Gå til innhold

Brud i blinde

Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Er det noen her som ser Brud i blinde på TLC og irriterer seg noget over enkelte av disse mennenes evne til å planlegge? Og hadde dere tatt utfordringen (eller sjansen)? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går samtidig som Unge mødre gifter seg, så jeg har ikke fått med meg hele episoden :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tenk å ha bryllupsfesten på et verksted(!) Tror jeg hadde klikket vinkel om min kjære hadde booket et verksted til vår store dag, hehe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på planleggingsevne er en ting. Men å totalt drite i hva den du gifter deg med ønsker/er som person ser jeg for meg kan ødelegge forhold.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det har vært veldig vellykket så langt, brudene virker overrasket og fornøyd med opplegget når det kommer til stykke. Så det ikke ha vært SÅ elendig planlegging av mennene. Stusser litt over at man ikke får vite detaljene ila programmet, bla leste jeg at bordkortene og invitasjonene var håndlagt osv, men fikk ikke sett et lite klipp av de engang. Og band ect booket inn, men det fikk vi heller ikke sett.

Så episodene er veldig lite "fullverdige" når det kommer til å vise korrekt planlegging/føring. mye som skjer bak kulissene tror jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for min del, hadde vært at jeg ikke kunne velge min egen kjole. :gjeiper:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har sett på det et par ganger, og noe som har overrasket meg veldig er at disse mennene har lite oversikt over hva deres fremtidige koner ønsker seg. Virker som om at de har bestemt seg for å gifte seg, men at selve bryllupet ikke har vært diskutert, synes det er litt merkelig. Jeg stusser også over de som bare kjører på med sine egne ideer og ønsker uten å ta hensyn til kjæresten. Jeg forstår jo at det må være deilig å gjøre akkurat som man selv vil, men å starte et ekteskap uten noe form for kompromiss i selve ekteskapsingåelsen virker litt risky...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, gud! Jeg så en episode der mannen valgte dødninghoder som kaketopp på bryllupskaken! Også hadde han kjøpt tre brudekjoler til henne, men hun likte ingen.. Hun gråt og gråt..

Jeg hadde nok ikke overlatt hele planleggingen til min mann. Vi har litt forskjellig syn på hva som er viktig og ikke ifm en bryllupsfest. Det gikk mest på at jeg brydde meg om detaljer som han ikke hadde så stor interesse for. Så da ble det så jeg planla det meste av vårt bryllup ;) Og det var visst heeeelt greit for ham :gjeiper:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt ikke overlatt planleggingen til min mann! Nå så vi reklamen for programmet for et par dager siden, og han spurte meg faktisk om jeg kunne latt han planlegge, jeg ga han et 'big fat NO!'. Uaktuelt :P Han skjønte det faktisk godt, fordi han er veldig lite interessert i detaljer, slik som servietter, bordkort osv, og vet at dette er ting jeg bryr meg om.

Jeg er forøvrig enig i at det er rart at de har planlagt å gifte seg, men liksom ikke har diskutert bryllup. Jeg og samboeren min er ikke forlovet, men tilogmed vi har jo diskutert det litt, hvordan man ser det for seg, stort/lite osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Åhh, gud! Jeg så en episode der mannen valgte dødninghoder som kaketopp på bryllupskaken! Også hadde han kjøpt tre brudekjoler til henne, men hun likte ingen.. Hun gråt og gråt..

Denne episoden så jeg også! Hun ble jo veldig fornøyd til slutt, både med kjolen(e) og kaka. Det med dødninghodene på kaka var noe hun aldri reagerte negativt på. Men de gjorde et stort poeng ut av det var forventa at hun skulle gjøre det, det skal sies. Syntes hun ikke det var stas da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne episoden så jeg også! Hun ble jo veldig fornøyd til slutt, både med kjolen(e) og kaka. Det med dødninghodene på kaka var noe hun aldri reagerte negativt på. Men de gjorde et stort poeng ut av det var forventa at hun skulle gjøre det, det skal sies. Syntes hun ikke det var stas da?

Jo, det har du rett i, altså! Jeg syntes bare at det med dødninghodene var litt tacky :gjeiper: Kjolene gråt hun seg igjennom da hun prøvde dem, men ble vel fornøyd da dagen kom! Så det var jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jo, det har du rett i, altså! Jeg syntes bare at det med dødninghodene var litt tacky :gjeiper: Kjolene gråt hun seg igjennom da hun prøvde dem, men ble vel fornøyd da dagen kom! Så det var jo bra :)

Ja, men jeg tenker at det også har litt å gjøre med nerver,stress og forventningspress osv. Det med brudekjole er stort for mange, og å vite at noen andre har valgt ut kjolen din kan sikkert alene få mange til å skru på vannkrana. Men du har jo rett i at hun var misfornøyd først. Men siden han hadde kjøpt 3 kjoler(!), så vil jeg si at han hadde gardert seg ganske bra.

Jeg syntes også det var en smule tacky med dødninghoder på bryllupskaka, men de syntes tydeligvis det var topp stemning med tacky bryllupskake, så.

Ellers så ser jeg på dette fordi jeg fulgte med på den britiske versjonen, og ikke fordi jeg har en generell interesse for bryllupsplanlegging eller at jeg skal gifte meg selv.

Jeg mener at det like ofte er brudens forventninger det er noe i veien med, og ikke brudgommens innsats. Har sett mest på den britiske serien, og det er tydelig at de ofte velger ut ganske kjønnsstereotypiske par (det handler sikkert litt om produksjon også). Det ligger liksom i kortene at kvinnen har et perfekt bilde av drømmebryllupet og at mannen ikke klarer å organisere nevnte drømmebryllup.

Jeg synes bridezillas generelt er veldig underholdende :kosteskaft:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Jo, hun elsket den siste kjolen, og derfor gråt hun litt mer fordi hun hadde lyst å ha på den hele tiden. ;)

Morsomt program. Har bare sett 2 norske episoder og en engelsk, synes mannfolka er flinke, jeg! Det er jo resultatet som teller, ikke prosessen... ;)

Jeg hadde glatt latt kjæresten min planlegge bryllup hvis det hadde spart oss for 100 000!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glatt latt kjæresten min planlegge bryllup hvis det hadde spart oss for 100 000!

Enig der.

Jeg og samboer har ønsker som samme type bryllup.

Gjør ikke noe om fargene ikke stemmer. Og om han velger en kjole han tror klær meg så tror jeg bryllupet ville vært perfekt uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Synes noen av gutta klarer seg veldig greit, mens andre tenker jo ikke på kjæresten i det hele tatt! Ville ikke blitt med på noe slikt da jeg er en perfeksjonist og jeg vil hvertfall velge kjolen min helt selv :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som ser Brud i blinde på TLC og irriterer seg noget over enkelte av disse mennenes evne til å planlegge? Og hadde dere tatt utfordringen (eller sjansen)? :-)

DET hadde jeg faktisk ikke hatt nerver til å bli med på - hadde vært drit bekymret ALT, selv om min tilkommende kjenner smaken min veldig rimelig godt :fnise:

Enkelte av de mannfolkene har irritert meg også, er liksom ikke måte på hvor rolig de tar det i starten :gjeiper: Men syns noen redder seg fint inn da, og er kjempeflinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg vet ikke om kontrakten de signerer i dette programmet er lik kontrakten som blir signert i originalen "Don't tell the bride", men.. Der var det iallefall sånn de første sesongene at brudgommen måtte skrive under på at han ikke skulle gjøre ting som bruden tidligere hadde fortalt han at hun ønsket seg. Hvis hun ville ha en prinsessekjole skulle han ikke gi henne det, og ville hun ha et herregårdsbryllup måtte han finne en annen type lokale. (Når det gjelder kjolen skal det sies at en del bruder har grått seg til nye kjoler likevel, i den stilen de ville ha.)

Men jeg vet ikke hvor strenge de er med det i den britiske versjonen nå, og om de er like strenge på alle områder. Vet om et par episoder hvor f.eks. bruden har vært katolikk og fått et katolsk bryllup, så de er sikkert ikke like nøye på alt. Selv om dette definitivt er noe de må ha snakket om tidligere. : )

Husker bare et eksempel fra den første sesongen hvor brudgommen lette i flere kjolebutikker og så noen greie kjoler. Likevel endte det opp med at han dro til en sydame og fikk laget en selvdesignet kjole (ganske billig). Da bruden fikk se denne dagen før bryllupet ble hun ikke fornøyd, og det endte opp med at hun fikk en annen kjole hun hadde prøvd og likte. Jeg fant en artikkel om dette paret senere, og da viste det seg at brudgommen hadde plukket ut nøyaktig den kjolen som bruden ville ha, men at han ikke fikk lov til å kjøpe den. Nettopp fordi bruden samtidig hadde plukket ut den samme kjolen, og det mente produksjonsteamet ikke skapte nok drama (eller noe). Så brudgommen måtte da betale for to kjoler. Er vel en grunn for at de sender damene ut på brudekjoleleting samtidig som mennene.

Men som sagt aner jeg ikke om det er likt i den norske versjonen, kanskje ikke, men det forklarer muligens hvorfor brudgommen innimellom gjør det helt motsatte av hva bruden ønsker seg. Iallefall på en del områder. Skaper kanskje ikke like god underholdning om absolutt alt blir slik hun vil ha det.

Når det gjelder den norske versjonen må jeg innrømme at jeg ikke har sett denne sesongen. Så forrige sesong, og synes det var såpass kjedelig at jeg ikke orket å bruke mer tid på det. Tror kanskje jeg har blitt "skadet" av alle de amerikanske og britiske brudeseriene jeg har sett de siste årene. :sjenert:

Endret av Aziza
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært såpass høylytt under episodene av brud i blinde og kjolen som sier ja i ett år, så under forrige episode sa samboeren min at han glatt hadde kunne klart å lage bryllupet vår og det tror jeg selv også:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, hadde jeg latt mannen planlegge? Vel, kan vel nesten garantere at han ikke hadde funnet en kjole jeg hadde fallt helt for hvertfall, han ser ikke forskjell på en stroppeløs prinsessekjole og en helt rett kjole med ermer. "Det er en hvit kjole" er hans kommentar :fnise: Han hadde nok ettelatt det hele til dama i salongen tipper jeg.

Festen? Hmm, tror nok lokalet hadde bitt minimalt pyntet, om det hadde vært blomstre på bordet hadde nok de også vært plukket ut av butikkansatte. Invitasjoner, bordkort og lignende hadde vært slike man kjøper og bare fyller ut navn, tid og sted på. Han har jo ikke klart å mekke sammen en invitasjon til en han ville invitere i siste liten engang, og da er det bare snakk om å skrive ut, klippe til og lime på kort...

Så nei, jeg tror ikke jeg hadde latt mannen få planlegge bryllupet. Syns det er moro å planlegge jeg, og tror dagen blir mye mer spesiell når det har vårt personlige preg på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...