Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg holder på å skrive en fordypningsoppgave (en slags eksamen) om telepatisk dyrekommunikasjon, og lurer på om noen her inne har noen sterke meninger om dette?

Jeg trenger flere synspunkter om emnet til oppgaven min, så kanskje noen har lyst til å hjelpe meg?

I hvilken grad mener du at telepati kan brukes i kommunikasjon med dyr?

Håper noen tar seg tid til å skrive noen ord, og jeg setter pris på en god begrunnelse av ditt svar! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke på noe som ikke kan bevises vitenskapelig i det hele tatt. Og hvis det faktisk hadde vært sant skulle det ikke vært noe problem i å bevise det.

AnonymBruker
Skrevet

Må bare spørre hva slags skolegang det her er?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv hatt dyretolk til mitt kjæledyr 3 ganger. kjenner også noen andre som har snakket med dyretolk med sitt dyr, og det er utrolig hva disse små dyrene får med seg i hverdagen, og også kan skjønne ut i fra hva som foregår i eierens liv :)alt har stemt på de 3 samtalene jeg har hatt med mitt dyr, og jeg er kjempe takknemlig for at jeg i det hele tatt har fått høre hva mitt kjæledyr har på hjertet og ville fortelle meg :)

Jeg fikk også vite mye personlig som har skjedd i fortiden med meg(som dyretolken på ingen måte kunne ha funnet ut på forhånd). Og det er helt umulig å bruke f.eks cold reading ved å finne ut noe sånt om meg (om noen her da skulle komme på å si at det ble brukt cold reading på meg, det ble det altså ikke gjort siden dyretolk og jeg ikke møttes personlig, men fikk samtalene i posten).

Dette tror jeg helt og fullt på, og jeg synes ikke at folk som ikke tror på dette bør uttale seg før de har prøvd dyretolk selv :)

Skrevet

Ehh.. Pseudovitenskap er nok det beste man kan kalle det for. Om du skal skrive en seriøs oppgave burde du i hvert fall se bort ifra anekdoter og personloge historier som du kan lese på forumet som utgangspunkt for diskusjon.

Heller vinkle oppgaven mot å diskutere hvor et slilt behov har sitt opphav fra, hvordan dette har blitt sett gjennom historien, og hva som er forklaringer at såpass mange mennesker fortsett vil tro på slikt uten noe virkelig evidens eller vitenskapelig bevis.

Google er din venn, sammen med en stor håndfull av kildekritikk.

Skrevet

Må bare spørre hva slags skolegang det her er?

Jeg går på Steinerskole.

Skrevet

Ehh.. Pseudovitenskap er nok det beste man kan kalle det for. Om du skal skrive en seriøs oppgave burde du i hvert fall se bort ifra anekdoter og personloge historier som du kan lese på forumet som utgangspunkt for diskusjon.

Heller vinkle oppgaven mot å diskutere hvor et slilt behov har sitt opphav fra, hvordan dette har blitt sett gjennom historien, og hva som er forklaringer at såpass mange mennesker fortsett vil tro på slikt uten noe virkelig evidens eller vitenskapelig bevis.

Google er din venn, sammen med en stor håndfull av kildekritikk.

Jada, jeg har allerede skrevet masse om historikk og forskning ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også vite mye personlig som har skjedd i fortiden med meg(som dyretolken på ingen måte kunne ha funnet ut på forhånd). Og det er helt umulig å bruke f.eks cold reading ved å finne ut noe sånt om meg (om noen her da skulle komme på å si at det ble brukt cold reading på meg, det ble det altså ikke gjort siden dyretolk og jeg ikke møttes personlig, men fikk samtalene i posten).

Det eneste du beviser er at du vet for lite om cold reading og at din evne til å være kritisk er dårligere enn du tror. Trøsten er at det gjelder ganske mange.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du beviser er at du vet for lite om cold reading og at din evne til å være kritisk er dårligere enn du tror. Trøsten er at det gjelder ganske mange.

Aaah, gjør jeg det? Vet du i det hele tatt hva cold reading er? Dette er cold reading:

"En person som utøver cold reading har ingen forhåndskunnskaper om personen de snakker til, men ved å analysere kroppsspråk, alder, kjønn, talemåte, religion, klesstil, samt god kjennskap til statistikker, klarer trente personer raskt å gi inntrykk av at de får informasjon på overnaturlig vis."

Som jeg skrev i mitt innlegg,så er det umulig at personen kunne brukt coldreading på meg, da vi ikke møttes personlig. Jeg sendte henne spørsmål på mail, og jeg fikk en 4-siders håndskrevet brev tilbake om svar på mine 3 spørsmål som jeg ville spørre dyret mitt om.

Jeg informerte ikke dyretolken om noe annet enn alder på dyret, og navnet på dyret.+ at jeg måtte legge ved et bilde av dyret mitt.

Svaret mitt til deg er da kort oppsummert at du beviser at du ikke vet noe om cold reading eller dyrekommunikasjon. Trøsten er at du er ikke den eneste idioten som uttaler deg om ting du ikke vet noenting om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...