Gå til innhold

Strawberry net sin idiotiske leverings alternativer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle akkurat bestille noe sminke på strawberry.net og skulle til å betale men så ser jeg at om man velger Rekommandert post som er gratis så kreves det signatur ved levering! Også skriver de at Vi foreslår at du får pakken sendt til arbeidsplassen din hvis ingen er hjemme om dagen og kan signere for pakken.

Herregud, jeg vil da ikke at det skal komme en mann på skolen der jeg jobber og lete etter meg for å levere en lipgloss til meg foran alle mine kollegaer bare for å få en signatur!? syns det er ubehagelig. Blir flaut liksom. Ja sikkert rart for noen at jeg syns det men det er sånn jeg føler.

Og om man velger urekommandert post som ikke krever signatur ved levering så frasier de seg all ansvar for om pakken blir borte eller ødelagt osv.

Syns det er helt på trynet at de ikke bare kan sende det til posten eller legge det i postkassa til folk! Hvorfor i all verden trenger de signatur??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sender deg en pakke fra andre siden av kloden, det er da ikke rart de vil vite at den er kommet frem?

Skrevet

Altså, du må ikke være hjemme, du kan hente en rekommandert sending på postkontoret. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du velger rekommandert så betyr det at du må signere og legitimere deg når du henter den på postkontoret. Jeg har valgt lignende frakt mange ganger og har aldri opplevd at Posten kommer på døra og leverer.

Bare fedex og DHL isåfall.

Skrevet (endret)

Jeg har bestilt MASSE fra andre siden av verden og USA og aldri trengt underskrift.. Syns det er latterlig at man skal måtte få pakken på jobben.

Endret av TuridS
Skrevet

Skulle akkurat bestille noe sminke på strawberry.net og skulle til å betale men så ser jeg at om man velger Rekommandert post som er gratis så kreves det signatur ved levering! Også skriver de at Vi foreslår at du får pakken sendt til arbeidsplassen din hvis ingen er hjemme om dagen og kan signere for pakken.

Herregud, jeg vil da ikke at det skal komme en mann på skolen der jeg jobber og lete etter meg for å levere en lipgloss til meg foran alle mine kollegaer bare for å få en signatur!? syns det er ubehagelig. Blir flaut liksom. Ja sikkert rart for noen at jeg syns det men det er sånn jeg føler.

Og om man velger urekommandert post som ikke krever signatur ved levering så frasier de seg all ansvar for om pakken blir borte eller ødelagt osv.

Syns det er helt på trynet at de ikke bare kan sende det til posten eller legge det i postkassa til folk! Hvorfor i all verden trenger de signatur??

Du får lapp i postkassen og henter pakken på postkontoret hvor du viser legitimasjon og signerer. Det kommer ikke noe bud på døra di. Dette er bare i land som USA, UK og andre land hvor de tilbyr slike tjenester i tillegg til vanlig post tror jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men de skriver jo at de foreslår at pakken blir sendt på jobben. Men om jeg ikke er hjemme og de ringer på, sender de den da til postkontoret?

De skriver jo "Alle pakker som sendes med rekommandert post er forsikret mot tap eller skade. Vennligst bemerk deg at signatur er påkrevd ved levering. Vi foreslår at du får pakken sendt til arbeidsplassen din hvis ingen er hjemme om dagen og kan signere for pakken"

Endret av TuridS
Skrevet

Jeg har bestilt MASSE fra andre siden av verden og USA og aldri trengt underskrift.. Syns det er latterlig at man skal måtte få pakken på jobben.

Som sagt så er dette noe som bare gjelder andre land som tilbyr levering på døren med sin vanlige posttjeneste. Her i Norge får man lapp i postkassen og henter pakken på postkontoret.

Rekommandert er noe jeg bare ville ha valgt om pakken var av stor verdi, slik at man har en viss sikkerhet for å få erstatning om pakken forsvinner. Dette er et alternativ som gjør at man må på postkontoret og legitimere seg. Nettopp fordi man ikke vil at hvemsomhelst skal ha tilgang på pakken.

• Liker 1
Skrevet

Men de skriver jo at de foreslår at pakken blir sendt på jobben. Men om jeg ikke er hjemme og de ringer på, sender de den da til postkontoret?

De skriver jo "Alle pakker som sendes med rekommandert post er forsikret mot tap eller skade. Vennligst bemerk deg at signatur er påkrevd ved levering. Vi foreslår at du får pakken sendt til arbeidsplassen din hvis ingen er hjemme om dagen og kan signere for pakken"

Strawberrynet er kinesisk. De har sikkert den muligheten der. Her i Norge så kommer ikke rekommandert post på døra.

Dette er bare ment som en generell veiledning for kunder i andre land som får rekommandert post på døra.

Skrevet (endret)

Men da skjønner jeg ikke hvorfor de skriver at man må være hjemme eller på jobb for å signere for pakken... :S At de skriver det som at det gjelder alle liksom!

åja ok, så det er kinesisk ja. Så da trenger jeg ikke signere ved levering fra budbil liksom. Syns det var så rart ja!

Endret av TuridS
Gjest Daenerys
Skrevet

Rekommanderte sendinger kommer til postkontoret..

Skrevet

Postmannen vil ta med pakken til ditt bosted, og er det ingen til stede som kan signere, vil du få en hentelapp i postkassa. Så er det bare for deg og hente den personlig på postkontoret.

Merk at det er ikke alle steder man får dette tilbudet. Da får man hentelapp i kassa, og så drar man på postkontoret.

• Liker 1
Skrevet

åja ok, så det er kinesisk ja. Så da trenger jeg ikke signere ved levering fra budbil liksom. Syns det var så rart ja!

Har du valgt rekomandert, må du signere. Ingen bønn fra postvesenet der.;-)

Skrevet

Blir litt forvirret her i og med at det blir sagt to ting.. :S

Så postmannen kommer altså på døren allikevel?? Merkelig..

Skrevet

Blir litt forvirret her i og med at det blir sagt to ting.. :S

Så postmannen kommer altså på døren allikevel?? Merkelig..

Som jeg skrev er det ikke alle steder man får dette tilbudet, men her jeg bor på "landet" er landpostbudet behjelpelig med litt av hvert. Bor du i by, er det liten sjanse for at pakka di dukker opp på døra. :fnise:

Men det er da ikke verre enn at du henter den på postkontoret??

Skrevet

vil bare ikke at huseieren skal bli plaget ved å måtte åpne døren og motta nok en pakke for meg.. Derfor jeg er litt nervøs :S

Skrevet

Her i Norge så kommer ikke rekommandert post på døra.

Dette er bare ment som en generell veiledning for kunder i andre land som får rekommandert post på døra.

Har opplevd å få post på døra flere ganger jeg...

AnonymBruker
Skrevet

vil bare ikke at huseieren skal bli plaget ved å måtte åpne døren og motta nok en pakke for meg.. Derfor jeg er litt nervøs :S

Du heter pakken på posten, hvor du viser legg og skriver under. Det de skriver på nettsiden sin er ment for land som usa, uk osv.. det skal ikke du tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...