AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Har opperert, og kan ikke gå så mye tur de neste ukene. hunden har vært hos familie de siste to ukene (helt sengeliggende), men det gikk ikke lenger. Hunden kan få 4x10 minutter tur i løpet av en dag, pluss fri tilgang til hage på 4mål. hva kan vi finne på, som ikke innebærer fysisk anstrengelse, men som er gøy for han? er liten rase (bichon), men tror det er fryktelig kjedelig for han og ligge i ro 23 timer i døgnet.... (vær så snill, ikke kom med kommentarer om at jeg misshandler hunden min.. er en engangssituasjon, og vil gjerne gjøre det beste ut av det. har ingen mulighet, og har ikke råd til å sette han på kennel i 2-3 uker)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 nina ottoson sine iq-leker, brette sammen håndkle e.l med godbiter i kriker og kroker, godterispor ute eller inne og noe som sliter mine mer ut enn forventa er å trene på å holde en posering til blitsen har klikka. når jeg flytter hunden i en posisjon ette mitt ønske er det enda mer vanskelig. 1
Majott Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Får han småturer og får være fritt i hagen, greier han seg bra noen uker. Ellers kan du lære han triks, det går fint fra seng eller stol. Gjem godbiter i små pappesker/doruller eller putt dem i en knyttet sokk, så han må jobbe litt for dem. Gjem en leke eller noen godbiter rundt i huset, så han må lete. Kanskje har du en venninne i nærheten som kan ta han med på tur også?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Kast godbiter utover i hagen så hunden må snuse seg frem til de, eller hvis du orker å gå litt så kan du gjemme godisrundt om i hagen, i busker, under ting, bak ting, legge spor den kan følge... Nesearbeid er veldig bra hjernetrim for hunden Du kan også feks lære den forskjell på "hente ballen" og "hente bamse" ol. Vil anbefale deg å google hjernetrim for hund, så får du nok mange gode ideér 2
Brunhilde Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Klart hunden klarer seg uten lang tur i noen uker, spesielt når den har en have å boltre seg i. Forslagene over om hjernetrim er jo kjempegode, og noe av det første jeg lærte på valpekurs da jeg hadde hund. God bedring, forresten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå