AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Har en LaCie som jeg har plugga inn i Macen min i håp om at den skal fikse en backup. Men hvordan gjør jeg det? (Beklager dumt spørsmål, men jeg er ganske fersk på mac...) Det skjer jo ingenting? Den vises i Finder, men jeg skjønner ikke hva jeg skal trykke på...
Eske Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 (endret) De færreste eksterne harddisker "fikser backup" helt av seg selv, men noen har visstnok en slik backup-knapp, men da vet som regel kjøper om det. I ditt tilfelle foreslår jeg at du åpner Time Machine og bare følger anvisningene der, så kan du heller "utvide" med andre backupprogrammer senere om du føler du har behov for det. Per nå bruker jeg kun Time Machine selv, det er veldig enkelt :-) Endret 14. mars 2012 av Eske
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Men takk for hjelpen iallefall. Time machine står på innkjøpslisten.
Henkie Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 La cie silverkeeper er et gratis og greit backupprogram. Du finner det ved å Google
Eske Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Ah, sorry, jeg trodde Time Machine lå inne som standard.... (For jeg har aldri kjøpt det, men det er mulig jeg fikk det da jeg oppgraderte til Lion?)
Lutetium 71 Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Ah, sorry, jeg trodde Time Machine lå inne som standard.... (For jeg har aldri kjøpt det, men det er mulig jeg fikk det da jeg oppgraderte til Lion?) Ser ut som det følger med, ja. Time Machine is a backup utility developed by Apple. It is included with Mac OS X and was introduced with the 10.5 "Leopard" release of Mac OS X. The software is designed to work with the Time Capsule as well as other internal or external drives.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Det er jeg som tar feil. Time machine følger med, jeg trodde dere refererte til Time capsule som er selve dingsen som virker som ekstern server og ruter. (Time machine er softwaren.) Har fått hjelp i dag, det var en innstilling som gjorde at time machinen var "skrudd av" eller noe sånt. Jepp, dere har helt rett, jeg kan ingenting om dette. Men takk for hjelpen. TS
Lutetium 71 Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Det er jeg som tar feil. Time machine følger med, jeg trodde dere refererte til Time capsule som er selve dingsen som virker som ekstern server og ruter. (Time machine er softwaren.) Ser ut som man kan lure seg unna Apples dyre hardware også. Freenas programvaren er veldig hendig, siden den kan kjøres på nesten hva som helst av gammalt skrap. Har fått hjelp i dag, det var en innstilling som gjorde at time machinen var "skrudd av" eller noe sånt. Jepp, dere har helt rett, jeg kan ingenting om dette. Men takk for hjelpen. TS Bra du fikk det til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå