bedre kvalitet. Lager vaniljesukker av "restestenger" som jeg legger i en egen boks ned vanlig (dog meget finkornet ) sukker. Brker helst engelsk sukker eller ens mer finkornet om jeg får tak i.Anonymous poster hash: 02f00...b7a
Gjest Funky Punk Skrevet 9. mars 2014 #31 Skrevet 9. mars 2014 Og om man ikke vil lage det selv, så kan man jo kjøpe vaniljepulver. Det bruker jeg mye siden jeg spiser lavkarbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå