Gå til innhold

Felles postkassestativ

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en del boliger som deler felles postkassestativ. Under er det grus. Et yndet sted for katter å gjøre fra seg. Hittil har jeg plukket opp selv om jeg ikke har katt. Nå har jeg sluttet. Jeg teller 8 stk. kattedritt der. Jeg vet ikke hvilke katter som gjør fra seg, men vet at problemt eskalerte da to av naboene fikk katt.

Er det frekt av meg å be naboer som har katt å plukke opp selv om man ikke vet hvilke(n) katt det dreier seg om.

Er litt redd for å lage uvennskap, men synes ikke det er mitt bord selv om det er plagsomt. Må jo sjekke hvor jeg tråkker når jeg skal hente posten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, eg synest ikkje det er frekt. Men det kan hende det hadde vore like greit å sørge for at det blir lagt grovare underlag der, som singel eller pukk.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, eg synest ikkje det er frekt. Men det kan hende det hadde vore like greit å sørge for at det blir lagt grovare underlag der, som singel eller pukk.

Muligens det kan hjelpe på. Er allerede rimelig grov stein som er der, men det kan hende at problemet blir mindre dersom steinen blir enda grovere.

Takker for svar :)

For meg er det viktigst å få en løsning på problemet. Enten at katteeiere plukker opp eller at vi gjør noe som gjør det uatraktivt for katter å gjøre fra seg akkurat der. Jeg ønsker bare å trå litt varsomt og høre hva dere mener.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å kjøpe sånn spray som får katter til å holde seg unna? Du får sikkert tak i det på en dyrebutikk.

Skrevet

Mens du avventer kan du prøve å strø en god dose pepper utover. Katter er visst ikke så glad i pepper, samtidig som det ikke kan skade dem.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Til de siste som skrev her.

Jeg kan ikke skjønne at jeg skal kjøpe inn noe som helst pga de her kattene. Kattene er ikke mine. Eierene ser (burde se) jo problemet når de henter posten sin.

Joda, kjapt gjort for meg å plukke opp dritten med hundeposer, men det gjør jo bare at jeg tar et ansvar for noe som ikke er mitt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt katt selv, og ville blitt glad om noen sa fra på en skikkelig måte om jeg ikke hadde tenkt over problemet selv :) Er jo dumt å være til plage for andre når det er noe en enkelt kan løse. Kanskje det kan hjelpe å legge hønsenetting over grusen? Hvis ikke det er veldig upraktisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en del boliger som deler felles postkassestativ. Under er det grus. Et yndet sted for katter å gjøre fra seg. Hittil har jeg plukket opp selv om jeg ikke har katt. Nå har jeg sluttet. Jeg teller 8 stk. kattedritt der. Jeg vet ikke hvilke katter som gjør fra seg, men vet at problemt eskalerte da to av naboene fikk katt.

Er det frekt av meg å be naboer som har katt å plukke opp selv om man ikke vet hvilke(n) katt det dreier seg om.

Er litt redd for å lage uvennskap, men synes ikke det er mitt bord selv om det er plagsomt. Må jo sjekke hvor jeg tråkker når jeg skal hente posten.

Katter liker å gjøre fr seg der de ikke bor også. Her er det ingen som har katt,men det kommer katter rekende fra andre plasser. Kjøp kattivekk og strø.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg er ikke interessert i å bruke penger på dette. Det er nemlig ikke mine katter.

Problemet oppsto da to naboer skaffet hver sin katt. Uansett så kan jeg ikke skjønne at katteierene ikke klarer å se problemet for alle må vi jo hente posten. At de ikke kan legge i sammen to og to og ta ansvar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

heng opp en lapp i stativet da :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Heia,si at du fikk klage fra postmannen at den dritten må vær borte neste gang ellers mottar vi ikke post!! Så dere får bidra siden dere har katter,da våkner de vel.Vet ett par plasser jeg bor der det har sjedd.Da var det hundedritt men dritt er dritt uansett!!Og er det slike som er ivrige i kassa så skal de nok få plukka det opp.Jeg har ikke dyr men skal love deg, jeg sier ifra vist noen driter på min eindom.Ikke bare trøkker man i det men drar driten inni bilen,fytti faen for noe svineri.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...