Gå til innhold

Har bestilt tannbleking fra creststrips.co.uk for 2 uker siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte crest whitestrips fra nettsiden i tittelen 29 februar. Så vidt jeg forstår så ligger firmaet i England (pga u.k i nettadressen) og jeg trodde det skulle komme raskt. Men jeg skrev inn til dem for noen dager siden og spurte hvor lang tid det tar å få produktet til Norge, og da fikk jeg mail

"Hi. We have shipped from USA

Couldn't be a bit longer!

Ivars

Sent from my iPhone"

Jeg skjønte ikke helt den for det var en litt rar sammensatt engelsk for min del, "couldn't be a bit longer!" ... vet ikke jeg men..

Og så skrev inn igjen isatd og spurte om hvor lang tid jeg måtte vente og om jeg kunne å en mer presis leveringstid, og om det fantes en måte å spore pakken på.

Og da fikk jeg mail for fem minutter siden :

"hi

we shipped from USA

ivars"

Jeg ble irritert og skrev at "nå har du sagt at dere har shippet fra usa to ganger til meg, du svarer ikke på hva jeg spør om. Jeg mistenker at dette er en scam og jeg er klar for å gjøre hva jeg må om det er det.

Kan du vær så snill og svare meg på hva jeg spør om."

Venter på svar om jeg i det hele tatt får det..

Dette virker helt idiotisk sprø du meg. Hvor lang tid burde det ta å få varer fra Usa da?? Blir så irritert..

Videoannonse
Annonse
Gjest Regza
Skrevet

Hva skal du rapportere de for? At du ikke fikk en vare som ikke engang er lov å selge i Norge?

Om jeg ikke tar helt feil så kan tollen ha stoppet den også, siden den egentlig ikke er lov å ha i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

regza, Jeg har jo betalt varen allerede via paypal, og det står på siden deres "FREE SHIPPING

NORWAY, SWEDEN, FINLAND, IRELAND, NETHERLANDS, BELGIUM, FRANCE, SPAIN, DENMARK! Delivery in 3 days most locations!"

Ikke lov i Norge? Jaha, det er da mange her i Norge som har bestilt dette fra andre steder og fått det.

Om tollen har stoppet det så syns jeg det er rart jeg ikke får beskjed om noe som helst. Hvordan i all verden skal jeg vite hvor den pakken er og hva som har skjedd med den når jeg ikke blir kontaktet?

Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet får du kjøpt tannblekestrips på Vita også, så det er vel neppe ulovlig i Norge. Om det er smart når man ikke vet hvilke virkestoffer som brukes er en helt annen ting...

Hvor lenge er det siden du bestilte greiene da?

Edit: Mindre enn to uker siden. Spørs om du må la det gå et par uker til før du lager noe sak på det. Kan fint ta mer enn to uker fra USA og det er sikkert sendt som b-post. Ebay sender vanligvis som brevpost og det kan ikke spores.

Endret av Sol79
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg bestilte 29 februar fra denne siden http://creststrips.co.uk/. Ikke ebay forresten.

syns bare han som svarer "Ivars Rinkis" heter han, og han svarer ikke på hva jeg spør om og gir meg korte upresise svar. da blir jeg bare mer mistenksom. Søkte han opp på facebook og det står det at han gikk på University of Latvia og at han studerte ved "Be You Own Boss"..

Hadde jeg ikke allrede betalt varen så hadde jeg ikke brydd meg men..

AnonymBruker
Skrevet

Herlig fred, ro deg ned. har bestilt derfra før. og det kan ta litt tid. UPS kan faktisk miste de også.. har bestilt fra USA før og noen ting kommer innen en uke, mens andre tar 4.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Delivery in 3 days most locations!

Dette får du ta med en god klype salt, pakker fra USA (om det var der du bestilte fra) har for meg tatt alt fra 6 dager til 3 uker, noen ganger litt lenger tid om det er over 200kr grensen.

Selv om du trodde du bestilte fra UK, er det ikke sånn i postvesenets verden at jo nærmere, jo kjappere. Skal du kjøpe ting fra utlandet uten å bli sprø, får du pent smøre deg med masse tålmodighet.

Endret av Snøvott
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg blir faktisk stressa når man skriver inn og får helt amatør svar tilbake. Han svarer jo ikke på hva jeg spør om og da er det ikke rart jeg blir mistenksom.

Ja jeg vet at det kommer fra amerika da han har skrevet det to ganger til meg at de har shippet fra usa, og ikke noe mer.

Men han svarte meg kort nå at det kan ta 4-18 jobbdager. og det var det svaret jeg fikk.

AnonymBruker
Skrevet

Om UPS f.eks har/hadde mistet pakken min, hva skal jeg gjøre da? Hvordan kan jeg vite det om de har mistet den eller ikke.. Skal kunden bare sitte og vente i en måned og mer da eller? Jeg trenger det kjapt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skriver til ham på norsk så er det kanskje ikke rart du ikke får svar. Fyren kan jo tydeligvis ikke norsk.

Eller har du bare oversatt det du skrev for trådens skyld?

• Liker 3
Skrevet

Dårlig engelsk ja. Det han mener å skrive er:

Hi. We have shipped from the US.

Shouldn't be much longer now.

Så det han sier er at varen er blitt sendt fra USA og at det derfor tar litt lengre tid, men at det ikke er lenge igjen.

Forøvrig så tar det alt fra 10 til 20dager å motta pakker fra USA. Avhengig av om pakken er tollfri eller ikke eller om den er blitt stoppet i tollen for andre grunner.

Gjest Regza
Skrevet

Så vidt jeg vet får du kjøpt tannblekestrips på Vita også, så det er vel neppe ulovlig i Norge. Om det er smart når man ikke vet hvilke virkestoffer som brukes er en helt annen ting...

Hvor lenge er det siden du bestilte greiene da?

Edit: Mindre enn to uker siden. Spørs om du må la det gå et par uker til før du lager noe sak på det. Kan fint ta mer enn to uker fra USA og det er sikkert sendt som b-post. Ebay sender vanligvis som brevpost og det kan ikke spores.

Crestwhite og blekestripsene som selges i norge kan ikke sammenlignes med tanke på innhold.

Crest white er rett og slett ikke lov å selge i Norge.

Skrevet (endret)

Crestwhite og blekestripsene som selges i norge kan ikke sammenlignes med tanke på innhold.

Crest white er rett og slett ikke lov å selge i Norge.

OK, fatter ikke at folk kjøper sånt til hjemmebruk når virkestoffene er ulovlige. Bye-bye emalje!

Endret av Sol79
  • Liker 2
Gjest Regza
Skrevet

OK, fatter ikke at ok kjøper sånt til hjemmebruk når virkestoffene er ulovlige. Bye-bye emalje!

Ikke jeg heller, men om folk vil risikere tenner og tannkjøtt for å få hvitere tenner så skal de nå for all del bare kjøre på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg blir faktisk stressa når man skriver inn og får helt amatør svar tilbake. Han svarer jo ikke på hva jeg spør om og da er det ikke rart jeg blir mistenksom.

Ja jeg vet at det kommer fra amerika da han har skrevet det to ganger til meg at de har shippet fra usa, og ikke noe mer.

Men han svarte meg kort nå at det kan ta 4-18 jobbdager. og det var det svaret jeg fikk.

Det tar tid!! så ro deg helt ned og smør deg med tålmodighet.

Skrevet

Null stress. En gang ventet jeg i to måneder på et kostyme til Halloween. Det kom ikke frem til Halloween, for å si det sånn... men det kom jo frem til slutt! Ting tar tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig å stresse så med, det kostet vel noe sånt som 25 kr?

Skrevet

2 uker er da ikke lang tid. Bestilte nettopp noen sko fra USA og fikk akkurat beskjed om at det kunne ta fra 7 til 21 dager.

Skrevet

OK, fatter ikke at folk kjøper sånt til hjemmebruk når virkestoffene er ulovlige. Bye-bye emalje!

Virkestoffene er ulovlig i Norge (det vet jeg ikke men om man går ut ifra hva en har sagt her) så er det da lov i mange andre land.. Og det inneholder anti ødeleggende emaljestoffer og jeg tviler sterkt på at verden mest brukte populære og mest brukte blekning er virkelig så farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig å stresse så med, det kostet vel noe sånt som 25 kr?

Nei, det kostet meg rundt 600 kr det jeg har bestilt da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...