Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vurderer økonomi og administrasjon høsten 2012, men er redd jeg ikke skal klare det pga matten..? Jeg har ikke hatt R1, men får visst tilbud om det første året.

Jeg gikk ut med 4 i matte. Ved studiet er jeg kanskje mer interessert i administrasjonsdelen.

-Er det mye vanskelig matte?

-Hvilken matte går det på?

-Er det mulig å få gode karakterer i ''mattefagene'' med min bakgrunn(sånn middels god i matte)

På forhånd takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vurderer økonomi og administrasjon høsten 2012, men er redd jeg ikke skal klare det pga matten..? Jeg har ikke hatt R1, men får visst tilbud om det første året.

Jeg gikk ut med 4 i matte. Ved studiet er jeg kanskje mer interessert i administrasjonsdelen.

-Er det mye vanskelig matte?

-Hvilken matte går det på?

-Er det mulig å få gode karakterer i ''mattefagene'' med min bakgrunn(sånn middels god i matte)

-Hvilke yrker og lønn har du hatt etter endt utdanning? Ville du valgt samme studiet igjen?

På forhånd takk!:)

AnonymBruker
Skrevet

Hei du!

Jeg er på andre året økonomi og admisistrasjon nå, og hadde matte og statistikk (som også er et mattefag) første året. Før jeg begynte så hadde jeg kun P-matte fra vgs., men det viste seg å ikke bli noe problem. Matten er ikke så vanskelig og med litt innsats skal ikke det være noe problem.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer 3. året økonomi og administrasjon.

Jeg hadde 1MY fra vgs, og slet litt med matte og statistikkfagene, men la ikke full innsats i fagene heller, var andre fag jeg prioriterte mer, fordi jeg planlegger ikke å ha noen jobb som går direkte på de mest avanserte matte og statistikk-faglige tingene.

Det er ikke så mye matte, vi hadde et 5stp fag med matte og et 5stp fag med statistikk.

Men gjør du en god innsats er det mulig å få gode karakterer selv om du ikke har den vanskeligste matten fra vgs.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du jevnt og trutt er det ikke noe problem.

Det spørs jo litt på fagplanen på din skole, og hvilken bredde du velger, men matten (utenom mattefaget) går jo mye på å løse ligningssett og å derivere. Det er kjempeviktig å lære seg derivasjon skikkelig og hva det egentlig er, og de ulike måtene å derivere på. På mitt studie (3. året nå) er det mange som sliter fordi de tok altfor lett på matten 1. året. Man trenger ikke slite hvis man tar det litt på alvor. Jobb grundig med faget, og lag GODE notater som du tar vare på gjennom hele studiet - de får du bruk for år etter år. :)

Fokuser på å forstå, ikke bare pugge metoder. Det er nok der det skjærer seg for mange. Og ikke fortvil om det tar litt tid før du forstår noe, det er helt normalt. ;)

Skrevet

For meg så så var matten vanskelig, men det er statestikk ,bedøk, mikro-markedsøkonomi, juss og IT også. Hvis du liker tall og data. og drømmer og bli revior senere ,så er det å kjøre på! For meg så var dette grunnleggende jeg måtte lære i 1 året. og jeg tenker at matten blir verre. Dette er fag som du må jobbe veldig hardt med!

Skrevet

Takk for gode, konstruktive svar.

Hva tenker dere å jobbe med etter enndt utdanning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...