Gjest plastboka Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Synes dere det er skummelt og uhyggelig å kjøpe varer fra Kina på nettbutikk, hvor man oppgir fult navn og addresse? Jeg tenker litt på at det er så strenge straffer der, for det ene og andre.
jie-jie Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Nei. Føler jeg at siden er utrygg kjøper jeg ingenting og prøver å finne det et annet sted. Dette gjelder ikke kun varer fra Kina, men varer fra alle land. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Hvorfor vil du kjøpe varer fra Kina? Jeg kjøper av prinsipp ingenting "made in China"
jie-jie Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Hvorfor vil du kjøpe varer fra Kina? Jeg kjøper av prinsipp ingenting "made in China" Fordi de faktisk lager ting av kvalitet i Kina også, ikke bare billige kopier. De har mye mer fint i Kina enn det vi noen gang vil få i Norge. 2
Chord Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Hvis Ebay teller, noe jeg vil tro, så har ivertfall jeg ingen problem med å handle ting fra kina. Kan ikke helt se noe grunn til å konsekvent holde seg unna kjøp av ting fra folkefulle Kina. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Fordi de faktisk lager ting av kvalitet i Kina også, ikke bare billige kopier. De har mye mer fint i Kina enn det vi noen gang vil få i Norge. I Kina er varer på Wall-Mart kvalitet. Det forteller alt. Det er mange steg opp i kvalitet i forhold til kinesiske varer, og snobbene handler på Wal-Mart. Den voksende middelklassen handler varer (møbler til å møblere det nye huset) fra USA. Men tilbake til Wal-Mart, det er i norsk standard nille og europris kvalitet.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 har kjøpt endel ting fra hong kong på ebay hvertfall, raske i posten og veldig greit.
Gjest plastboka Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 Bruker dere Paypal for å betale med, og epost uten personlig navn, samt "kallenavn" på brukerkonto til ebay og lignende plasser, for å virke mest mulig anonym, da?
Gjest plastboka Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Fordi de faktisk lager ting av kvalitet i Kina også, ikke bare billige kopier. De har mye mer fint i Kina enn det vi noen gang vil få i Norge. Ja, det er jeg enig i. Mye av kvalitetsvarene i norske butikker er lagd i Kina og f.eks India, samt Taiwan. Klær og elektronikk, og mye annet også.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 Ja, det er jeg enig i. Mye av kvalitetsvarene i norske butikker er lagd i Kina og f.eks India, samt Taiwan. Klær og elektronikk, og mye annet også. Etter en slik uttalelse regner jeg med du synes de selger kvalitet på H&M...
Gjest MorAase Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 http://www.dealextreme.com/ Fin fin plass. 1
Gjest plastboka Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Etter en slik uttalelse regner jeg med du synes de selger kvalitet på H&M... Mange merkevarer blir produsert i billigland som Kina, men ingeniørene og utviklerne jobber i Europeiske eller Amerikanske selskap. Deter jo mange store fabrikker i asia, også blir det billigere å produsere det "der borte" enn i f.eks. Norge...
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #13 Skrevet 14. mars 2012 Mange merkevarer blir produsert i billigland som Kina, men ingeniørene og utviklerne jobber i Europeiske eller Amerikanske selskap. Deter jo mange store fabrikker i asia, også blir det billigere å produsere det "der borte" enn i f.eks. Norge... Selfølgelig er det billigere å produsere i lavkostland som f.eks Kina, arbeiderene der arbeider under så dårlige forhold at de ofte tar selvmord. Bare for noe uker siden gikk mange ansatte på fabrikken der de produserer Apple i Kina, opp på taket og truet med å hoppe i den visse død, om de ikke fikk bedre arbeidforhold/lønn. Kineserene er meget flinke til å overta teknologi, og bygge sin egen kopi, som de overflommer markedet med. Produsenter vokter sine produkter å komme i kinesiske hender. Hvorfor tror du det knapt er mer tekstilindustri igjen i USA?!
Gjest plastboka Skrevet 14. mars 2012 #14 Skrevet 14. mars 2012 Selfølgelig er det billigere å produsere i lavkostland som f.eks Kina, arbeiderene der arbeider under så dårlige forhold at de ofte tar selvmord. Bare for noe uker siden gikk mange ansatte på fabrikken der de produserer Apple i Kina, opp på taket og truet med å hoppe i den visse død, om de ikke fikk bedre arbeidforhold/lønn. Kineserene er meget flinke til å overta teknologi, og bygge sin egen kopi, som de overflommer markedet med. Produsenter vokter sine produkter å komme i kinesiske hender. Hvorfor tror du det knapt er mer tekstilindustri igjen i USA?! Du har et poeng, men jeg har ikke tenkt å diskutere mer. Merkeklær er igjen ganske så billig i Amerika, sammenlignet med Norge.
Bjørn82 Skrevet 14. mars 2012 #15 Skrevet 14. mars 2012 Synes dere det er skummelt og uhyggelig å kjøpe varer fra Kina på nettbutikk, hvor man oppgir fult navn og addresse? Jeg tenker litt på at det er så strenge straffer der, for det ene og andre. For å være litt sikrere når du skal handle noe fra nettbutikker generelt så burde du bruke PayPal. Og du bør betale med kredittkort ikke bankkort. Er du i tvil om det du skal kjøpe eller stedet du skal kjøpe det ifra så dropper du det..
jie-jie Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 I Kina er varer på Wall-Mart kvalitet. Det forteller alt. Det er mange steg opp i kvalitet i forhold til kinesiske varer, og snobbene handler på Wal-Mart. Den voksende middelklassen handler varer (møbler til å møblere det nye huset) fra USA. Men tilbake til Wal-Mart, det er i norsk standard nille og europris kvalitet. Jeg kjøper ikke akkurat møbler fra Kina. Og til den som spurte om "jeg" synes H&M klær er av kvalitet? Ja, god nok kvalitet. Ingen av mine klær fra H&M har blitt ødelagt på noen måte. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2012 #17 Skrevet 15. mars 2012 Kommer helt an på hva du skal ha. Har aldri kjøpt møbler, klær og lignende, men har ved et tilfelle kjøpt noe elektronikk. Erfaring: Billig, men kvaliteten var ikke helt god, og det var også høgglang leveveringstid. Man bør regne et par mnd, og flere venner av meg har hatt samme erfaring. Generelt kjøper jeg ikke fra Kina. Selv om kvaliteten kan være ålreit, er det sjelden den er topp på elektroniske produkter, det virker som at det meste gjøres på billigste måte, og når du er avhengig av ting som fungerer lenge og med en viss stabilitet så blir det for meg en dårlig handel på sikt.
sandvina Skrevet 15. mars 2012 #18 Skrevet 15. mars 2012 ja asz.. jeg kjøpte kjoler og undertøy som jeg aldri fikk, fikk ikke pengene mine tilbake og ingen varer. Så derfor skal jeg aldri kjøpe noe fra nettet mer ikke fra Kina ihvertfall! Så jeg anbefaler deg ikke!
jie-jie Skrevet 15. mars 2012 #19 Skrevet 15. mars 2012 ja asz.. jeg kjøpte kjoler og undertøy som jeg aldri fikk, fikk ikke pengene mine tilbake og ingen varer. Så derfor skal jeg aldri kjøpe noe fra nettet mer ikke fra Kina ihvertfall! Så jeg anbefaler deg ikke! Hvor var det du handlet da?
Chord Skrevet 15. mars 2012 #20 Skrevet 15. mars 2012 Kan jo finne elendige selgere overalt, også her i Norge. Har man dårlig erfaring med 1 selger i Kina, så er det jo ikke dermed sagt at alle kinesere er dårlige selgere. Jeg har ingen dårlig erfaring med varer fra Kina og kvaliteten der. Har jo ikke kjøpt møbler og sånt da, men klær, sko, smykker og annet tilbehør har det absolutt ikke vært noe problem med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå