Gå til innhold

Nuvaring og vaginitt?

Fakse

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd vaginitt i forbindelse med p-ring/Nuvaring? Er redd jeg må finne et annet prevensjonsmiddel enda jeg ellers er svært fornøyd med p-ringen :(. Er jo ikke noe vits med prevensjon når man er så sår at det ikke blir noe rulling i halmen uansett :( Står i brosjyren at ca 5% av kvinnene har opplevd dette, men stort sett i så lite plagsom grad at det ikke har fått dem til å stoppe med ringen. Det gjelder IKKE meg. Kan leve med litt ekstra utflod, men ikke med å være så sår :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Er du sikker på at det er ringen som kan til dette?

Hadde jeg vært deg, ville jeg snakket med legen om det. Det kan jo være en ren tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Er du sikker på at det er ringen som kan til dette?

Hadde jeg vært deg, ville jeg snakket med legen om det. Det kan jo være en ren tilfeldighet.

Vel...problemene varte i et par måneder. Nå har jeg gått tilbake til p-piller som jeg hadde liggende, og problemene forsvant etter et par dager... Så jeg er så sikker som jeg kan få blitt.

Må nok snakke med legen uansett, gidder ikke p-piller mere, så jeg tenkte kanskje å prøve p-plaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tynn, grålig utflod som lukter råtten fisk (klinikk for seksuell opplysning, lenke nederst på din lenke)? Er vaginitt og bakteriell vaginose det samme? Kan man ha det, og så går det over av seg selv etter noen dager, for så å komme tilbake?

Jeg leste lenkene nede der, og det fremste symptomet synes å være stygglukt. Hvis du er sår uten stygg lukt, kan det kanskje være såre slimhinner?Kanksje slimbalansen for slimhinnene endrer seg med annen hormonpåvirkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengte vel ikke være stygg lukt for å være vaginitt? Det er vel "bare" at man er rød, og betent og veldig sår?....

Jeg kan godt forstå at man kan få det av ringen. Kan jo irritere å ha den der hele tiden, særlig om man må ta den ut og inn hele tiden. Eller kanskje heller at den gnager enda mer "der inne" om man har den inne når man har samleie....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt stygg lukt nei. Mere utflod enn vanlig (tror de aller fleste får det) og litt anneledes lukt, mere syrlig. Jeg tok ringen ut og inn bare når den skulle byttes, så det er ikke årsaken. Tror nok at hormonene har forårsaket ubalanse for slimhinnene på en eller annen måte, og at de dermed har blitt såre. Må vel snakke med legen i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mer og tynnere utflod med p-ringen. Men jeg var ikke sår, da.

Mer utflod er en vanlig bi-virkning. Vet om flere som har blitt plaget med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt tror jeg de aller fleste får mere utflod, og hadde det vært bare det hadde det overhode ikke plaga meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...