Gå til innhold

Bryllupskaken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg hjelper ei venninne å planlegge bryllup så lurte jeg på om noen av dere vet om et sted hvor det er mulig å gjøre en sampler?

Hun vet verken hvordan hun ønsker at kaken skal se ut, eller hvordan hun ønsker at den skal smake.. Annet en godt da, det var det svaret jeg fikk..

Hun kommer til Oslo nå snart og da tenkte jeg det kunne være fint å ta en smakerunde, men vet ikke om det finnes her i Norge?

Siden denne tråden ble litt tam og kjedelig så kan jeg jo dele min bryllupskake historie samtidig..

Min tante bakte vår og hun hadde gjort seg stooooorflid med denne kaken. Hun startet på prosjektet 6 mnd før bryllupet for å få oppskriften helt perfekt og alt var laget fra bunn.

Det var marsipankake i tre etg og hadde ca 30 håndlagde marsipan roser. Kaken måtte fraktes dit middagen og festen skulle holdes, det var ca 20min kjøring, men ble nærmere 40 min med de dyrebare kakene bak i bilen. Vi kommer endelig frem, bærer kakene forsiktig inn på hotellets kjøkken avleverer sammen med fatet de skulle stå i. Dette var ca kl 16:00 dagen før den store dagen..

kl 23:30 ringer telefonen... Det var restaurantsjefen som kunne meddele at kaken hadde blitt satt opp i stativet for et par timer siden inne på kjøla og at det var en ung servitør som hadde hatt veldig hastværk, og hele kaka (alle tre) hadde gått i gulvet... skal si det var tårer i alle retninger den kvelden fra både den ene og den andre. Det var ikke sjans å redde kaken, og heller ikke få et bakeri til å ferdigstille ny innen dagen etter, endte opp med at kokken på hotellet ringte min tante ved midnatt og fikk oppskriften og sto halve natten og laget en replika.. Kaken var ikke den samme, men skal si vi småfniser litt av hele episoden i dag.. :)

Til dere nervøse bruder der ute, NYYYYYT dagen deres, og små "ulykker" ser man som oftest på og ler av i ettertid :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Vi fikk ikke tilbud om noen prøvesmaking eller noe sånt. Vi fikk se i et hefte de hadde med kaker de hadde laget tidligere, og så kom vi bare med forslag på smaker vi selv likte og fant noen bilder på nettet med kaker og fant utseende vi likte. Det ble kjempegodt :)

Skrevet

Tekola, hvor var dette??

Har så lyst til å overraske venninna mi når hun kommer hit.. :)

Gjest Tekola
Skrevet

Røros :)

Du får bare ringe rundt til bakerier og høre, da, vet du ;)

Skrevet

Venninnen min var på prøvesmaking i Drammen. Sjekk ut Chocolat.no, Pascal og Kristines Franske Fristelser i Oslo.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Condelika i drammen tror jeg du får prøvesmake på, og de har noen fantastiske kaker! De er helt fantastiske, og utrolig gode!

Skrevet

Røros blir nok litt langt å dra, men takk for tips!!

Tusen takk for råd, dere andre, jeg skal undersøke nærmere i morra :D

AnonymBruker
Skrevet

Condelica, Drammen. :rodmer:

Skrevet

Vi var på Condelica i Drammen. Der får man prøvesmake endel kaker. Men tror dere må bestille tid først da, for det er med konditoren. Men skal hun ha bryllupet i nærheten av Oslo? Ellers er jo litt av poenget borte da....

Skrevet

Bryllupet skal være i vestfold, men det er like langt fra drammen til oslo som dit bryllupet skal være.. skal ringe dem i morra :)

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...