AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å si til en person at du liker han\henne i edru tilstand? Hvorfor er det slik at man kvier seg for noe som egentlig er positivt. Hva er det værste som kan skje? Er det å bli baksnakket? Det sier jo kanskje mer om den som gjør det i såfall... Jeg spørr fordi jeg ønsker en diskusjon på det, og at jeg selv har vært så feig at jeg har mistet mange potensielle kjærester... og sitter her singel og angrer på hvor feig jeg har vært
Genesis Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å si til en person at du liker han\henne i edru tilstand? Hvorfor er det slik at man kvier seg for noe som egentlig er positivt. Hva er det værste som kan skje? Er det å bli baksnakket? Det sier jo kanskje mer om den som gjør det i såfall... Jeg spørr fordi jeg ønsker en diskusjon på det, og at jeg selv har vært så feig at jeg har mistet mange potensielle kjærester... og sitter her singel og angrer på hvor feig jeg har vært Det er fordi den som er først ute med å si slike ting gjør seg sårbar, og setter den andre i "førersetet". 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Det er fordi den som er først ute med å si slike ting gjør seg sårbar, og setter den andre i "førersetet". Vi lever jo bare engang... Er ikke den risken verdt å ta? 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er som ts. Har lyst, men tørr ikke. Det som er trist er at man blir en ensom ulv og man gror fullstendig fast etter en stund. Selvtillitten/selvbildet forsvinner også, og da tørr man i hvertfall ikke. For min del hadde arrangert ekteskap faktisk vært helt greit. Uetisk ja, men man slipper i det minste å leve alene dette ene usle livet vi har fått utdelt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Har aldri fortalt en jente at jeg liker henne når jeg har vært beruset. Det har alltid vært når jeg er edru og alltid ansikt til ansikt. Har alltid blitt skutt ned og i begynnelsen var det ikke noe gøy. Men etter så mange år uten noe hell, så må jeg bare le. Er vanligvis jenter i vennekretsen og da kan jeg ha det litt gøy med de etter de skyter meg ned. :D
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er egentlig ikke redd for å si at jeg liker en jente, men det er et par grunner til at jeg likevel ikke gjør det: 1) Som nevnt over, disse idiotiske spillene. Hun havner i førerposisjonen, og får bedre selvtillitt, som videre kanskje gjør at hun tenker "nå har jeg klart å få han på kroken, da har jeg kanskje sjans på [annen enda flottere mann]". Om hun skulle feile på han andre har hun jo meg i backup liksom. 2) Det kan bli ubehagelig for jenten å bli fortalt at jeg liker henne, når hun ikke liker meg. Uansett så prøver jeg å se litt an... Er mer sannsynlig at jeg sier det direkte til en litt mindre populær jente enn en dritdeilig jente som absolutt alle liker. 3
waco Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Alle mennesker vet vel at det ikke lønner seg og alltid være den som er mest forelska? Vi vet jo at det finnes folk som liker og plage andre.
Steinar40 Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Jeg lurer på hvorfor det er så vanskelig å si til en person at du liker han\henne i edru tilstand? Hvorfor er det slik at man kvier seg for noe som egentlig er positivt. Hva er det værste som kan skje? Er det å bli baksnakket? Sier man noe sånt til feil person så må man faktisk regne med å bli baksnakket, ja. Bedre er ikke mange folk. Derfor må man se det an først. Altså at det er sannsynlig at den andre personen liker en. Når man er beruset så bryr man seg mye mindre om konsekvensene av det man sier. Det betyr da også tilsvarende mindre det man sier. Greit å tenke på det også.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Men tenk på hvor mange partnere man har gått glipp av pga man er feil og redd for å bli baksnakket... er sykt å tenke tilbake på
Sophie-Ann Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Frykten for å bli avvist, frykten for å bli snakket om, frykten for reaksjonen til vedkommende osv. Jeg har sagt klart i fra en par ganger, og det var ikke samme responsen tilbake. Jeg overlevde, men det var ikke særlig hyggelig. 3
Pene sko... Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 (endret) Baksnakking er det minste jeg er redd for. Den slags gossip er omtrent like verdiløst som å si "jeg elsker deg" når du har drukket ti øl for mye. Jeg angrer aldri på at jeg er ærlig og oppriktig mot noen. En gang må det jo ut uansett. Endret 15. mars 2012 av Pene sko...
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Frykten for å bli avvist. Er lite som er så vondt som det 2
Gjest -J- Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Jeg vil anta at mye av det er sosialt betinget. Her i Norge har jo mange folk problem med å si hei til naboen. "Jeg liker deg". Så enkelt og så kraftfullt.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Frykten for å bli avvist. Er lite som er så vondt som det Hvorfor har vi denne frykten... har dere som plages med denne frykten blitt avvist? Hva skjedde etterpå omså?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #15 Skrevet 15. mars 2012 Hvorfor har vi denne frykten... har dere som plages med denne frykten blitt avvist? Hva skjedde etterpå omså? Her er en mulig forklaring. Den er kanskje litt forenklet, men det kan være noe i det. Menn risikerer livet ved å prøve seg på ei som kan være opptatt.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 Her er en mulig forklaring. Den er kanskje litt forenklet, men det kan være noe i det. Menn risikerer livet ved å prøve seg på ei som kan være opptatt. Beklager, her er den: http://www.youtube.com/watch?v=2D3qYvHqnKc
Gjest -J- Skrevet 15. mars 2012 #17 Skrevet 15. mars 2012 Beklager, her er den: http://www.youtube.com/watch?v=2D3qYvHqnKc LOL. Pseudo-vitenskap og et dårlig forsøk på å rasjonalisere overfor seg selv og andre hvorfor han føler frykt når han tar kontakt med en kvinne. Feil, feil og atter feil. Om du noen gang snakker med han så anbefaler jeg han å komme seg ut i sola, slappe av og ikke ta seg selv så seriøst. Sannheten er at ingen mann eller gutt er født inn i denne verden med frykt for det motsatte kjønn. Eventuell frykt for kvinner er innlært og om en mann så velger, kan han kvitte seg med denne frykten. Å trøste seg selv med huleboerteorier er ikke løsningen.
makkapakka Skrevet 15. mars 2012 #18 Skrevet 15. mars 2012 å jeg har nå nesten fått bank fordi jeg har vist at jeg liker en person eller sagt det til han.. derfor syns jeg det er veldig vanskelig. (tydeligvis har jeg likt feil personer)
Lizbeth Skrevet 15. mars 2012 #19 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er også slik, egentlig. Jeg tar sjelden initiativet til å fortelle at jeg faktisk har en interesse for ham Så du er i alle fall ikke alene om det! =)
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #20 Skrevet 15. mars 2012 å jeg har nå nesten fått bank fordi jeg har vist at jeg liker en person eller sagt det til han.. derfor syns jeg det er veldig vanskelig. (tydeligvis har jeg likt feil personer) En okse du prøvde deg på? Høres jo ut som en komplett idiot. Man bør da ta til seg at folk blir forelska i seg enten man liker det eller ikke 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå