AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Del Skrevet 14. mars 2012 Har avtale med en bilbutikk om å kjøpe en bruktbil av de. Har avtalt dato for henting av bilen, er det noe jeg må foreta meg før de kan levere bilen med skilt til meg? Må jeg kanskje ha med meg papirer på forsikring til de? Eller? Hilsen bil-nybegynner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Del Skrevet 14. mars 2012 Har du kjøpt bil uten å ha prøvekjørt den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Del Skrevet 14. mars 2012 Har du kjøpt bil uten å ha prøvekjørt den? nei, jeg fikk den hjem med sånn prøveskilt på. har kjørt den. men nå skal jeg gå der og få den for godt. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2012 #4 Del Skrevet 14. mars 2012 Hva som skal til avhenger av praksisen på stedet der du har handlet. Ring dem. På min arbeidsplass avhenger mye av om hvorvidt bilen har skilt eller om de er innlevert biltilsynet. Hvis bilen har skilt = Så lenge forsikring er ok, og du har betalt bilen, så bør den være klar til henting. Hvis bilen ikke har skilt (skilt innlevert til biltilsynet) er det flere muligheter: 1. Du må ha prøveskilt/henger for å hente bilen - bilen må være betalt 2. Du drar selv på biltilsynet og henter skilt (men det er ikke sikkert at skiltene befinner seg på det nærmeste biltilsynet!) - Og om skiltene er makulert (etter at biltilsynet har hatt skiltene i 6 mnd, eller hvis skiltene er i dårlig stand når de får de inn) så må du bestille nye og det tar 3-4 virkedager. Da må du gå for alternativ 1 (prøveskilt får du kjøpt hos biltilsynet). MEN: Ring dem du har kjøpt bil av. Dette her er hvordan vi gjør det på min arbeidsplass, og det kan godt hende at enkelte ting praktiseres anderledes fra sted til sted, eller at det er noen spesielle ting ved akkurat den bilen du har kjøpt som gjør at ting må gjøres på en litt annen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå